Gå til innhold

Ratt og pedaler!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt mitt Logitech Wingman Formula Force GP i snart 2 år, og jeg er veldig godt fornøyd med det. Det har fungert utmerket uten driftsstans hele perioden, og gir en veldig bra følelse med bilen i de spillene jeg har prøvd det på (alle NFS spillene fra Porsche Unleashed og oppover bl.a.). Eneste minuset er at pedalfoten er fryktelig glatt under, men det har jeg fikset med noen 3M selvklebende gummiknotter som kan kjøpes på en Bygg & Bo butikk eller lignende :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil annbefalle "Logitech MOMO Racing Force".Har et sett selv og er kjempefornøyd,

det har stor plate under pedalene til og holde beina på så da sklir ikke pedalene

under bordet.Rattet er tykt slik at du får skikkelig grep samtidig som det er godt

og holde i.Rattet har kanskje en litt tungvind feste mekanisme til bordet ,det er nemlig 3 stk klemmer og skru til,men så løsner det heller ikke.

Det er kanskje litt dyrt 990kr,men du kommer ikke til og angre.

Dette kan Bla kjøpes her

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112760&cks=PRL

Endret av Bugs.
Lenke til kommentar
Vurderte selv MOMO force fra logitech..

Men etter hva jeg har hørt er den ikke spes mye bedre en wingman formula force gp.

penger å spare altså.... :) har som sagt ikke teste begge selv..

Har ikke testet logitech wingman formula force gp selv

har kun sett på det i butikk.Fikk inntrykk av at det var "billig plasikk dritt"

utførelse på det , i allefall i forhold til Momo`n.

Lenke til kommentar
Vurderte selv MOMO force fra logitech..

Men etter hva jeg har hørt er den ikke spes mye bedre en wingman formula force gp.

penger å spare altså.... :)  har som sagt ikke teste begge selv..

Har ikke testet logitech wingman formula force gp selv

har kun sett på det i butikk.Fikk inntrykk av at det var "billig plasikk dritt"

utførelse på det , i allefall i forhold til Momo`n.

Det kan stemme kansje. men les her: (hvis det er den helt svarte momo racing force du snakker om da:))

 

Overall

While there are more than a few shortcomings compared to other products like Logi's own MomoForce (an OUTSTANDING wheel that's now below $150 and totally worth it if you are into racing games--alot of the GP's shortcomings are addressed in the Momo. Don't be confused by the new all-black MOMORacing; it's *marginally* better than the GP, more expensive and won't work with the PS2-not worth $100), and other more expensive controllers, but you don't get what this wheel has to offer with anytheng else either. Well above average control accuracy, excellent force feedback and very good quality potentiometers that have held up to countless hours and literally years of abuse. Even after that long, it *still* feels *exactly* the same as a brand new one! Nice. While some people would rather have big paddles for the shifters, the miniscule buttons on the back of the wheel actually work quite well for me. Those with small hands might find them a bit of a reach though. My biggest gripe is that there are only 4 buttons--I'd rather have the 6 like the MomoForce, but they are well laid out and intuitive to use without taking your eyes off the screen. It also works *AMAZINGLY* well connected to a PS2 in GranTurismo3, with excellent force feedback programming provided (again) by Immersion.

Lenke til kommentar
Vurderte selv MOMO force fra logitech..

Men etter hva jeg har hørt er den ikke spes mye bedre en wingman formula force gp.

penger å spare altså.... :)  har som sagt ikke teste begge selv..

Har ikke testet logitech wingman formula force gp selv

har kun sett på det i butikk.Fikk inntrykk av at det var "billig plasikk dritt"

utførelse på det , i allefall i forhold til Momo`n.

Det kan stemme kansje. men les her: (hvis det er den helt svarte momo racing force du snakker om da:))

 

Overall

While there are more than a few shortcomings compared to other products like Logi's own MomoForce (an OUTSTANDING wheel that's now below $150 and totally worth it if you are into racing games--alot of the GP's shortcomings are addressed in the Momo. Don't be confused by the new all-black MOMORacing; it's *marginally* better than the GP, more expensive and won't work with the PS2-not worth $100), and other more expensive controllers, but you don't get what this wheel has to offer with anytheng else either. Well above average control accuracy, excellent force feedback and very good quality potentiometers that have held up to countless hours and literally years of abuse. Even after that long, it *still* feels *exactly* the same as a brand new one! Nice. While some people would rather have big paddles for the shifters, the miniscule buttons on the back of the wheel actually work quite well for me. Those with small hands might find them a bit of a reach though. My biggest gripe is that there are only 4 buttons--I'd rather have the 6 like the MomoForce, but they are well laid out and intuitive to use without taking your eyes off the screen. It also works *AMAZINGLY* well connected to a PS2 in GranTurismo3, with excellent force feedback programming provided (again) by Immersion.

Det erdet svarte jeg har ja, mulig at de ikke er vært de siste extra kronene,men på bilder av rattene ser det ut som at rattet på GP er tynnere og holde i + at pedalene ser skikkelig vonde ut ,platen under pedalene er liten og at pedalene er veldig bratte ,har hatt lignene pedaler på et thrustmaster ratt og det gjorde veldig vondt i leggen ettervært.

Lenke til kommentar

Enig med deg når det gjelder pedalene. De er litt bratte. men går faktisk greit.

 

Selve rattet er ganske digg å holde i faktisk. Den røde gummien gjør at man ikke glipper selv om man blir litt svett etter en heftig fartsprøve på RBR :)

 

Men ser MOMO har gir på siden der.... Det er noe jeg savner litt faktisk. Er ikke helt det samme med hendel bak på rattet synes jeg da.

Lenke til kommentar

MOMO Racing force kan absolutt anbefales, ja. Det eneste problemet jeg kan komme på er at noen sett har hatt en tendens til å utvikle slark i gasspedalen som fører til feilaktig autokalibrering. Men utenom det er det et helt overlegent ratt, både når det gjelder presisjon, materialkvalitet og teknologi. Vel verd et par hundrelapper ekstra, mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Dette var interessant.

 

Har selv et Logitech Driving Force sett (Til ps2, fungerer bra på pc oxo til tross for at de ikke annonserer med det), det er plastikk og plastikk og blir skranglete, pedalene brekker, og det løsner fra bordet hvis det ikke er en skikkelig ru overflate.

Pris rett over 500kr. (Ser for meg ut som disse andre settene fra logitech i samme prisklasse er helt like i utførelse)

 

Har prøvd Logitech MomoRacing Force, dette virker meget solid, skikkelig grep, skikkelig feste annordning, har desverre ikke langtids erfaring med det, men det virker til å være mere solide saker. Det er for pc, men virker på noen spill til ps2. Ikke å anbefale hvis man vil ha til både pc og ps2.

Pris rundt 1000kr.

 

Har oxo prøvd Logitech Driving Force Pro, det virker tilnærmet en kopi av Momo Racing Force, bare at det fungerer like godt til Pc som Driving Force og i tillegg har 900grader sving om spillet støtter det og om det er ønskelig, kan begrenses til 200. (Optimalt for GT4 til ps2, dette settet er dedikert til GT4 ettersom jeg har forstått)

Pris i overkant av 1000kr.

Dette skal jeg kjøpe i allefall!

 

Det er endel andre tråder om dette temaet i forumet her, anbefaler å lese igjennom disse, mye interessant erfaring. (Søk på "ratt og pedaler")

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...