Gå til innhold

kulemus til spilling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Logitech Wingman Gaming Mouse er den desidert beste kulemusa som noen gang har vært laget. Scoren min i spill som cs og ut gikk opp drastisk etter at jeg skaffet meg en. Bare et minus med den musa. Den mangler mousewheel.

Ingen over ingen ved siden

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en del mus over tiden, en del optiske og kjempemange ballmus, tror jeg kan gi deg en noe god løsning på 3 brukere...

Optisk allround

ball spiller

ball allround

Beste optisk allrounder:

Logitech DUAL Optical

Hvorfor?

+:

-o- liten, men har litt vekt som gjør den stabil

-o- grei nok oppløsning

-o- 2 optiske sensorer som skal hjelpe mot skipp, gjør det til et visst punkt

-o- like god med usb og ps2

-o- tommelknapp, genial for bruk i Windows og I.E.

-:

-o- gummi på kantene, kvalmt etter en tids bruk, for om du har svette hender på varme dager, som de fleste har, så er det litt kvalmt

-o- hjulet er ganske "labert" med lite respons, derfor bruker jeg det lite i spill.

-o- de 2 sensorene fungerer bare så kjempebra mot skip til et visst punkt

----------------------------

Det er flere punkter, men dette er hovedtrekkene, det er en mus som er god for spilling, og samtidig har tilleggsfunksjoner som gjør den superb til windows bruk og surfing, og annet for den del.

Men gummien trekker noe ned, og det passe slappe hjulet.

Passer best til medium store hender, for store hender kan få problem med museknappene, men det er en vanesak for de fleste.

Kort sagt, Logitech har gjort en god jobb med denne musen, men kunne med stor fordel gjort noe for å gjøre den litt mer attraktiv for spillere, ettersom det er de som kjøper mest datamuser og tilbehør.

(Jeg gir denne bedre "poengsum" enn Microsoft sine optiske, fordi Microsoft sine datamuser har en bakdel på sine muser som du hviler din hånd på som gjør at du ikke får like god refleks for rakse skudd opp og ned i spill, pluss at det gjør deg noe upresis, men om du har større hender så gjør dette ikke noe særlig, da du antageligvis ikke hviler dine hender på den delen.

Men putene på microsoftmusene er nærmest slitevare, de kanskje har gjort noe med det i senere tid, men det har jeg ikke hatt mulighet til å sjekke.)

Beste ballmus, SPILLEREN:

Kort sagt, det blir razor boomslang 2000 eller 1000. Hvorfor ikke BARE 2000 spør du kanskje? Men det er for at noen liker 1000 bedre, plus at av erfaring har den mindre feil og stort sett sitter bedre sammen :smile:

Hvorfor?

+:

-o- Velge følsomhet på pekeren mens du spiller, genialt for en ivrig spiller.

-o- Hjulet er bra og fast.

-o- Mange knapper, og KJAPP respons på museknapp 1 og 2.

-o- Lav profil, greit ihvertfall for en aggressiv spiller slik som meg, da du da kan bruke fingrene mer for å finstille siktingen din, noe som fører, av seg selv, til mindre slitasje på selve håndleddene, dette gjelder om du har relativt til meget høy følsomheten på pekeren.

-o- like god med usb og ps2

-o- stor og tung, bra for langdistansesnipere generelt, men dette er også en smaksak

-:

-o- buggete som bare det, er litt du heldig får du en bra en, men er du en gamer av hele hjertet tar du som vanlig sjangsen, som med alt annet som du overklokker til tusen :smile:

-o- gummi, IGJEN, samme syndrom som logitech

-o- museknapp 1 og scrollehjulet har en tendens til å henge opp hverandre (testet på flere)

-o- rensing må til, er jo en ballmus, men går noe på underlaget

-o- dårlig driversupport, de ga løfter om xp drivere i ca 3-4 måneder før de ga opp for problemene og venter nå på penger til å skaffe drivere. Men jeg vet ikke om det finnes uoffisielle drivere

Mye bugs, og mange problemer, men de gir god service, det vet jeg selv, jeg har fått byttet 1, fikk den direkte ifra USA med FedEx, hehe. Men, om du er en hardcoregamer som ikke vil ha optisk, er Razor det du skal ha.

Jeg har et alternativ, og det er Wingman Gaming Mouse, men den er noe vanskelig å få tak i, pluss at den ikke har scroll eller tommelknapp som de 2 over har. Men den er generelt god, og av god logitech kvalitet.

Beste ballmus, ALLROUNDER:

Selv om den ikke har scrollhjul, så blir det Wingman Gaming Mouse. Den er liten og kjapp i bruk. Krever noe tilvenning, har INGEN gummi og driverne fungerer til ca alt.

Konklusjon for alt:

Selv om du ba om ballmus, anbefaler jeg deg, avhengig av din håndstørrelse å se på Logitech Dual Optical, fordi det er en knallmus, er den jeg bruker nå. Og selv om den har gummi, så er det en vanesak, etter en stund tenker du ikke så mye på det. Pluss at du kan vaske den, som du burde gjøre med alle muser. Du tenker sikkert, optisk er fælt fordi den følger med selv om musen er litt over bakken... Jeg kan si deg noen saker, jeg hatet før optisk mus, men så bestemte jeg meg for at det var nok med rensing av min boomslang, så jeg solgte den og skaffet en optisk. Angret meg aldri etter 2 uker med heftig bruk. JA, det er forBANNET ekkelt i noen uker, men etterpå husker du hvor forbannet du ble når du måtte renske musa annenhver dag.

Dette ble langt, lurer på om noen leste alt?

PS: Det er mer enn dette som jeg faktisk planlagte å skrive, men jeg orker ikke mer :smile:)) vil du vite mer om noe spesielt, eller ha den komplette listen over testede mus av meg, si ifra via e-post:

[fjernet e-post-adresse]

Ha en fin dag og lykke til med valget.

MVH kjello2 :smile:

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...