Gå til innhold

Peltier-kjølt Shuttle SFF PC.

Anbefalte innlegg

Empty:

Skummel var det første ordet som slo meg også etter at jeg hadde brettet vingene helt ut første gangen. :yes:

Når det gjelder kreativitet: Tja. Man må bare tenke litt utenfor boksen. :p

*Du* er ihvertfall kreativ. Med tanke på bildene i linken til signaturen din. :w00t:

Tha sims:

Du var ikke alene om å synes et miditower er trangt.

Quote fra hjemmesida mi etter at jeg var ferdig med å modde et "Air Silver" miditower for bruk med vannkjøling:

"En ting til slutt: Jeg vil absolutt ikke anbefale vannkjøling i kabinetter mindre enn dette! Plassen er nemlig ganske så liten (synes jeg ihvertfall)."

Så der fikk jeg den...

Elwiz:

Hehe... :innocent:

ahpadt:

Jeg ville i så fall bare få brukt en bitteliten del av det. På hver side har jeg radiatorer som dekker nesten alt, på toppen skal jeg ha en PSU og ihvertfall 4 av de 6 viftene. De kommer til å dekke nesten alt på oversida.

Men jeg har noen alu-plater som jeg tenkte å kutte til, slik at de passer der det er nødvendig.

Skjalg85:

1: Takker!

2: Neste oppdatering kommer i løpet av helga (fredag, lørdag eller søndag).

3: God idé! Jeg kan se om det overhodet er mulig å få plass til noe slikt!

F-14:

Som sagt: "skallet" ser ut til å være "no-go".

En chieftec har da vanvittig mange fordeler over en shuttle. Jeg har hatt en chieftec selv, så jeg veit.

PioUs-JiN:

En slot til ekstern harddisk, sier du? Tja. Hvor i villeste verden skulle jeg få plass til den though... Jeg vil ha så liten shuttle som fysisk mulig etter at jeg er ferdig med den. Hvis en slik slot ville bygget ut i høyden eller siden, ville det vært "no-go".

Dessuten har jeg jo plass til to Harddisker. For øyeblikket 2x 200GB i RAID, som putter ut over 100MB/s.

Trenger jeg større lagringsplass, kan jeg jo selge de gamle og kjøpe større.

2x 300GB er jo fullt mulig, både fysisk og økonomisk! :w00t:

Flames:

jada!

jada!

jada!

:p

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PioUs-JiN:

Vi får se, vi får se...

darkX:

I mitt støv, faktisk.

Jeg skal ærlig innrømme at for øyeblikket driver hybelkaninene mine på med å mutere til hybelmammutter og -papputter, så det kan være noe i det du sier. :hmm:

Tja. Jeg kan godt lage en til deg. (Men da må du kjøpe delene til maskinen din, samt en Athlon FX 55 til meg...) :p

aeinstein:

Desverre vil nok fornuften min vinne. Blir nok ikke lotto på meg, nei.

alexern:

l33t norwegian modding skillzzzorr veit du. :p

Magnet er gøy, ja! Spesielt når vi har med et såpass hardt ferromagnetisk materiale å gjøre. Hystereseløkka blir veldig stor! :w00t:

(Jeg bare kunne ikke dy meg... Jeg holdt akkurat på med å lese om magnetisme som fenomen. Eksamen i morra...) :innocent:

Skall, skall ikke. That's the qustion. :hmm:

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Update 10 - Hvordan få plass til harddiskene?

Bare en liten oppdatering på status quo denne gangen.

Et finfint bilde fra siden.

076sml.jpg

Her skal jeg altså få plass til:

- 2 harddisker

- DVD brenner

- SB Audigy 2

- Radeon X800XT med peltierblokk

- fill & bleed

- viftekontrolldeler

- vannslanger

- pumpe

- strømkabler

Jeg tror det var alt.

Blir det trangt?

Bedøm selv...

Første plassproblem dukket opp når jeg skulle putte harddiskene tilbake på plass i kabinettet etter at hovedkortet med CPU-blokk var gjort i stand. :o

077sml.jpg

Prøv å få vann gjennom der...

Det var rett og slett ikke mulig å få de på plass slik at jeg samtidig kunne montere vannslange på CPU blokka. Så da var det frem med klippeverktøy.

Resultatet av mine ville herjinger på fronten:

078sml.jpg

079sml.jpg

Nå gikk det en god del bedre.

Men enda er det ikke gull og grønn PCB-brett.

Her er det komplett umulig å få dytta noen kabler inn i harddiskene i det hele tatt! :o

080sml.jpg

Hva gjør vi så med det?

Jo! Vi snur de opp-ned! :D

Det enkleste er ofte det beste, ikke sant?

Hva skjer så når vi legger DVD brenner på toppen?

(Her kan du også se klareringen mellom den ene skruen som holder fast CPU blokka og harddiskene. Ikke så altfor mye...

081sml.jpg

Fortsatt ser det bra ut, men hva om vi prøver med vannslange på?

082sml.jpg

Jeg tror det kan være takket være de enormt tykke veggene i tygon-slangene at slangen ikke brekkes mer enn dette!

Konklusjon:

Still goin' strong! :w00t:

Lenke til kommentar

Strålende arbeid! Men bare et lite tips; det kan være en god idé å skru de hvite nipplene på CPU-blokken _helt_ ned. Slik som de står nå er det veldig lett å få en aldri så liten vannlekasje.. Hvis du har skrudd de så langt de går, men de fortsatt ikke er helt nede, stram til med tang! Til slutt kan det også være lurt å tette litt ekstra med silikon rundt nipplene.

Har hatt (jepp, hatt! Den døde en grusom død..) samme blokka, og jeg slet kraftig med å stramme nipplene helt fast, og endte av den grunn opp med et stk særdeles vannskadet skjermkort. Ikke hyggelig.

Lenke til kommentar

Natrium:

Flaks, flaks.

I'm like a bird...

PioUs-JiN: Godkjent? Ah...takk. :D

Skal ned på klasern i morra. Så kan jeg se etter teflon-ditt-og-datt da.

"GROGI":

Den slangen har det *vondt*. Litt for mye varme der, så er jeg redd den knekker helt. Jeg må vel nesten surre litt ståltråd rundt for å holde den i riktig shape.

Eller ka du trur?

alexern:

Men de e bja du!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...