Gullars Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei! Eg har eit spørsmål, som eg ikkje er sikker på om det er teknisk muleg å gjennomføra, men eg spør likevel: Eg og nokre kompisar har det veldig kjekt med å synga karaoke i tide og utide. Det me då gjer er å bruka eit program som heiter KaraWin saman med KAR- eller MIDI-filer. Som dei fleste er klar over, er det ikkje akkurat verdas beste kvalitet på midifiler, og i den samanheng har eg følgjande spørsmål. Finst det program som kan fjerna vokalen frå musikkfiler, slik at det blir muleg å bruka det ekte kompet til å synga karaoke? I mitt tilfelle har eg ein musical-dvd med fantastisk mykje bra musikk. Her kan eg få opp teksta under songane, men det er ikkje like enkelt å syngja karaoke når ein høyrer den ekte vokalen i bakgrunnen. Kan eg gjera noko med dette?? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Skal være mulig en med plugin i winamp. SKal se om jeg kan rote den frem Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 ey, stilig, trodde ikke det gikk ann Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 kjempeflott! har ikkje brukt winamp på fleire år... kan programmet spela dvd-filmar? Lenke til kommentar
barvini Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Dette har jeg lenge lurt på selv, men tror det er vanskelig å få til. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) mhm, dette er "mulig" med en plugin i winamp. Hvor godt det faktisk fungerer, er en helt annen sak. Tingen er at du får diverse bi-virkninger. Hvordan disse blir kommer mye ann på musikken, men ekko er typisk. I tillegg klarer den som regel ikke å fjerne all vokalen, så du hører fortsatt vokalen svakt i bakgrunnen. fant en "Vocal remover": http://www.analogx.com/contents/download/audio/vremover.htm Dette er faktisk ikke den jeg har brukt, men en annen en... edit: fant en annen vocal remover, men denne koster penger. http://www.ltsound.com/ Mener at winamp kan spille av dvd-filmer ja. Endret 24. november 2004 av oycob Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 takk. eg får prøva den i morgon. skal seia ifrå om korleis resultatet blei No må eg lesa til eksamen i datamodellering... Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) dobbelpost... Endret 24. november 2004 av Gullars Lenke til kommentar
barvini Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 No må eg lesa til eksamen i datamodellering... Hvor studerer du det hen?? Hvilket program bruker du? Hva går eksamen ut på? Virker spennende! Lenke til kommentar
oycob Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 hmm, jeg tok faktisk feil- det programmet var nøyaktig det jeg har brukt tidligere. (bare screenshotet som så annerledes ut) Testet det nå på "robbie williams-man for all seasons", "keane-everybody's changing", og noen r.e.m. sanger. Den fjerner for det første alt som kan kalles bass På den annen side synes jeg resultatet ble temmelig bra med keane og robbie williams sangene (der vokalen skiller seg klart ut fra musikken), men på r.e.m. sangene der musikken "blandes" litt mer med sangen fungerer det heller dårlig- se for deg r.e.m. med litt lavere vokal med echo-effekt, helt uten bass :D Uansett er det vel greit nok om det kun er til karaoke utpå kvelden når alle er i godt humør... Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 No må eg lesa til eksamen i datamodellering... Hvor studerer du det hen?? Hvilket program bruker du? Hva går eksamen ut på? Virker spennende! Studerer på Noregs Handelshøgskule i Bergen. Valfag datamodellering. Den kjekke eksamenen har me hatt. Det var ein praktisk gruppeeksamen. Den eg skal ha i morgon er berre oppgulp av teori. Normalformer, sikkerheit, relasjonsalgebra, SQL, distribuert databehandling osv... Me har brukt for det meste Access. Har vore borti SQL Server. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 hmm, jeg tok faktisk feil- det programmet var nøyaktig det jeg har brukt tidligere. (bare screenshotet som så annerledes ut)Testet det nå på "robbie williams-man for all seasons", "keane-everybody's changing", og noen r.e.m. sanger. Den fjerner for det første alt som kan kalles bass På den annen side synes jeg resultatet ble temmelig bra med keane og robbie williams sangene (der vokalen skiller seg klart ut fra musikken), men på r.e.m. sangene der musikken "blandes" litt mer med sangen fungerer det heller dårlig- se for deg r.e.m. med litt lavere vokal med echo-effekt, helt uten bass :D Uansett er det vel greit nok om det kun er til karaoke utpå kvelden når alle er i godt humør... Ja, og dette er jo som nemnt frå ein musikal-DVD. Der er det jo vokalen som kjem best fram, og då er det kanskje lettare å fjerna han (?). Eg skal i alle fall prøva. Tusen takk Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 oycob: Den pluginen din bare senket kvaliteten da Lenke til kommentar
oycob Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) oycob: Den pluginen din bare senket kvaliteten da den fungerer faktisk på en del sanger, men som jeg har forsøkt å si så herper den også ganske mye Men jeg synes den er grei nok til sitt bruk, på riktige sanger edit: hmm, testa på paperboys-one day, der fjerna den faktisk alt _unntatt_ vokalen :!: edit igjen...: Fant faktisk ut at winamp har med vocal remover- trykk ctrl+p, gå på dsp/effect, velg "Nullsoft Signal Processing Studio DSP" og load "justin - stupid stereo voice removal.sps" Den ødelegger ikke musikken like mye, men fjerner samtidig mindre vokal, så... Endret 24. november 2004 av oycob Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hvordan får jeg den til å funke? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 hmm... det ser ikkje ut til at det er muleg å spela av dvd-ar i winamp. er det andre måtar å få dette til på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå