Thomas J.L Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 du selger den til meg for en 1000 lapp når du er ferdig ? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 kaos er èn ting, organisert kaos er noe helt annet, stå på Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Imponerende, er ingen vits i a gjenta all rosen du allerede har fått, men virkelig imponerende. En ting jeg lurer på, har du brukt din SN95G5 i normal stand også? Uten å gjøre noe som helst med den? Jeg lurer på å skaffe meg en sånn en, og vil gjerne få vite noen erfaringer om denne... PS: Hva gjør du om to mnd igjen, når denne kassa er utdatert, og du må ha ny CPU, skjermkort og skifte hele systemet? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg må bare informere at jeg fortsatt lever. Jeg skal skrive neste (og siste) update så snart jeg får skikkelig tilgang til nett for PC-en min. Jeg tror det vil si innen et par dager. Updaten blir både positiv og litt negativ. Jeg glemte kameraet mitt på hybelen, så det får vel holde med et par screenshots (ihvertfall foreløbig), tror jeg... (Hint-hint) Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 hoho..gleder meg Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg glemte kameraet mitt på hybelen, så det får vel holde med et par screenshots (ihvertfall foreløbig), tror jeg... (Hint-hint) Funker PC-en? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Dette begynner å bli sykt Deilig sykt Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Vente på update, vente, vente, vente og vente Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 håper den funker du må veie den når den er ferdig, tviler på at den er så veldig lett Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Gleder meg til neste update Den kommer sikkert til å bli helt sjuk. hva mener du med "noe negativt" Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Loose my breath FY **** det der er deilig... (tima og tilrettelagt kor? eller litt lo2??) Vanligvis bruker jeg å pirke på ting uten å si det, men her har jeg absolutt ingenting å pirke på .... Normalt er jeg helt i mot kabinett mindre enn miditower... Men her utnytter du ALT +++ (Siden du legger på litt) Min personlige mening syns jeg at kabinettet ser finere ut nå enn det det gjorde før moddinga di... (Har du ikke kamera på mobilen?) Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Gjengeteip FY FY, Lock tite er bedre. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Update 13: -------------------------- "Når villdyret våkner!" -------------------------- Da var det på tide med den 13. og siste Updaten. Som startteksten kanskje hinter om, så fikk jeg omsider fart på raketten min! På slutten av prosjektet begynte jeg å bli ganske så lei av å mekke på den. Jeg var lei av 240V støt, oppskrapinger, syyykt trange tilstander osv. Men jeg stod på. Jeg SKULLE bli ferdig. Jeg SKULLE bevise at det var mulig å peltierkjøle denne greia. Jeg nektet at alle dere som mente det var umulig å få det til, skulle få rett. (Ja, jeg vet dere er der ute, bare innrøm det...) Jeg ble ikke 100% ferdig med det nye kabinettet før jeg bestemte meg for å prøve å fyre den opp for første gang. Jeg teipa igjen de stedene som ikke hadde fått metallplater på seg enda. Det så rett og slett fryktelig stygt ut til slutt. Så veide jeg monsteret. Vekta stoppet på 12kg. Jeg lot vannpumpa stå å gå noen timer. Deretter slo jeg den av for å sjekke etter lekkasjer. Ingenting. Endelig klar for "the real deal" - Jeg trykket på vannpumpe-bryteren. Den startet. - Jeg trykket på peltier PSU bryteren. Den startet. Nervøsitet. - Jeg trykket på den fryktede powerknappen... Den startet! Fort, inn i BIOS! Skjekke temp! Den stupte nedover og nedover på vei mot det magiske frysepunktet! Så var det bare å gå inn i windows (Benchmark editionen min. Jeg ville ikke ødelegge hovedinstallasjonen min hvis noe plutselig skulle gå galt). Det viste seg fort at maskinen slet litt med å få unna all varmen. rommet var ca 22 grader. CPU-en stabiliserte seg på 6 grader under frysepunktet på idle... (Jeg har sett folk som har fått -15 grader med samme oppsett.) Men: Maskinen svevde på rundt 18 grader på max load. Jeg er ganske sikker på at det er fordi radiatorene ikke får nok luft. Det er så tett og dårlig plass inne i PC-en at lufta ikke kommer inn til radiatorene på et skikkelig vis. Jaja. Nå var det bare én ting å gjøre! Overklokke! Selv om temperaturene ikke var så sykt mye bedre, så var ihvertfall spenningsnivået der det skulle være nå med 480W Antec PSU... Jeg fyrte opp CPU-spenningen til 1,7V (Som er max på dette hovedkortet) RAM-spenning til 2,9V (Som også er max) Lang historie kort: CPU max på 10x258 = 2,58GHz. Jaja. Dårlig prosessor. Bare 380MHz overklokk. RAM max stabilt på 265MHzx2 = 530MHz. Greit nok. Det er tross alt DDR466 RAM jeg har. Jeg kjørte derfor alle benchmarks på 2,58GHz Idle temperaturen nå er på 4 grader C. Load er på 26 grader C. Skjermkortet var stabilt på 560MHz/584MHz (Sett noen raskere mini PC-er?) 3DMark05: 6406 DEN raskeste shuttle SFF PC-en i verden! (Så vidt jeg kunne se.) Nå var det blitt litt varmere på rommet og jeg måtte klokke litt ned på skjermkortet for å holde det 100% stabilt og uten artifacts. 558MHz/574MHz 3DMark 2001: 29128 ca 200MHz for dårlig CPU til å hevde meg her, ja... Nå var den ikke stabil på dette heller. Jeg måtte klokke enda mer ned. Jeg er redd at vanntemperaturen må ha steget litt også faktisk. Desverre kunne jeg ikke sjekke tempen på skjermkortet i Windows Benchmark edition. Jeg kunne faktisk ikke installere catalyst control panel pga for få services som kjørte. 551MHz/572MHz 3DMark03: 13741 DEN raskeste shuttle SFF PC-en i verden! (så vidt jeg kunne se.) SiSoft Sandra minnetest: 7,1GB/s... Så det negative: Maskinen ble rett og slett for tung, bråkete og vanskelig å holde på med. Dessuten var den ikke solid nok til å dra på LAN med og slikt. Jeg besluttet derfor å demontere all den fine jobben min. Nå kjører den bare på original luft. Sorry. MEN: Jeg klarte det! Jeg hadde i noen få dager antageligvis verdens eneste og raskeste peltierkjølte high end Shuttle SFF PC! Kommentarer? Ris? Ros? Forslag til neste prosjekt? (Når jeg blir lei av luft igjen...) Endret 20. desember 2004 av oddarne84 Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) du kan jo gi den til meg men hvordan ble den for vanskelig å holde med på ? Men 12kg, det er jo mindre enn ett midi-tower da Men må bare si (et av de bedre prosjekta jeg har sett) Det avr trist da Endret 20. desember 2004 av wolfenkill Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Gjorde du alt det for å bevise at det går an? Flott at du fikk det til og at vi fikk se slutten på dette selv om den var litt trist. Hva skal du gjøre med resten av utstyret du kjøpte for kjølinga? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Jeg sier bare en ting: "Fiskeboller i brun saus" Du klarte det ihvertfall da. Hvor mye lå støynivået på ca? Endret 20. desember 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Synd det da at du måtte demontere. Da blir det vel et midi tower som du kan sette monsteret ditt inni da eller? Er jo litt dumt ha vannkjøling til mangfoldige tusner og ikke kunne bruke det. Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) sett i gang og bygg en trekasse som er liten og mobil men har plass til alt straks! det er en ordre neida... men hadde vært gøy å sett hvordan det ville gått Endret 20. desember 2004 av F-14 Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Ingen ting annent å si. Sinnsykt bra Endret 20. desember 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå