just me Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Hei Siden sist uke så har cpu viften min kun vært på ca 390 rpm i følge bios og cpuen blir veldig varm og slår seg av etter en liten stund. Viften er en Valcano 11 -Xaser Edition. Er det noen som vet hva feilen er og hvordan jeg kan rette den opp igjen? Takker for alle svar! Endret 26. november 2004 av just me Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har du satt inn noen nye enheter i det siste? Overklokket noe? Kan jo være noe så enkelt som at vifta ikke får nok strøm... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har den alltid vært på 390 rpm - virker veldig lite. Kan du ikke bare stille den opp? Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 En vifte flytter jo nesten ikke luft ved 390 RPM... Prøvd en annen kontakt på HK? Lenke til kommentar
just me Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Hei igjen! Strøm den får nok strøm, jeg har satt inn en harddisk, så jeg prøvde å ta den ut av men den forsetter å kjøre på sånn ca 390 rpm. Den som jeg kan reguøere rpm'en med funker heller ikke.. Har prøvd en annen kontakt på hovedkortet og det ble ikke noe bedre.. Er det noen andre forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Er du sikker på at den kjører på 390 rpm??? har du sett om det ser ut/høres(eller ikke høres kanskje) som den kjører på 390rpm??? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 virker litt lite for en vifte, at den i det hele tatt snurrer rundt ..@ 390 rpm Lenke til kommentar
just me Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Jeg mener jeg leste i bios at den ikke registrer at viften går vist den er under 500 rpm. I følge biosen min går den ikke (se bilde) Bios dårlig bilde + at jeg ikke fikk slått av blitzen men det går an og se at den "ikke" går rundt. Noen andre muligheter jeg kan gjøre for å fikse dette her? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Sitter noen ledninger løst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå