Gå til innhold

Sammensetning av en litt sær HTPC. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å samle tankene, og ber derfor dere om hjelp. Det jeg trenger er en boks til rundt 5000, helst mindre

Meningen er å bygge en shuttle/HTPC/SFF-PC som kan ta opp fra begge satelitt-tunere (dog ikke samtidig), og som så kan dumpe til dvdr etter behov (Når harddisk går full). Jeg trenger også at den kan opptre som et rent mellomledd når den ikke tar opp, evt. ta opp fra en tuner mens den viser den andre tuneren ut på tv'n.

Finnes det evt. kort som lar deg hive satelitt-tuneren fullstendig og som så bare opererer på at du stapper satelittkortet ditt i en smartcard-reader i maskinen?

Eksisterende teknologi:

1xStandard CRT-tv

1xVCR, Panasonic Superdrive (Skal ideelt sett elimineres)

1xAKAI DVD-spiller (Dritt, SKAL elimineres)

1x Nokia Satelitt-tuner, Canal Digital

1x vetdafaen Satelitt-tuner, Viasat

Oppsettet nå er som følger: Begge satelitt-tunerene er koblet på videospilleren, som så er koblet i den ene scart-inngangen på tv'n. DVD-spilleren er koblet i den andre scart-inngangen. Selv om dette gjør at en kan ta opp fra valgfri tuner selv om en ser på den andre eller på dvd vil jeg likevel bli kvitt både dvd-spilleren og videomaskinen.

Her kommer det vanskelige: Dette skal være lett nok til at muttern klarer å bruke det. Muttern er ikke helt teknologi-analfabet, men det skorter på læreevne/vilje. Det skal altså ikke være nødvendig med 1000 fjernkontroller eller instillinger. Ideelt sett kun tuner-kontrollene og en opptakskontroll, slik det nå funker med begge tunere koblet på videospilleren.

Det vil ikke være nødvendig med nevneverdig maskinkraft utover det som trengs for å drive tvkort/dvdspiller. Ekte pc til ekte gaming :)

Endret av FauSt_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...