Gå til innhold

Vekterkurs kontra fagbrev. Stor lønnsforskjell?

Windoge

Anbefalte innlegg

Etter jeg er ferdig med dette året har jeg kanskje tenkt å søke meg ut som lærling i vekterfaget. Opplæringen er da på 2 år, men grunnleggende vekterutdanning for de som ikke går Salg og Service er 30 timer praksis og 50 timer teori.

Blir det da stor lønnsforskjell eller andre goder hvis jeg har fagbrev som vekter? Normalt blir folk vekter av å ta seg enkle teoretiske og praktiske kurs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan vel mulighens spille noen rolle hvor enkelt det blir og få jobb, og at en kanskje har bedre muligheter for forfremmelse med fagbrev...

Kanskje, men da får man lite igjen for 2 år Salg og Service + 2 år ute i lære, for noe man bare kan ta ved å gå noen "enkle" kurs.

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv som vekter i personellsikring www.personellsikring.no

Har vekterkurs fra militæret. Er folk der(faktisk objekt lederen min) som ikke har vekterkurs eller noe.

Så Var jeg deg ville jeg tatt kurs og ikke utdannelse. Når du sier det er et avbrekk vil du tape sinnsykt på det uansett om det er noen forskjell da??

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hau hau, Th0mas.

Hvis du er ute etter jobb som vekter i et vaktselskap, er det tilstrekkelig med introkurs og vekterkurs. Fagbrevet er nok mest beregnet på folk som skal starte sin egen bedrift.

Nå skal jeg selvsagt ikke utelukke at det kan gi fordeler i et ansettelsesforhold, men det blir vel marginalt mot å jobbe to år som vekter, og opparbeide deg ansinitet mens du hever lønn, istedenfor å skaffe deg to års studielån.

Praktisk erfaring, supplert med intern opplæring (eller spesialkurs fra vekterskolen) vil jo uansett ikke være en ulempe om du seinere skulle ønske å ta fagbrevet.

Du kan lese mer om dette på sidene til vekterskolen og de enkelte vaktselskapene.

-----

Etter jeg er ferdig med dette året har jeg kanskje tenkt å søke meg ut som lærling i vekterfaget. Opplæringen er da på 2 år, men grunnleggende vekterutdanning for de som ikke går Salg og Service er 30 timer praksis og 50 timer teori.

Blir det da stor lønnsforskjell eller andre goder hvis jeg har fagbrev som vekter? Normalt blir folk vekter av å ta seg enkle teoretiske og praktiske kurs.

3184036[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...