D-E-L-L Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Hei...! Jeg trenger hjelp med litt action scripting i Flash! Det er til en hjemme side, så la denne tråden i Web-design..flytt den hvis den hører til annet sted! Vel..skal bare ha en enkel knapp som gjør at flash-sekvensen flytter seg til en ny scene, og starter å spille av frame 1 der.. Min enkle, og helt sikkert elendige kode er denne.. on (release) { next.onPress = function(gotoAndPlay("Scene 3", 1)) { }; } next er da variabel-navnet på knappen! Lite borti koding før så ikke le..veldig mye.. Det som skjer når jeg starter "flash sekvensen er at dette popper opp! --------------------------------------------- Scene=Scene 1, Layer=nextbutton, Frame=90: Line 2: ')' or ',' expected next.onPress = function(gotoAndPlay("Scene 3", 1)) { --------------------------------------------- Vet noen hva som er galt..eller noen som kan poste en correct kode? Mvh Kristoffer Endret 24. november 2004 av D-E-L-L Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei...! Jeg trenger hjelp med litt action scripting i Flash! Det er til en hjemme side, så la denne tråden i Web-design..flytt den hvis den hører til annet sted! Vel..skal bare ha en enkel knapp som gjør at flash-sekvensen flytter seg til en ny scene, og starter å spille av frame 1 der.. Min enkle, og helt sikkert elendige kode er denne.. on (release) { next.onPress = function(gotoAndPlay("Scene 3", 1)) { }; } next er da variabel-navnet på knappen! Lite borti koding før så ikke le..veldig mye.. Det som skjer når jeg starter "flash sekvensen er at dette popper opp! --------------------------------------------- Scene=Scene 1, Layer=nextbutton, Frame=90: Line 2: ')' or ',' expected next.onPress = function(gotoAndPlay("Scene 3", 1)) { --------------------------------------------- Vet noen hva som er galt..eller noen som kan poste en correct kode? Mvh Kristoffer Skjønner ikke bæret av koden din men hva med (forutsatt at Scene 3 er den scenen du vil sende brukeren din til): on (release) { gotoAndPlay ("Scene 3", 1); } Lenke til kommentar
D-E-L-L Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Har ikke peiling på hvor konkret og riktig den koden jeg hadde fra før var, men den du postet funket fint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå