miCro Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg kjøpte i forrige uke følgende oppsett: - Antec SX1040BII Miditower, Sort m/400W Strømforsyning - MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR - AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED - OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L. Dette har jeg kombinert med Geeforce 4 ti 4600, to ata-disker pluss en cd-brenner og en dvd-spiller. Og foruten litt startvansker i form av kabelkluss virket alt tilsynelatende bra en stund. Det første spillet jeg prøvde på det nye oppsettet var Need For Speed Underground 2, og grafikken var flotters og spillet fløt ganske bra selv om en nytt skjermkort hadde vært å foretrekke. Problemene begynte da jeg installerte Battlefield Vietnam, for her frøys hele maskinen når jeg kom inn i menyen og det eneste som løste problemet var en omstart. Det samme skjer i Warhammer 40k Dawn of War, men her får jeg spilt en stund før maskinen fryser. Det andre problemet er at ved vanlig bruk får jeg opp en blåskjerm og pc'en starter på nytt helt uten videre. Blåskjermen er selvfølgelig bare der i kanskje et halvt sekund så jeg rekker ikke lese hva som står der. Når omstarten er fullført får jeg opp en feilmeldingsboks: Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 For å få blåskjermen til å være en stund slik at du får notert feilmeldingen gjør du følgende: Trykk Windows-tast (mellom Ctrl og Alt) og Pause/Break. Da kommer Systemegenskaper opp. Klikk på fliken Avansert og deretter Instillinger under Oppstart og gjenoppretting. Der fjerner du haken ved Start på nytt automatisk. Klikk OK til alle bokser er borte. Da skal du kunne se hva blåskjermen sier. Regner med du har siste WHQL drivere fra nVidia både på hovedkort og skjermkort... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Tja, si det. Jeg har den driveren windows update ba meg om å installere til skjermkortet, jeg antar at dette er den siste? Jeg installerte de driverne som fulgte med på cd'en som var i boksen hovedkortet kom med så det kan nok muligens ha kommet noe nyere, kan sjekke.. Hva er en WHQL driver? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 formaterte du etter at du bytta deler? la du inn hovedkort drivere? last ned nyeste ofisielle drivere til skjermkortet ditt Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Leste noe om at nettsider har trekt tilbake den cpu'en Kanskje jeg er helt på jordet, men det var det det stod i en post her på hw.no Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 formaterte du etter at du bytta deler?la du inn hovedkort drivere? last ned nyeste ofisielle drivere til skjermkortet ditt Ja. Ja. Er det bare å laste ned den nyeste driveren til Geeforcekortene eller trenger en spesiell til Ti 4600? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) WHQL = Windows Hardware Quality Labs. Det vil si at Microsoft sertifiserer driveren slik at den er "trygg" å installere (skal i teorien ikke forårsake ustabilitet). Hvis du har lastet ned driver fra Windows Update, så er den WHQL sertifisert. Når det gjelder drivere fra nVidia så er det nok å laste ned ForceWare, den er beregnet på alle grafikkort fra TNT2 og oppover. Du bør også gå inn på nVidia sine sider og laste ned seneste driver for hovedkortet. Direkte link til seneste nForce driver Direkte link til seneste ForceWare driver Begge nedlastinger ligger på ~30MB. Edit: 1000 innlegg gitt... Endret 24. november 2004 av Spirograf Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Så jeg trenger å laste ned seneste driver til hovedkortet i tillegg, eller holder det med de to filene du har linket til her? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 De 2 linkene er henholdsvis hovedkort (nForce) og skjermkort (ForceWare) Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Det var det jeg regnet med, men jeg liker å være helt sikker. Takk for hjelpen, får håpe dette hjelper! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hvis det ikke blir bedre så er BIOS oppdatering på hovedkortet neste steg. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Hmm, det stanser fortsatt opp under spill, så det hjalp nok ikke.. :/ Hvordan går jeg frem for å oppgradere bios? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Siden du har et MSI hovedkort kan du installere MSI LiveUpdate og oppdatere den fra web. Har du forresten prøvd med et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå