Belarnion Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Tnn: Hvis den ikke starter, tar jeg meg en god dram cola. Så skifter jeg yrke og blir uteligger. Cloud: Gutten mener boote da. men du skal ikke se bortifra at hele greia tar kvelden når jeg trykker på powerknappen... Jeg er nettop "ferdig" med å legge om hele det sterkstrøm-elektriske systemet i hele PC-en... PioUs-JiN: Nope. Det er alu-plater kjøpt på clasern. PS: Jeg begynner å skrive på en av de siste oppdateringene til dette prosjektet nå. Update kommer i natt en gang... Endret 14. desember 2004 av oddarne84 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Gleder meg som en unge. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Gleder meg som en unge. Meg og! Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Update 12: Behind the scenes: Kabler, slanger og kaos... Denne updaten kommer til å bli preget av det vanvittige kaoset som denne PC-en i bunn og grunn er bygget på. Det er villt. Du er advart. Jeg skal også nevne at jeg har det travelt, jeg skal ta med PC-en hjem til jul (Jeg drar i morra, men tar med meg div. verktøy og utstyr), så mye av det dere ser av kabinettet og slikt er bare "klæsja" sammen. Sorry. Men jeg skal prøve å gjøre det godt igjen seinere. 1. Prioritet nå er å få maskinen opp å gå. I "Internett-modus", om ikke annet. Punkt 1: Fixe kjøleblokknippler Teflontapen hadde en uventet "konsistens". Den var veldig tynn, veldig sterk og veldig myk. Bilder sier mer enn tusen ord: Punkt 2: Mekke kabinett del 2 Først viser jeg klarering mellom PSU og aluminiumsveggene: Ingen ting å bekymre seg for... (Det er plastikk der mellom PSU og aluminiumsvegg.) Så var det tid for å lage de øverste platene til sidedørene: Plata montert fast i radiatoren: Nice fit (Ble enda bedre med litt gummitetningsgreier): En av "frontplatene" kuttet og bøyd til: Slik ser den ut når de fleste platene er montert: Den ser fortsatt bortimot OK ut. Punkt 3: Strøm og vann Dette er hvor kaoset tar fullstendig overhånd. Inn her skal det altså pakkes 2m vannslanger, to Y-ledd og 1m strømkabler++ Siden PSU sitter på toppen av kassa, må strømmen ledes fra baksiden og inn til PSU. Her kommer en gammel PC kabel godt med. Klippe, klippe... Peltier elementet er koblet til Meanwell PSU-en. Strømledninger går videre fra Meanwell PSU til stedet hvor jeg skal ha en bryter til denne. Forlengerledningen er koblet til PSU: Pumpa hadde en ekkel hale, som jeg bare *måtte* klippe av... ATX strømkabelen måtte legges slik at den brukte minst mulig plass. Strømkabler fra PSU, Pumpe og Meanwell PSU er klare til å loddes fast i et strømuttak og sine respektive brytere. Her har vi strømuttaket med bryter til den vanlige PSU-en på plass: Vannslangene, stakkars, hadde massevis av "umulige" svinger de måtte gjennom. Her har jeg hjulpet én av de: Og her har jeg hjulpet nr. 2: Og nummer 3: Og til slutt nr 4: (Tusen, tusen takk for dette påfunnet "diablito2k"!) Jeg har så klart isolert rundt kobbertrådene etter at bildene ble tatt. Ble det trangt? Til slutt et par bilder jeg tok underveis for å vise hvor sykt kaoset egentlig var: Her var det bare å holde tunga rett i munnen... Hvis jeg, i løpet av de siste 24 timene, hadde fått én krone for å: 1: - tørke blod etter å ha kuttet meg på skarpe kabinettdeler, 2: - bli grillet av 240V++ gjennom hånda, 3: - være 1mm fra å gi helt opp hadde jeg vært særdeles rik nå. Men jeg gjør dette for dere! (Og litt for meg.) Snart er jeg i mål. Enten så virker det, eller så virker ikke. Så enkelt er det. Hvis det ikke virker, selger jeg alt kjøleutstyret, og setter maskinen tilbake til original stand. Jeg har tross alt ikke ødelagt noe særlig på selve kabinettet. Vi satser på at det hele kommer til å virke og at jeg kan begynne neste update slik: "Når villdyret våkner" Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 KaoS! , men jeg liker jo kaos. Så det er vel derfor hybel'n min ser ut slik som den gjør nå Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Vel, min gode mann, dette var rett og slett imponerende! Hva med å filme det magiske øyeblikket når du skrur på doningen for første gang? Kunne jo ha blitt nokså underholdende hvis alt går den veien høna sparker.. Ikke det at jeg tror noe slikt vil skje, det ser ut som om du har stålkontroll på prosjektet ditt. Men som Justin Case en gang sa, "Hey, it might be a laugh!". Lenke til kommentar
karamba Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 <trommevirvel, trommevirvel...> Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hva med å filme det magiske øyeblikket når du skrur på doningen for første gang? Kunne jo ha blitt nokså underholdende hvis alt går den veien høna sparker.. Do it, do it! Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 STAS!! nå ern snart ferdig.. håpern starter da!! hehe men hvis den ikke gjør det så... ... så ... ... Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 forresten, tror jeg har lest en plass at s-ata kablene ikke må bøyes i 90o vinkler?? eller du har kanskje ikke gjort d? ser litt sånn ut på det ene bildet.. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Moro, vente på mer Kunne vært moro med litt video når du fyrer den opp. Pass på å spill Great balls of fire med Jerry Lee Lewis på anlegget når du fyrer den opp. Bare sånn just in case :!: Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Bra greier oddarne. Må sei eg er imponert over alt du har klart å få plass i den vetle boksen. Ein ting eg reagerte på. Det derre heimalaga antiknekk på slangen din. Er det vanleg streng du har brukt? Hadde det ikkje vert ein fordel å isolert med teip slik at det ikkje kjem borti noko det ikkje skal. Litt kjedelig med zzzaaaopp og svart skjerm. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 forresten, tror jeg har lest en plass at s-ata kablene ikke må bøyes i 90o vinkler?? eller du har kanskje ikke gjort d? ser litt sånn ut på det ene bildet.. Tviler på det. Mine S-ATA-kabler gikk i 180 grader på min forrige shuttle. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Bra greier oddarne. Må sei eg er imponert over alt du har klart å få plass i den vetle boksen. Ein ting eg reagerte på. Det derre heimalaga antiknekk på slangen din. Er det vanleg streng du har brukt? Hadde det ikkje vert ein fordel å isolert med teip slik at det ikkje kjem borti noko det ikkje skal. Litt kjedelig med zzzaaaopp og svart skjerm. Han skriver at han har isolert.... Gleder meg til oppstart! Lookin good. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Bra greier oddarne. Må sei eg er imponert over alt du har klart å få plass i den vetle boksen. Ein ting eg reagerte på. Det derre heimalaga antiknekk på slangen din. Er det vanleg streng du har brukt? Hadde det ikkje vert ein fordel å isolert med teip slik at det ikkje kjem borti noko det ikkje skal. Litt kjedelig med zzzaaaopp og svart skjerm. Han skriver at han har isolert.... Gleder meg til oppstart! Lookin good. Jamne har du ikkje rett. Eg er sløv så vanleg Du er ikkje den einaste som glede seg til oppstart. Lenke til kommentar
alexern Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 karamba Skrevet 15/12/2004 : 06:12 <trommevirvel, trommevirvel...> heftig trommevirvel! Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 kaos... det kan du trygt si... men hvordan isolerte du de slangene fra omgivelsene da? Lenke til kommentar
flabben Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 hm, finner ikke ord.... Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 hm, finner ikke ord.... ikke du heller, nei Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Nydelig er god plass da *ironi* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå