GunSystem Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 noen som har noen formening om man skal velge AGP eller PCIe om man skal kjøpe seg helt nytt system i dag. tar gjerne i mot litt fakta. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det er vel PCIe som blir det beste med tanke på oppgraderinger i fremtiden. På både AMD og Intel har jo de beste hovedkortene PCIe (noe dårlig tilgjengelighet på AMD-siden). De fleste Intel hovedkort med PCIe har DDR-II, men ikke alle (noe å være oppmerksom på). Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Ytelsesmessig har det ikke noe å si, men agp blir jo faset ut så hvis du oppgraderer skjermkort oftere enn du oppgraderer hk er det PCIe som gjelder Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Gå for PCI-e du. Den største grunnen jeg kan tenke meg er at de fleste nye grafikkkort (og hovedkort forsåvidt) kommer som PCI-e, ikke AGP. Så om du kjøper PCI-e nå, så slipper du å skifte hovedkort når du bestemmer deg for å skaffe deg et nytt skjermkort. (og andre veien forsåvidt, du slipper å tenke på å skaffe nytt skjermkort om du skal ha nytt hovedkort ). Som det ble sagt tidligere her så er det dårlig tilgjengelighet på PCI-e hovedkort som passer til AMD-prosessorer, av den enkle grunn at PCI-e nettopp har kommet ut på den siden med nvidia nForce4 og VIA K8T890(ellernoslikt?)-chipsettene. Grafikkkort i dag klarer ikke å utnytte AGP 8x fullt ut, og da klarer de såklart ikke å utnytte PCI-e 16x heller. Men fortsatt lønner det seg nok å kjøpe PCI-e for å være klar for fremtidens kort. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Det er bare to situasjoner der du har en god grunn til å gå for PCI-E foreløbig: 1) Du skal kjøpe et nytt hovedkort nå uansett, og du er avden typen som bruker samme hovedkortet lenge mens du oppgraderer de andre delen i PCen i stedet for å kjøpe alt nytt. 2) Du skal ha en SLI skjermort konfigurasjon. Hvisdu ikke faller under en av disse to, så vil du egentlig bare oppnå litt høyere kostnader ved å gå for PCI-E, og ingen merkbar fordeler. -Stigma Endret 24. november 2004 av Stigma Lenke til kommentar
docf666 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg tror PCI-Express er pr. idag underutviklet. Så ved senere skjermkort vil det være mye mere aktuell å bytte til PCI-Express. Holder på å skifte ifra AthlonXP system til Athlon 64 (s939) system og jeg fant ut at ytelsen er større pr. idag med et AGP skjermkort enn et PCI-Express kort i et Athlon64 (s939) system Men dette kan jo igjen snu fort Selv vil jeg vente til ATI kommer med R500 chipen før jeg skifter til PCI-Express Mvh [WarRUs]AlucarD alias DocF666 Lenke til kommentar
GunSystem Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 skal kjøpe nytt hovedkort nu, skal kjøpe hele "kassa" ny. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Da bør du definitivt gå for et HK med PCI-e port... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå