huf Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jeg har et stygt problem her.Jeg får internetten min gjennom kommunen (prøveprosjekt), og i den sammenheng så har jeg problemer med kommunikasjon over irc. Skal nemne det først, at siden det går gjennom kommunen, så er det antageligvis koblet på alt det samme utstyret som resten av kommunen er koblet på, så nettet er godt sikret/sperret.Program som jeg bruker, lasting fra ftp for eks., så må jeg bruke passive mode, men det fungerer også uten passive mode aktivert.(rart) MSN funker flott, og det andre jeg driver med funker bra.IRC Jeg bruker irc en del(mirc), og da mest gjennom EFNet. Da går det gjerne på porter som 6667 og 7000. Tar jeg en port scan, så ser jeg med en gang at disse portene er stengt, men likevel klarer jeg å koble meg til. Problemet oppstår når jeg skal ta imot filer fra folk jeg kjenner(DCC). Det går helt fint i starten, og jeg oppnår bra fart. Men etter en stund, så synker farten ned til omlag 5-10 kb/sek, der den ligger en liten stund, helt til den disconnecter helt. Da må jeg spør om han/henne kan sende på nytt, og det samme skjer igjen. Får bra fart i starten, men så synker det ned, og ender med disconnection av transferen. Jeg detter ikke ut av kanalen når dette skjer.Et annet problem jeg har, er at jeg er plaget med [10053] Software caused connection abort-erroren gjennom mIRC. Jeg har prøvd andre program også, men de failer også. Men [10053] har vel sikkert ikke noe med dette å gjøre...For det første, hva er det som kan forårsake dette tullet med lasting? Visst porten hadde vært helt stengt for trafikk, så hadde jeg vel ikke kunnet connecta til kanalen gjennom den porten i det hele tatt? Noen som har peiling? Endret 16. november 2013 av huf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå