jingt Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 istedet for å måtte ta av alle kontakter for å tre inn kabelstrømpene, er det mulig å bare klippe den i to på langs å sy den sammen igjen med nål og tråd? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 hvis du mener de kabelstrømpene som de har på f.eks microplex, så tviler jeg sterkt. de vil bare flise seg opp. men er ganske enkelt å løsne kontaktene, trenger bare et lite skrujern eller lignende. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 ok, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg brukte bare en passer jeg Funka fett! Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 på biltema tror jeg de har et sånt PC-reparasjons/mekke-sett. Der mener jeg det følger med verktøy for å løsne molex kontakter. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 på biltema tror jeg de har et sånt PC-reparasjons/mekke-sett. Der mener jeg det følger med verktøy for å løsne molex kontakter. hm.. er det sant? og jeg som har oversett det det hadde jo hjulpet meg langt på vei med kablinga mi kan noen bekrefte dette? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) jeg har et verktøy-sett fra biltema, og det inneholder ikke slikt verktøy. men tror de har flere sett. sjekk www.biltema.no edit: de selger slikt verktøy på microplex, men er ikke billig. Endret 25. november 2004 av Noldus Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 hm.. fant kun noen pinsetter der tror dere at de kan brukes til det? men må begynne å lure om de på biltema er helt riktige: (norsk nei det har vi ikke sett) Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 ser på katalogen nå.. er to verktøysett her, og begge ser ut som de har verktøy for å løsne både molex og sånn minimolex til floppy.. men er ikke helt sikker.. har ikke sett dem i virkeligheten ller testa dem står at den inneholder "IC demonteringsverktøy".. noen som vet hva det kan være? O_o tror det er den jeg syns ser ut som et molexdemonteringsverktøy.. sprøyteliknende greie. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Du kan ikke fortelle meg hvor på nettsia til biltema du fant den? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) ikke på nettsia.. har katalogen hjemme edit http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=43069 http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=43103 Endret 28. november 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 ah.. kan nok se ut som om det er med det ja den sprøytelignende greia minnet veldig om den som de har på microplex Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 den er vel til å plukke opp skruer og lignende. det er en slags gripeklo. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 den er vel til å plukke opp skruer og lignende. det er en slags gripeklo. hm.. hvis du har sett på navnet på den så heter den demonterer så tror den er til å demontere noe med.. og siden den ligner den fra microplex, så gjetter vi at det er et molex demonteringsverktøy-ting-aktig-sak Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 er jo mulig den molexdemontererliknende saken er "gripeverktøy" mens den pinsettliknende saken er "IC demonteringsverktøy" (den fjærbelastede pinsetten er såvidt synlig nede blant skrutrekkerne.. i det røde settet) Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 jeg har det røde vertøysettet... hvis vi snakker om samme tingen, så tviler jeg på at du vil få den til å funke på molex-kontakter... Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 jaja.. glem det jeg sa da her er drømmeverktøysettet http://www.frozencpu.com/cgi-bin/frozencpu/too-04.html Lenke til kommentar
cc Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Til Molex: Jeg klippet av antennetoppen på en gammel radio her, funker flott til molex, og radioen funker like fint. Til 3,5" strøm: Stift fra stiftemaskin, bøy ut og bruk Til atx-kontakt: Ta en 3-4" spiker, og skjær et kutt gjennom spissen av spikeren med Dremel og kappeskive. Da får du en "gaffel" i riktig størrelse. Ville sikkert være lettere med Frozencpu-settet, men jeg synes bare det er så grævla dyrt, så prøv før dere bestiller det. Endret 26. november 2004 av cc Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 heh.. sist jeg skulle demontere molex brukte jeg en gammel tube til arctic ceramic termisk lim litt utvidelse av tuten så funka den nydelig men den blei fort ødelagt siden det er så myk plast Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 på microplex har de to for 4 pin, en hun og en han. Hvilke er det som er hun, og hva er han? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå