Gå til innhold

9800 uten TV-out (Hva er 'JSCART')

sag

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt et brukt 9800XXT (128MB, 256bit) kort (eller hadde iallefall tenkt å ha det).

Som mange andre bruker jeg også PCen min til myHTPC for å se filmer m.m. Derfor var jeg mildt sagt overrasket da jeg fikk kortet i posten og så at det ikke hadde S-Video ut.

Dette er litt kjiipt og jeg skal nok returnere kortet, da jeg ikke vil miste min TV/film-løsning.

MEN, det er en kontakt på kortet som kalles JSCART. Googler og finner kun én side om dette, en tysk side. Så jeg har et lite håp om at denne kontakten kan brukes som TV-ut.

Noen som har peil? Kontakten er 9 pinner (to rekker) og ligger rett ved VGA-kontakten.

Oversikt av kortet:

9800xxl_4_small.jpg

Se, ingen S-Video utgang... :(

9800xxl_3_small.jpg

Detalj av JSCART-kontakten [::::.] :hmm:

9800xxl_2_small.jpg

Dvs. ER det håp om å kunne bruke dette kortet til TV-ut i tillegg til spilling? Hvis ikke får jeg bare returnere det og satse på et nVidia 6600GT kort som jeg skjønner er det beste kjøpet for tiden (AnandTech review av 6600GT).

Endret av sag
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fant ut hva JSCART var. Fikk tak i et lite tilleggskort

(5x3cm, uten noen form for feste :( )

Ekstrakortet hadde:

- SCART

- Compositt

- S-VHS

Så da var alle kontakter på plass.

Men, da jeg er vant med TVtool (til nVidia-kort) fant jeg aldri ut hvordan jeg enkelt bytter mellom TV og PC-monitor. Derfor passet kortet ikke til meg.

Og når jeg da har fått fullført HL2, skal jeg selge det igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...