Gå til innhold

Forstyrrer mobiltlf. sensitivt utstyr på sykehus?


Ernie

Anbefalte innlegg

Først må jeg bare uttrykke min irritasjon over at emnefeltet er for liten.

Så ontopic:

 

Idag er det svært få sykehus i Norge som tillater bruk av mobiltelefoner inni selve sykehuset (de jeg har kommet over er St. Olavs hospital og Rikshospitalet). Alle andre sykehusene tillater altså ikke mobilbruk og begrunner det med at det forstyrrer det sensitive utstyret som brukes i sykehusene. Spørsmålet er da: stemmer dette?

 

Skal nevnes at sykehusene hyrer inn firmaer som står for telefonene på hvert pasientrom. Disse er rådyre både når man ringer til og fra. Dermed skal man ikke se bort fra at hele greia er bullshit og at det bare ligger økonomiske interesser bak det hele.

 

Hva mener jeg om det hele? Vel, jeg tviler på at mobilene faktisk forstyrrer utstyret, men man veit jo aldri...

 

Edit: er tydligvis ikke bare Riksen som tillater mobilbruk

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stille? Hva skulle det være godt for da? De aller fleste pasientene trenger ikke å skjermes spesielt fra støy, og de fleste som må ligger jo på intensivavdelinger og der er det jo nærmest støyforbud uannsett. Dessuten gjelder jo forbudet også på poliklinikker, og der ligger det jo ikke noen grunn til at det skal være stille.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet er det bare et sykehus i hele Norge som tillater bruk av mobiltelefoner inni selve sykehuset, nemlig Rikshospitalet. Alle andre sykehusene tillater altså ikke mobilbruk og begrunner det med at det forstyrrer det sensitive utstyret som brukes i sykehusene.

Skal bare legge til at St. Olavs hospital i Trondheim har gått bort fra mobilforbud. De ser ikke på mobiltelefon-stråling som en trussel for at noe skal gå galt. Jeg kan ikke med sikkerhet si at legen som står ved opperasjonsbordet har mobilen på, men forbudet mot mobilen er i alle fall borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...