Gå til innhold

Hvilken mobil er best for svaksynte?

Howiey

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og kjøpe ny mobiltelefon i julepresang til en som er veldig svaksynt og fargeblind.

Hvilken telefon er bra for veldig svaksynte personer?

Det bør helst vere enkle taster, som ikke er altfor små.

Tallene og bokstavene bør ikke vere av det minste laget, men den størrelsen som er på min K700i er greit nok...

Den telefonen hun har nå er Nokia 3310. Og den har hun hatt i flere år og er grei nok for hun, men den begynner og bli slitt og ødelagt, og da er det på tide med ny synes jeg. Så det trenger ikke og vere en dyr fanzy telefon.

Trenger faktisk ikke og vere fargeskjerm heller, men det beste hadde vert om det var en stor og tydelig skjerm.

I menyene i telefonen så er det vel ikke så veldig mye en får gjort, men på 3310en så gikk det an og velge stor skrift når du skulle skrive sms, og det er en stor fordel.

Så hvilken telefon anbefales?

Takker på forhånd for alle svar... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har enkelte telefoner som har "store" numre i display. Sjekk ut x450 og evnt. den nye x460, også god kontrast på tastene så hun ser forhåpentligvis hva som står på de. Videre er jo en klappstelefon kjekk til hennes bruk da hun bare behøver å åpne den når det ringer og lukke den for å legge på, med andre ord så slipper hun å lete etter taster.

Billigere variant som er også grei med store taster, og som ligner på den hun har er Nokia 3510i som selges for 300-400 i disse dager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...