e321 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 har søkt og lest i gjennom alle tråder om net send, og ingenting fungerer. Hva skal jeg gjøre? Begge maskinene kjører xp... (dere kan godt lage en .bat fil til meg som sender ut en melding(eller en mill.) til alle på nettverket, da det bare er 2stk. på det) Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Kan være at mottageren har deaktivert messenger porten. Du finner den på kontrollpanel -> Klassisk visning -> Avangserte instillinger -> Tjenester -> Messenger(Tror jeg) Kopier dette til notisblokk: :batfil Net send * c[`]laburk er 1337 i cs goto batfil Ikke kopier mer dit no (* da sender du til alle i din nettgruppe) Edit: Batfilen er loopet(går igjen og igjen ) Lagre notisblokkgreiene som "navn".bat HUSK .bat (ellers blir det ingen batfil) Endret 24. november 2004 av c[`]laburk Lenke til kommentar
e321 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 "Ugyldig tjeneste navn". Fant ikke instillingene... Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hvorfor får jeg bare "Sending files is no longer supported."? Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Avangserte instillinger=administrative innsillinger mener jeg! Den skal finnes der Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Prøv å skriv "net start messenger" i ledetekst. Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Prøv å skriv "net start messenger" i ledetekst. *DASK* Dette skulle jeg skrive akkurat no.(rett før jeg oppdaterte siden) grr Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) (gjett hva jeg gjorde her) Endret 24. november 2004 av c[`]laburk Lenke til kommentar
e321 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 det funker ikke får samme feilmeldingen... uff. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 laburk' date='24/11/2004 : 20:23'] Avangserte instillinger=administrative innsillinger mener jeg!Den skal finnes der finner fram, men det er ingen messenger der Kan det være at messenger rett og slett ikke er installert? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm Her er den ultimate tingen for folk som vil bruke net send (slår den av og på). Aldri mer la en tullete IT Admin på skolen få råde over NET SEND Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm Her er den ultimate tingen for folk som vil bruke net send (slår den av og på). Aldri mer la en tullete IT Admin på skolen få råde over NET SEND Har du ikke en lignende en så vi får lastet ned ting på skolepcene da? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Det er ikke installert. Hvor kan jeg finne det ? Lenke til kommentar
aleh Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Etter det jeg har funnet ut så er "net send" service blitt slått av som DEFAULT i XP service pack 2. Du må gå inn i Administrative verktøy- -> Tjenester og starte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå