Gå til innhold

Hvordan får jeg vekk linux fra HDD min

eirik89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du dualboot med windows?

Hvis ikke er det bare å fjerne linuxpartisjonene.

Hvis du har windows i tillegg så går du på kjør i windows og skriver cmd.

I kommandolinja skriver du fixmbr.

Hvis det funker så er det bare å slette partisjonene.

Det er forresten en haug tråder om dette allerede, prøv søk-funksjonen.

Lenke til kommentar
Når jeg skal skrive inn passordet og brukernavet da går det ikke å skrive noe! uansett hva jeg gjør. hvordan får jeg det vekk uten å bruke windows???

hva er poenget med å få vekk linux uten å bruke windos? Kan du ikke bare la det ligge til du faktisk installerer Windos?

Og forøvrig er det ingen heksekunst å få boota en Windos-CD. Det er vel omtrent like vanskelig som å boote installasjons-cd'en til en linux distro.

Lenke til kommentar
Når jeg skal skrive inn passordet og brukernavet da går det ikke å skrive noe! uansett hva jeg gjør. hvordan får jeg det vekk uten å bruke windows???

hva er poenget med å få vekk linux uten å bruke windos? Kan du ikke bare la det ligge til du faktisk installerer Windos?

Og forøvrig er det ingen heksekunst å få boota en Windos-CD. Det er vel omtrent like vanskelig som å boote installasjons-cd'en til en linux distro.

Litt vanskeligere. Du må trykke en knapp innen et hvist tidsrom...

Men den installeren til windows er jævlig for å si det mildt...

Lenke til kommentar

Hei.

Har selv hatt dette problemet. Noen av Microsoft fdisk program har en "bug" (undocumented feature) som ikke sletter alt i boot tracket på disken. Windows installasjonen ser da ut til å gå bra men feiler da den ikke klarer å boote fra disken.

For å fjerne all partisjons-informasjon fra disken kan en bruke debug programmet fra en bootbar dos diskett.

Se her for info om hvordan en gjør dette.

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;106419

Kan forøvrig anbefale å prøve en annen Linux distro. Har SuSE 9.2 her og den er meget bra.

Good Luck

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...