Engel Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hei, jeg kom idag hjem fra firmatur til Kiel i Tyskland. I baggen hadde jeg to kameraer. Et Canon S40(digitalt) og et Nikon F65(analogt). Det viste seg at prisnivået i Tyskland for tiden er svært hyggelig. Kameraene er kjøpt i en helt vanlig fotobutikk i handlegata i Kiel. Mulig du kan finne det enda billigere om du leter mer enn meg. Priseksempler (kurs 7,4): S40: 749(Euro)* 7,4 = 5542,- - 16% tysk mva = 887,- Sum: = 4655,- F65 m/28-80: 299(Euro)* 7,4 = 2212,- - 16% tysk mva = 354,- Sum: = 1858,- Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er billig. Lenke til kommentar
Engel Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 De har vist en hjemmeside. Kanskje ikke av de mest informative men. http://www.photodose.de Lenke til kommentar
Per1 Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Vi kjøpte nettopp et S40 til kr 4760 i USA inkludert sales tax (mva). Slik jeg er vant til må du, for å få igjen mva fra et annet land, betale mva i norge. Det er egentlig ikke planen vår, siden norsk mva er horribel. Med dagens kurser går det an å få kameraet for rett under 4000 kr i USA, under forutsetning av at man benytter webshoper. Vi kjøpte det i en sjappe litt nedi gaten, så det var dessverre ikke mulig å få en så god pris der. Men i den lokale fotobutikken i Bergen koster kameraet fremdeles over 10.000.-, så vi er godt fornøyde, og har begynt knipsingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå