Ed Hunter Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei Har tenkt å gå til innkjøpt av skikkelig stereo for første gang Prislappen blir 5000 kr, er ikkje ute etter det største monsteret, er student. Tenkte først og fremt på HiFi klubben. Speler bare rock og metal. Trenger ikkje radio. Alle tips mottas Mvh Espen Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Buddsjettet kan strekkes litt... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Du har ingenting fra før, ikke engang en DVD-spiller du kan bruke som CD-spiller? Integrert forsterker: Cambridge A300 kr 1500,- http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|90|90|126|pdetail CD-spiller: Cambridge D300SE kr 1700,- http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|89|89|129|pdetail 2 høyttalere: Gale 3040 kr 2000,- http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|120|120|355|pdetail Kabler: x meter høyttalerkabler http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|234|234||plistp 1 phono-kabel mellom forsterker og cd-spiller. http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|235|235||plistp Ikke lett å handle på Hifi-klubben med såpass stramt budsjett, må jo nesten kjøpe det rimeligste av alt de har... Da er det kanskje litt vanskelig å tilpasse noe til rock og metal. Etter min smak bør du da styre unna Cerwin Vega iallfall. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Dette er litt over budsjettet og kabler kommer i tillegg, men går du ned på høyttalerstørrelsen så er du muligens der. Ellers: Kjøp nye høyttalere, (demo)brukt CD-spiller og forsterker. Trange budsjett fører til desperate tiltak, hehe Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Ja, den der var litt over budsjettet ja Er ikke Hifi-klubben et must, ville jeg definitivt kjøpt alle komponentene brukt jeg Oppsettet til Jalla her ser jo veldig bra ut forresten! Hadde helt klart valgt det over mitt, men det var det med pengene da. Hva synes du selv om brukte ting? EDIT: typo Endret 24. november 2004 av Vandalen Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Ja, den der var litt over budsjettet ja Er ikke Hifi-klubben et must, ville jeg definitivt kjøpt alle komponentene brukt jeg Oppsettet til Jalla her ser jo veldig bra ut forresten! Hadde helt klart valgt det over mitt, men det var det med pengene da. Hva synes du selv om brukte ting? EDIT: typo Hifi-klubben er ikkje eit must nei, men har litt lite peiling på hifi, føler at det blir litt vanskelig å bedømme komponenter som er brukt. Ser at det blir vanskelig med nytt stereo-anlegg til den prisen ja. Noen som kan sei ein god plass for brukt utstyr? Tenker ikkje på QXL med det første, då eg er redd for å bli lurt Takker for respons Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Kjenner ikke til så mange steder egentlig, er jo ikke lett å handle slikt over nettet. Man vil jo gjerne se hva man får... Lokalaviser pleier funke bra. Ellers kan du jo titte på http://www.audiophile.no/bruktbors.asp http://www.avforum.no/avtorget/ Det er da en start. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Ring/gå rundt til hi-fi sjapper og hør om demobrukte saker, sjekk kjøp og salg her på forumet etter f. eks Marantz, Denon, Nad, Teac, Harman/Kardon, JBL, Infinity, QLN, Dynabel, Dali Bowers & Wilkins, Mission, Rotel, Mission, PSB, Patos -Så har du litt å gå på . Hifisentralen har også et bruktmarked. Endret 24. november 2004 av Jalla Lenke til kommentar
Winters Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Se litt Her Mvh. Winters Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Se litt Her Mvh. Winters Takker! Er du ute etter et rimelig, men godt, anlegg til hybelen til høsten så har du virkelig en kandidat i dette oppsettet. Er du ute etter et helt OK anlegg og ikke har noe stort forhold til hifi så vil du være strålende fornøyd med dette. Ser ut som det anlegget er perfekt for mitt bruk! Peiling på eventuelle kabler og pris på dei? Treng vel ikkje all verdens dyre kabler tenker eg... Og takk for linker til bruktmarked btw Mvh Espen Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Glimrende levert Winters Kabler får du tak i på HiFi klubben. Høyttalerkabel Signalkabel - Kanskje du bør gå opp et hakk her... Evt så har Eltek gode kabler. Supra og Kimber. Endret 24. november 2004 av Jalla Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Glimrende levert Winters Kabler får du tak i på HiFi klubben. Høyttalerkabel Signalkabel Evt så har Eltek gode kabler. Supra og Kimber. Takker Jalla! Er dette alt eg trenger av kabler? Nokre meter med høgtalerkabel og signalkabel? Signalkabelen var til gjengjeld litt dyr, eller? Tenker på resten av anlegget... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 La inn feil link til å begynne med med signalkabelen, retta på nå, hehe Jepp, du trenger signal fra spiller til forsterker, og høyttalerkabler fra forsterker til høyttalere. That`s it Ville personlig gått for en Supra Dual-RCA Interlink til 425, eller en DUAL Signalkabel til 198 (under "Ledningeer og plugger") og Supra Ply 2.0 (50/m) eller Supra Ply 3.4 S (90/m) til høyttalerne. -Alt fra Eltek. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) La inn feil link til å begynne med med signalkabelen, retta på nå, hehe Jepp, du trenger signal fra spiller til forsterker, og høyttalerkabler fra forsterker til høyttalere. That`s it Ville personlig gått for en Supra Dual-RCA Interlink til 425, eller en DUAL Signalkabel til 198 (under "Ledningeer og plugger") og Supra Ply 2.0 (50/m) eller Supra Ply 3.4 S (90/m) til høyttalerne. -Alt fra Eltek. Nok ein gong takk Jalla Korleis er oppgraderingsmuligheten? Viss eg kjøper ein DVD-spelar f.eks? Eller sub? Edit Endret 24. november 2004 av Ed Hunter Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Se litt Her Mvh. Winters Eh, det er jo akkurat det samme som jeg satte opp jo! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Det er det jamen Kudos til deg også, hehe Får si det sånn at om en søker en felles løsning innenfor gitte betingelser så konvergerer en gjerne mot samme resultat. Bare se på bilindustrien, hehe QED Lenke til kommentar
Winters Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Sorry Vandalen, jeg så det ikke Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Haha, ingenting å beklage! Det viser jo bare som Jalla sier at man ofte kommer til samme løsning med de samme betingelsene Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Hei er tilbake, har fundert litt over det oppsettet og det ser bra ut med tanke på kjøp til jul. Men såg litt på Azur serien frå Cambridge, litt dyrare men litt fleire funksjoner (?) pluss fjernkontroll!!! Tenkte på Azur 340A forsterker + 340C cd-spelar. Høgtalerene kan jo oppgraderest seinare, så kjem ikkje til å gå opp i pris der med det første. Mvh Espen Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg har selv Gale 3040, og er knallfornøyd med dem. Men spiller jeg musikk uten sub på anlegget blir det ganske tamt synes jeg, siden høyttalerne spiller fint, men uten altfor mye "power" i de lavere tonene. Så jeg kan trygt anbefale å bygge ut med en sub hvis det er dette du går for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå