Gå til innhold

Peltier-kjølt Shuttle SFF PC.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjalg85, HiddenDragon, darkX, sobient:

Jeg kikker på priser og slikt på miditowers for øyeblikket...

Jeg bare kan ikke la være. Denne PC-en er langt fra rask nok.

:blush:

Det er mulig jeg venter litt. Kanskje neste generasjon 90nm s939 prosessorer dukker opp om ikke så altfor lenge?

Dessuten må jeg prøve å fange enda en jobb. :!:

alexern, wolfenkill:

Jassåja. OK. Takk!

Jeg liker å skrive da! Ting man liker å gjøre putter man lettere mer arbeid i, eller hva? :D

Cloud:

Jeg er litt skuffet jeg også. Men ikke glem at den var verdens raskeste peltierkjølte shuttle i noen timer. ;)

"GROGI":

Vi får se, vi får se.

LenniZ:

:(

Natrium, kennethdammyr:

Jeg hadde montert cirka 1cm for korte slanger til radiatorene. Derfor kunne de ikke brettes ut noe særlig. Dessuten hadde jeg ingen 120mm vifter liggende.

Lenke til kommentar

Hør med netshop eller en annen butikk om de vil håndplukke en cpu til deg, og så klokke den :thumbup: Ta en V-mod på HK og da vet du.

kjøp deg Lian Li fulltower eller lag deg et selv (da kan du lage det såpass bredt at du får plass til begge radiatorene ved siden av hverandre i bunnen :thumbup: )

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Jeg kan ikke se at du har installert Omegadrivere. Jeg har det. Min bærbare hadde rett i overkant av 1000poeng med standard Catalyst-drivere. Da jeg installerte Omegadrivere fikk jeg 1337 poeng. Over 30% der.

Jeg har prøvd Omega og andre drivere.

Jeg er nå likevel tilbake til standard Ati. Det bare er sånn.

Lenke til kommentar

Noe skjedd siden sist?

Ja. Eller nei. Kommer an på hvordan man ser det. :yes:

Venice har endelig kommet i butikkene. Jeg vil ha 3GHz++ på neste CPU jeg kjøper (etter overklokking så klart). Jeg skal sjekke ut hvilken stepping som er best, og skal deretter spør om den kan håndplukkes fra en webshop.

Jeg kommer muligens til å kjøpe et billig AGP hovedkort, for deretter å kjøpe et SLI/AMR PCI-ekspress hovedkort når neste generasjon fra Ati eller nVidia dukker opp (vi får se hvilken produsent som ruler gata.) F@H med psycho 24/7 scores, here I come!!

Jeg skal kjøpe 1GB killer DDR. OCZ sitt rammeste. (Tok dere den!) :D

Jeg skal igjen se på mulighetene for å voltmodde den stakkars Radeonen min. Muligens vil jeg gå for sterkere stuff enn 172W peltier på skjermkortet. Jeg skal ha *Solid* RAM-kjøling på skjermkortet.

Jeg skal enten kjøpe et av de mindre Lian Li kabinettene for deretter å modde, eller så skal jeg vurdere muligheten av å bygge opp hele kabinettet fra scratch med hjelp fra "aeinstein" og kanskje etpar andre forumgjengere.

Jeg kommer til å bruke en "lydisolert" Eheim vannpumpe. Maskinen *skal* bli stillegående. 6x80mm papst skal byttes ut med 4x120mm papst eller bedre. (Jeg har nå altså noen 80mm papst vifter som ikke skal brukes til noen verdens ting. (Hint, hint)

Harddisker har jeg ikke vurdert hva jeg skal ha enda. Shuttelen min pensjoneres og blir en F@H/Internett/Server/multimedia PC.

Prosjektet vil starte for fullt etter eksamen om ca 1 måneds tid. Med andre ord: ting er fortsatt på planleggingsstadiet.

Da tror jeg ikke det var så mye mer.

Takk for seg.

:w00t:

Lenke til kommentar

Hvis du har lest hele worklogen ser du at jeg hadde nok tålmodighet (og flaks :p ).

Shuttelen *ble* til slutt peltierkjølt.

Nå skal jeg derimot mekke et lite miditower e.l. med peltierkjøling. :yes:

Og aeinstein, min kjære venn. Jeg har dual brenner. Og jeg vil ha harddisker og brenner til begge PC-ene. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...