fjotten Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Et visst kunnskapsnivå forventes det at man har. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Et visst kunnskapsnivå forventes det at man har. Hva skal det bety? Du kommer med et utsagn, jeg ber om referanser fordi DU ikke kommer med noe annet enn en påstand. Endret 28. november 2004 av Calm Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Vel, du er så dum at man sannsynligvis må komme med referanser til en påstand om at jorden er rund. Det her gidder jeg rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Takk for det verdifulle bidraget Men har du annet å komme med? Da mener jeg bortsett fra arroganse og personhets. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Fjotten meiner vel Pot sin overvåking av alle som var til venstre for AP. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Fjotten meiner vel Pot sin overvåking av alle som var til venstre for AP. Det var vel strengt tatt ikke snakk om kommunistforfølgelse at en mengde "politiske" personer "hadde en mappe" hos POT da ffs... Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Hvis du legger til sammenhengende telefonavlytting i 40 år, gjennomgang av søpla di, triksing så du ikke fikk deg jobb osv, så har vi langt overgått McCarthys nokså uskyldige outing av kommunister. At dette til stor grad skjedde ikke bare av overvåkningstjenesten, men som et slags samarbeid mellom DNA og overvåkningstjenesten gjør det ikke bedre. Endret 28. november 2004 av fjotten Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 At dette til stor grad skjedde ikke bare av overvåkningstjenesten, men som et slags samarbeid mellom DNA og overvåkningstjenesten gjør det ikke bedre. Det som er ironisk er jo at Ap var eit revolusjonert sosialistisk pati. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ja, var vel også medlem av komintern en liten stund? Husker jeg rett? Lenke til kommentar
farke Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) At dette til stor grad skjedde ikke bare av overvåkningstjenesten, men som et slags samarbeid mellom DNA og overvåkningstjenesten gjør det ikke bedre. Det som er ironisk er jo at Ap var eit revolusjonert sosialistisk pati. Ironisk er vel det siste det er. Idet sosialismen er en totalitær ideologi og den revolusjonære delen av den er strengt fascistisk så er det nettopp partier som sverger til sosialismen som har størst interesse av å overvåke og kontrollere folket. Endret 28. november 2004 av farke Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ironisk er vel det siste det er. Idet sosialismen er en totalitær ideologi og den revolusjonære delen av den er strengt fascistisk så er det nettopp partier som sverger til sosialismen som har størst interesse av å overvåke og kontrollere folket. No er ikkje Ap sosialistisk. Og det at sosialismen er totaliter spørs vilken form for sosialisme ein fører. Og korleis er revolusjonen facistisk? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Omtrent som det gode gamle norske personnummeret dette altså. Forskjellen er kun at de fleste instanser ikke krever deg for bekreftelse på at du er den du er, det holder å oppgi nummeret. Jeg ser ikke hva som skulle være så ille med dette. Nettopp. Bortsett fra at personnummeret i grunn er alt for vanlig å slenge rundt seg uten å måtte identifisere seg grundig. Det har jo tross alt vært saker hvor folk har åpnet bankkontoer og tatt opp LÅN på andres personnummer. Håper denslags kan unngås ved dette tiltaket det snakkes om i england. Noe bør også gjøres her i norge da personnummeret alene er ubrukelig, og det ikke er store problemer å forfalske identifikasjon som kan "bekrefte" personnummeret. Dette dreier seg ikke bare om anti-terrorisme, men også om sikkerhet generelt. Eneste jeg ser dette kan være negativt for er kriminelle og terrorister. Endret 28. november 2004 av invictus Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvis du legger til sammenhengende telefonavlytting i 40 år, gjennomgang av søpla di, triksing så du ikke fikk deg jobb osv, så har vi langt overgått McCarthys nokså uskyldige outing av kommunister. Telefonavlytting, gjennomgang av søpla og triksing så du ikke fikk deg jobb var NØYAKTIG de midlene som ble brukt under kommunistforfølgelsen i USA. Det var alldeles ikke "uskyldig outing", og hvis du har så inngående kunnskap om dette som prøver å gi inntrykk av, burde du vite det. Men løgn, underdrivelser og overdrivelser (alt etter hva som passer agendaen best) er kjennetegn på ideologien som du representerer, så jeg hadde ikke forventet å høre noe annet fra deg. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Legger forresten merke til at PelsJakob ikke er her for å kritisere statens overtramp av individets rettigheter. Han bør dukke opp snart! Grunnen til at jeg ikke har skrevet noen innlegg i denne tråden, er ganske enkelt at jeg ikke har gjort meg opp noen klar mening om problemstillingen. Overvåkning vs. personvern er et vanskelig spørsmål. I utgangspunktet er jeg – som de fleste sikkert har fått med seg – skeptisk til utvidede statsfullmakter, men på den annen side er det nødvendig for myndighetene å ha muligheten til for eksempel å overvåke mennesker som mistenkes for å ha begått eller planlegge kriminelle handlinger. At for eksempel kommunistiske, nasjonalsosialistiske og muslimske grupperinger overvåkes, har jeg ingen problemer med, men hvorvidt man skal ha ID-kort er et helt annet, og vanskeligere, spørsmål. I utgangspunktet vil jeg være imot en slik ordning, både av prinsipielle og pragmatiske grunner. Prinsipielt er det problematisk lovlydige mennesker skal være registrert i myndighetenes register med fingeravtrykk, blodprøver, etc. Det kan blant annet gjøre det mulig for politiet å trikse med beviser. Samtidig kan jeg vanskelig tenke meg at det er rasjonelt økonomisk sett å samle inn informasjon fra hele befolkningen når kun noen få prosent er kriminelle. Lenke til kommentar
farke Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 No er ikkje Ap sosialistisk. Og det at sosialismen er totaliter spørs vilken form for sosialisme ein fører. Og korleis er revolusjonen facistisk? Sosialismen er alltid totalitær og fascistisk da man forventer at mindretallet skal ofre seg for flertallet (individet skal ofre seg for "samfunnets beste"). Det hele bunner i altruismen, etikken som sier at man skal ofre seg selv for andre. Genuine altruister er det såklart ikke noe galt med; problemet oppstår når altruismen blir den rådende etikken - da begynner folk å forvente at andre skal ofre seg for dem. Dette etiske systemet ender i sosialisme og sosialismens avarter - fascisme, nazisme og kommunisme. Ved ingen anledning kommer dette tydeligere frem enn ved revolusjonen, spesielt den væpnede. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Sosialismen er alltid totalitær og fascistisk da man forventer at mindretallet skal ofre seg for flertallet (individet skal ofre seg for "samfunnets beste"). Det hele bunner i altruismen, etikken som sier at man skal ofre seg selv for andre. Genuine altruister er det såklart ikke noe galt med; problemet oppstår når altruismen blir den rådende etikken - da begynner folk å forvente at andre skal ofre seg for dem. Dette etiske systemet ender i sosialisme og sosialismens avarter - fascisme, nazisme og kommunisme. Ved ingen anledning kommer dette tydeligere frem enn ved revolusjonen, spesielt den væpnede. Eg forstår ikkje korleis du klarer å vrenge sosialismen til å bli til det du nettop skreiv. på kva måte meiner du mindretallet skal ofre seg? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Dette etiske systemet ender i sosialisme og sosialismens avarter - fascisme, nazisme og kommunisme. Dette er bare kvasikonservativ svada av typen som pleier å renne ut av munnen på tenåringer som på en eller annen måte har fått for seg at det er tøft å være kyniske, og at det er tøft å kalle alle som er til venstre for dem for kommunistsvin, raddiser, fascister, nazister, etc. Håper det er noe som forsvinner med alderen. Lenke til kommentar
farke Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Så i stedet for å argumentere for ditt syn på saken, så finner du det mer matnyttig å gå til angrep på min (antatte) person? Wow, du overbeviste meg, gitt. Bow before Spenol. Lenke til kommentar
Rubber Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Hain denies Canary Wharf terror threat Peter Hain, the Leader of the Commons, has denied media reports that the security services foiled a plot by al-Qa'ida to fly planes into the skyscrapers at London's Canary Wharf. If there was a specific threat to Canary Wharf or anywhere else, we would have said so ... That leak, if it was a leak, did not come from a government minister or as far as I know a government source.ITV News sa at det var en høytstående, autoritativ kilde som har informert kanalen da de rapporterte om de avvergede angrepene. Hvem som lyver spiller ingen rolle. Skaden er allerede gjort. Da han ble spurt om det har vært spesifike trusler mot England etter 911 var svaret: I don't know of a specific threat. But what I do know is that the intelligence services ... have constant intelligence on al-Qa'ida-type cells in Britain. Så hvor i all verden skal de europeiske etteretningstjenestene ha avverget 15-20 terrorangrep i løpet av de siste to årene? Hvis disse terroristene skulle angripe Europa igjen ville jeg ha trodd at de hadde gått for England eller Polen. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Alltid morsomt når rødtassene skal dra frem kommunistforfølgelsen i USA, når den sannsynligvis var ennå verre (eller bedre sett utifra mitt synspunkt) her i Norge under ledelse av arbeiderpartiet og etteretningstjenesten hånd i hånd. Referanser plz. Fyll opp printeren og sett igang: http://www.stortinget.no/lund/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå