Yonaz Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Heisann skall lage meg en still full internett side til et firma men har aldri gjort det før hvor begyner jeg? Endret 24. november 2004 av Yonaz Lenke til kommentar
LoS Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Hvis du ser på "oppslagsverk over artikler" som er sticky i dette forumet så finner du det meste du har å lære. Å lage stilfull side kommer mer av fantasi enn kunnskaper vil nå jeg si, men, må ha noen html og css kunnskaper for å få det slik man vil på nett. Endret 24. november 2004 av Ueland Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg ville ikke, og da mener jeg faktisk aldri, tatt på meg en betalt jobb uten noe som helst kunnskaper om hvordan man utvikler en webside. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg ville ikke si det så sterkt, men helt klart hvis du ikke har peiling i det hele tatt på hva HTML er engang, burde ikke oppdragt være mer avansert enn "Vi vil ha en webside med et bilde av butikken vår og åpningstidene" Cobos Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg ville ikke si det så sterkt, men helt klart hvis du ikke har peiling i det hele tatt på hva HTML er engang, burde ikke oppdragt være mer avansert enn "Vi vil ha en webside med et bilde av butikken vår og åpningstidene" Cobos Nei - Mikka har et fryktelig godt poeng. «Gidder du å reparere bilen min? Den er litt kruka, og eg ser du ikkje har peiling - men kan du gjøred det?» Han bør ikkje ta seg betalt for noke han ikkje er i stand til å utføre bedre enn en femåring med FrontPage. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 jeg vil og lære html... noen gode lessons eller guider? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Som LoS Sa så sjekk ut sticy ja Eller så kan jeg anbefale HTMLDOG og W3 schools HTML er veldig enkelt og lære seg! So også på CSS Lykke til Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Trådstarter: Det kan være en ide og skaffe deg et WYSIWYG (What You See Is What You Got) -program som f.eks Dreamweaver MX. Lag en test side der du setter inn bilder, linker til andre sider og slikt, så du skjønner tegninga. Deretter kan du lese litt rundt og sette deg ordentlig inn i web-koding. Til design bruker de fleste Photoshop. Endret 24. november 2004 av Ueland Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 http://www.htmldog.com http://www.unrealized.org http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176376 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Heisann skall lage meg en still full internett side til et firma men har aldri gjort det før hvor begyner jeg? Begynn med rettskriving. Hvorfor komme med en slik villedende opplysning? For å kunne designe sider og kode html er det ikke noe krav at man er en kløpper på rettskriving. Hva skjer hvis du ikke skriver korrekt i html da? Hva hvis du skriver f.eks. innput eller in put istedenfor input eller rel="style sheet" istedenfor rel="stylesheet"? Det funker ikke i det hele tatt. En annen ting er at hvis man skal ta betalt for å lage et skikkelig nettsted, så bør man skrive noenlunde korrekt eller få hjelp til korrekturlesing. Hvis jeg finner et nettsted for en bedrift hvor det kryr av skrivefeil og/eller sidene ser amatørmessige ut, så ser jeg på dem som useriøse og leter videre. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 For alt vi veit kan det være hans eget firma, kanskje faren/moren hans/hennes syns at sønnen/datteren virker veldig intresert i data og vil gi vedkommende noe å gjøre. Men, man tar ikke betalt for noe man ikke aner hva er en gang. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Mr D: Du skjønte sikkert hva jeg mente, ingen grunn til å kverulere. Jeg skjønner hva du mener og, men jeg må bare si at jeg ikke tåler å se at folk blir "tråkket" på. Når jeg ser helt idiotiske, meningsløse innlegg av den typen Billy Bob kommer med reagerer jeg. Nok off-topic. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Skal man slette flere poster her?... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 det var faktisk littt gøy med html koder Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 det var faktisk littt gøy med html koder =) Der ser du. Kombiner det med CSS, så blir det enda gøyere - og aller gøyest; kombiner med php. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 bør man lære seg html eller xhtml?. xhtml skal jo overta:/ Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) bør man lære seg html eller xhtml?. xhtml skal jo overta:/ I praksis blir det vel hipp som happ. HTML og XHTML er veldig likt. Noen pirkeregler som skiller, egentlig. Her er en liten oversikt over hvorfor man bør skrive XHTML framfor HTML. XHTML er på ingen måte vanskeligere enn HTML, så hvorfor ikke? EDIT: Gah ... jeg er dårlig å forklare ... Endret 26. november 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 ok, prøver meg på xhtml og da css da? hvordan er det? forskjellen på det og xhtml? eller er det forskjellig koder so man kan kombinere? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 css da? hvordan er det? forskjellen på det og xhtml?eller er det forskjellig koder so man kan kombinere? CSS er noe helt annet. XHTML er beregnet til å liste opp innhold, mens CSS skal brukes til å gi innholdet et design - et spesielt utseende. Det blir et helt annet språk og oppsett. Ligger noen artikler om CSS i stickytråden «Oppslagsverk over artikler» Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 bør man lære seg html eller xhtml?. xhtml skal jo overta:/ I praksis blir det vel hipp som happ. HTML og XHTML er veldig likt. Noen pirkeregler som skiller, egentlig. Her er en liten oversikt over hvorfor man bør skrive XHTML framfor HTML. XHTML er på ingen måte vanskeligere enn HTML, så hvorfor ikke? EDIT: Gah ... jeg er dårlig å forklare ... Bruk HTML. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå