eirik89 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg instalerte linux på min pc og det var for avansert for meg så jeg vil ha det vekk igjen. Hvordan????? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 bare legg inn windows over det. mao fjern alle linux partisjoner i installen. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har du dualboot med windows? Hvis ikke er det bare å fjerne linuxpartisjonene. Hvis du har windows i tillegg så går du på kjør i windows og skriver cmd. I kommandolinja skriver du fixmbr. Hvis det funker så er det bare å slette partisjonene. Det er forresten en haug tråder om dette allerede, prøv søk-funksjonen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg instalerte linux på min pc og det var for avansert for meg så jeg vil ha det vekk igjen. Hvordan????? All your base belongs to us... *muhahaha* Men zyp er en hyggelig fyr han Det han sier er riktig også. fixmbr i recoveryconsole på XP'cd'n Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Man har vel fixmbr i den vanlige konsollen også, og da er det jo bare tull å kaste bort tid på å boote cden i recovery-mode. Det blir akkurat som om du skal boote en livecd for å installere grub/lilo, hvis du likevel får bootet linux. Lenke til kommentar
eirik89 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Jeg vil ha vekk linux fordi det ikke virker. Jeg har prøvd windows cd men det virker ikke. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Tull, det virker. Om du ikke får det til så er det din feil, ikke programvarens. Lenke til kommentar
eirik89 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Når jeg skal skrive inn passordet og brukernavet da går det ikke å skrive noe! uansett hva jeg gjør. hvordan får jeg det vekk uten å bruke windows??? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 hemmelig Dork... Linux virker ikke... Windows virker ikke... Høres rart ut. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Når jeg skal skrive inn passordet og brukernavet da går det ikke å skrive noe! uansett hva jeg gjør. hvordan får jeg det vekk uten å bruke windows??? Skrive passord hvor?!? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Når jeg skal skrive inn passordet og brukernavet da går det ikke å skrive noe! uansett hva jeg gjør. hvordan får jeg det vekk uten å bruke windows??? hva er poenget med å få vekk linux uten å bruke windos? Kan du ikke bare la det ligge til du faktisk installerer Windos? Og forøvrig er det ingen heksekunst å få boota en Windos-CD. Det er vel omtrent like vanskelig som å boote installasjons-cd'en til en linux distro. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Når jeg skal skrive inn passordet og brukernavet da går det ikke å skrive noe! uansett hva jeg gjør. hvordan får jeg det vekk uten å bruke windows??? hva er poenget med å få vekk linux uten å bruke windos? Kan du ikke bare la det ligge til du faktisk installerer Windos? Og forøvrig er det ingen heksekunst å få boota en Windos-CD. Det er vel omtrent like vanskelig som å boote installasjons-cd'en til en linux distro. Litt vanskeligere. Du må trykke en knapp innen et hvist tidsrom... Men den installeren til windows er jævlig for å si det mildt... Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei. Har selv hatt dette problemet. Noen av Microsoft fdisk program har en "bug" (undocumented feature) som ikke sletter alt i boot tracket på disken. Windows installasjonen ser da ut til å gå bra men feiler da den ikke klarer å boote fra disken. For å fjerne all partisjons-informasjon fra disken kan en bruke debug programmet fra en bootbar dos diskett. Se her for info om hvordan en gjør dette. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;106419 Kan forøvrig anbefale å prøve en annen Linux distro. Har SuSE 9.2 her og den er meget bra. Good Luck Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Gud hjelpe... bruke debug og taste inn en liste av heksadesimale tall for å kunne boote Windows... Men ikke kom her og si at Windows er vanskeligere eller mer kronglete å bruke enn GNU/Linux, det må være tull og fanteri, det er umulig det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå