Master Casemod Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) skal lage et bryterpanel til å styre 1 av inverterne mine med en bryter. her er tegningen. er den riktig eller må noe endres på? skal ha en LED i kretsen som viser at katodene er på, åsså en som viser at de er av men hvor kan jeg sette inn den? EDIT: jeg glemte resistorens ohm verdi men det kommer jeg på snart pluss at gul er ikke 5v men 12v noen som kan hjelpe meg ell? Endret 24. november 2004 av Master Casemod Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 dioden må jo ha jord og.. ikke bare pluss.. få en mod til og flytte denne posten til elektronikk du... Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Sånn. Må få vite mer infor om den dioden for å kunne beregne motstanden. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) men til bryteren går det en gul ledning som videre blir rød jeg har en vanlig inverter ledning til inverteren som det opprinnelig følgte med en enpolet bryter til jeg har en motstand til dioden da...dioden er på 3v eller noe har bare glemt hvor mange ohm motstanden var på men jeg driver å finner det ut nå Endret 25. november 2004 av Master Casemod Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 hva er poenget med en led som viser at katoden er på?? vil tro du ser det godt nok uansett Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 ja det er poenget....men jeg skulle gerne hatt en som lyser når den er av og....hvor kan jeg lodde den ???? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Lyse når katoden er av? Hvorfor? Du ser jo det like tydelig. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 ja, skjønner ikke helt nytteverdien.. kokeplater og kaffetraktere osv har jo lys når de står på fordi det ellers hadde vært vanskelig å se om de sto på eller ikke.. en katode lyser jo opp som bare f når den står på. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 er du ferdig? virka det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå