aeinstein Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 *sitte pent å vente på update* Det ser bare så genialt ut! Fortsette sånn! Lenke til kommentar
alexern Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 plutselig borte! straks tilbake for neste update... Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Update 11: Mekke kabinett - del 1 Jeg hadde egentlig håpt å bli ferdig med å "lage" kabinett i dag, men slik gikk det altså ikke. Ting tar tid. Punkt 1: Jeg fant et par fine brytere på Clasern. Den midterste bryteren er den originale bryteren til Antec PSU-en. De to andre bryterne skal brukes til henholdsvis Meanwell PSU og vannpumpe. Jeg vil ALDRI la noen andre bruke denne kassa uten tilsyn... Når jeg starter opp må jeg først trykke på brytern til vannpumpa, så meanwell PSU, så vanlig PSU. Eller noe sånnt. Hvis jeg ved en feiltagelse trykker på bryterne i feil rekkefølge, får jeg et stort og snart kokende problem... Punkt 2: På baksiden måtte jeg kutte hull for å bedre luftgjennomstrømningen. (Nei, det har vi ikke sett før...) Punkt 3: Plutselig var det ingen vei utenom: Det var tid for å fyre opp dremelen og mekke "kabinett-greie"... Jeg brukte papp for å måle og klippe til dimensjonene på de ulike delene til kabinettet. Det er en god del lettere å kappe av et hjørne på en pappbit enn en 1mm tykk aluminiumsplate... Viftene i front der viser sånn ca hvor mye ekstra kabinettet kommer til å vokse i høyden. ca 7cm . Bedre blir det ikke. Kabinettet blir med dette ca 25cm høyt. Er dette godkjent, eller skal jeg hoppe og trampe på den får å få den mindre? Her fra en annen vinkel. (Bilder er gøy, ikke sant?) Her er én av de to aluminiumsplatene jeg bruker under hver av de to radiatorene for å tette. Alu-plata ligger ved siden av pappmalen jeg brukte for å få riktig størrelse. Her er den andre plata - klar til bøying! Plata skal plasseres og settes fast nedi her. Den skal sitte helt fast uten å bruke skruer eller lim eller annet lugubert stuff: Etter bøying. Ikke så aller verst, tatt i betraktning det primitive utstyret (Hendene mine og en liten tang) jeg brukte Resultatet når plata sitter på plass. Når radiatoren er lukket igjen sitter plata helt fast: Det er dette jeg ble mest fornøyd med: Klarering mellom plate og radiator: Dette må bare bevise at det finnes håp, også for oss som er teoretisk anlagt! Området radiator/plate med gummilist. Her kommer det ikke mye luft gjennom... Enda mer prøving og feiling med papp... Første topp-plate har blitt kuttet til. Her sjekker jeg hvor stor luftgjennomstrømning det er over PSU-en (som ligger under der et sted). Jeg finner ut at mengden luft som passerer gjennom topplokket, selv med én vifte på 7V, tilsynelatende er mer enn god nok. Derfor bestemmer jeg meg for å feste PSU-en! Et stooort skritt i riktig retning. Et av de største problemene var en stund hvordan i all verden jeg skulle få festet topplokket fast til resten av PC-en på en skikkelig solid måte. Løsningen var like enkel som lur... Jeg rett og slett dyttet den fremste kanten av aluplata inn i under noen greier i forkant av kabinettet. Dette vil du se på det nest siste bildet i denne updaten. Deretter boret jeg et hull i alu-plata rett over hver av de to hulleneder man skal feste harddisk-racket til resten av kabinettet. Så skrudde jeg et par thumbscrews nedi hullene og jada, det funket! Topplokket sitter skikkelig fast, samt at det er veldig lett å løsne! Neste problem som måtte løses var "hvordan feste PSU uten å kortslutte..." Løsning: Lag fire hull i alu-plata. Skru 4 av de derre greiene som pleier å stå fast i hovedkortbrettet i en PC fast i alu-plata. Plasser deretter en solid plastikkgreie, for å beskytte mot kortslutning over hullene... ... Skru deretter PSU fast i disse. Sitter PSU-en skikkelig fast? You bet... Et siste bilde for å vise hvor langt jeg har kommet. Det blir langt fra perfekt, men det hele ser ut til å få en lykkelig slutt! Endret 12. desember 2004 av oddarne84 Lenke til kommentar
jingt Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hehe. Gleder meg til fortsettelsen! Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) nice keep up the good work me want more ^^ Endret 12. desember 2004 av F-14 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hvorfor lager du heller ikke en bryter for hele dr*tten? (2x psu og vannpumpe) Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg må kunne kjøre pumpe uten å ha resten av greia (peltier) i gang. Fill & Bleed greier++ Det er greit å kunne starte opp PC-en med minusgrader på prosessoren, derfor den siste bryteren. Også er det jo litt kult med 3 brytere da... Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 også må du jo ikke glemme at alle gode ting er tre men den psu'n på toppen.. skal du isolere den fra aluplatene elelr tar du risken i å bare la den sitte der? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 "Tja", sier jeg til det. Har du et par gode isoleringstips? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Kunne du lage en videosnutt hvor du kjører rundt (bak/foran/over/nede) så det blir lettere å få et helhetlig bilde av doningen(merk ordet). Var mye detaljer her. Keep it up! Lenke til kommentar
alexern Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 najs! najs! så sjikkli pro ut med de vifte filterene! du skal lakke alu. plata ikke sant!? blir sjikkli Ûber fet den mod'en eller skal vi si den totale ombyggningen Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 F-14: You'll get more.... kennethdammyr: Jeg kan prøve å få til en liten videosnutt til neste oppdatering. Sett bakfra ser ikke maskinen ut i måneskinn for øyeblikket. alexern: Lakking av alu-plater er ikke 1. prioritet. Først skal jeg bare sørge for at maskinen faktisk funker. Deretter kan jeg begynne med lakking/lysdioder/neonwire e.l. Nevnte jeg forresten at jeg skal ha et lite plexivindu rett over PSU-en? Litt blått lys inni der, så kan det nok se litt funky ut. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 kennethdammyr:Jeg kan prøve å få til en liten videosnutt til neste oppdatering. Sett bakfra ser ikke maskinen ut i måneskinn for øyeblikket. Det gjør da ingenting. Vi vil se alt Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Nice sier jeg bare Du kan jo isolere med vakuum da.... beste isolasjonsen som finnes Neida.... skal komme med noe mer seriøst plast fungerer som juling, personlig erfaring Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 bra odd! Et " beist" tar form ! blir nok en skikkelig gjennganger i shuttle modderes snakkebaner når den blir ferdig!! gleder meg til neste update!! hehe Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 kennethdammyr: Jeg nekter! LenniZ: Takker. Det verste gjenstår da... Å trykke på powerknappen... MoFFaSSa£: Jeg kommer til å hoppe over isoleringen og heller håpe på det beste. Tnn: Det er ingen som vet om et slikt "beist" kommer til å funke da... Vi får se hva som kommer av oppdateringer i løpet av dagen. Jeg har så smått begynt på det elektriske, samt prøver ut vannslangemøbleringen. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ja, hva gjør du hvis den ikke starter a? huff hvordan kan jeg tenke på noe sånn.. klart den starter!! hehe Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ja, hva gjør du hvis den ikke starter a? huff hvordan kan jeg tenke på noe sånn.. klart den starter!! hehe Å få pc til å starte er vel et av oddarne84 mindre problemer Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 hehe.. la først merke til det nå, men har du tatt sidedøra til et kabinett som ei "aluplate"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå