Gå til innhold

Godt tilbud fra Komplett ?

Anbefalte innlegg

Har en Dell Dimension 4300 fra 2001 med P4 1600, 512 SDRAM ,100 GB HD, GeForce 3 Ti200 64MB som ikke liker at jeg spiller HL2.

Vurderte å bytte skjermkort men har fått en del "pointers" om at det kan være på tide å bytte mer enn det.

Kom over en pakkeløsning på Komplett.no men er usikker på om det bare er tut og kjør eller om det er ting jeg bør være obs på.

All hjelp er velkommen :!:

Link til Komplett`s pakkeløsning :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301597&cks=SPK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv ville jeg gått for socket 939, men det blir jo en betydelig prisøkning. Hvis det blir for dyrt, ville jeg gått for 3000+ eller 3200+

I tillegg til dette må du selvfølgelig ha skjermkort. Dessuten kunne det være en ide med mer enn 512MB ram, ikke nødvendig, men 1024 kreves for å nå "recommended" i mange nyere spill. Her er en til av den brikken som følger med i alle Kompletts s754-oppgraderingspakker. Dette kan du jo evt ta senere dersom du ikke har penger til det for øyeblikket.

edit: ja, vit at det kommer på 100-150 kr ekstra i forhold til pakke/deler på alle oppgraderingspakkene (som jeg gadd å sjekke) siden det følger med armlenke i pakken. Hvis du ikke trenger ette, er det jo bare å bestille delene hver for seg - da kan du også velge selv hvilke komponenter du vil ha.

hvor mye vil du forresten bruke på skjermkort??

vil foreslå disse:

Det var vel alle aktuelle skjermkort i klassen 1800-2800kr. Si ifra dersom du har tenkt å bruke mer/mindre, så kommer sikkert jeg eller noen andre med flere forslag ;)

Ser nå i ettertid at du skriver i en annen topic at du ikke vl bruke mer enn 1500. Jeg foreslår at du likevel bruker noen lapper ekstra og skaffer deg et 6600GT eller 6800LE. Sistnevnte yter bedre, men er til gjengjeld oftere problematiske på forskjellige måter. Det blir vel uansett 6600GT av de to som er aktuell.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Du må huske på å kjøpe ny strømforsyning også da, tviler på at en 3 år gammel Dell takler så mye nytt... Kanskje enklere å bare bytte ut omtrent alt?

Det blir fort en del ekstra på å bytte ut hele maskinen, men PSU bør han ha ny uansett ja. Du kan jo også se på det slik at hvis du bytter ut hele maskinen, så har du 2. Den andre kan du/dere bruke selv, hvis dere er flere i familien som bruker mye pc eller du har behov for en eller annen server, eller du kan selge den/gi den bort til slekt og venner eller andre som har behov for en "jobbe-pc"/pc til spilling av eldre spill.

PSU: NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA

Lenke til kommentar
Link til Komplett`s pakkeløsning :

NEI NEI NEI, det skal ikke være genetivsapostrof der! Måtte bare si det, beklager :p

Genitivsapostrof er ei heller ` men ' (samme tasten som * på normale tastaturer)

Men dette var uansett veldig off-topic. Get back!

Lenke til kommentar

Mange flotte innspill !!! :thumbup:

Det letteste er jo selvfølgelig å kjøpe en helt ny PC.

Men å få samboeren min til å gå med på det er en helt annen diskusjon ;-)

Har lett en del etter skjermkort ,men de som blir anbefalt er utsolgt overalt !

Doom3, HL2 og andre store titler må vel få litt av skylden for det.

Jeg kjøpte som sagt denne i 2001 og betalte 23000,- for den. Det var da en av de store modellene til Dell. Men jeg er jo som de fleste andre blitt fullstendig overkjørt av fremskrittet i datateknologiens verden.

Hvilken betydning har det om et skjermkort heter XFX,ASUS,GAINWARD så lenge de alle heter GeForce 6600GT ?

Lenke til kommentar
Hvilken betydning har det om et skjermkort heter XFX,ASUS,GAINWARD så lenge de alle heter GeForce 6600GT ?

Tja, det kan være mye det samme som f.eks. tema for noen mnd siden: om man skulle kjøpe Sapphire Radeon 9800PRO eller f.eks. PowerColor. De het begge Radeon 9800PRO, men forskjellen var stor - mange av Sapphires kort kom med 128bit buss, mens det vanlige var 256. Dette førte til stort ytelsestap for å spare 1-200 kr, og Sapphire fikk i første omgang refs for ikke å ha merket 128bit'erne skikkelig. Navnet kan ha noe å si, for alt vi vet kan det være en luguber østblokkslandsprodusent som lever av å markedsføre produktene sine som GeForce 6600GT mens det i virkeligheten er f.eks. et FX 5200/5700 (hørte om noe lignende for en stund siden, noe greier borti Russland).

Dersom dere ikke trenger flett ny pc er det greit å bare oppgradere. Evt kan du gi bort de delene du får til overs...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...