ggp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jeg greier ikke å bli redirectet til admin/index.php - Har stor anelse om det er mellom $_POST... $_POST kommandoene ... <?php $_POST['textfield2'] == "$brukernavn") $_POST['textfield1'] == "$password") header("Location: admin/index.php"); exit; else echo "Invalid Username/Password" ?> Viss jeg skriver feil, da skal vel echo'en komme, riktig. ( Får ikke testet den akuratt nå PGA server down ) Endret 24. november 2004 av ggp Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 mulig det er mulig å lage en if-else slik du har gjort det uten at jeg vet det, men er vel mer korrekt slik: <?php if ($_POST['textfield2'] == "$brukernavn" && $_POST['textfield1'] == "$password") { header("Location: admin/index.php"); exit; } else { echo "Invalid Username/Password"; } ?> Lenke til kommentar
ggp Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Jeg har mixet litt med den kommandoen og slik ser den ut: --------- <?php $username = "db"; $password = "db"; if ($_POST['textfield2'] == "$username" && $_POST['textfield1'] == "$password") { echo ""; header("Location: login.php"); exit; } else { echo "Invalid Username/Password"; } ?> ----- Da jeg startet siden fikk jeg opp denne meldingen: --- Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/home2/a/aa/aadnk/public_html/flaffy/test/index.php:2) in /mnt/home2/a/aa/aadnk/public_html/flaffy/test/index.php on line 33 --- Vet dere hva som er galt ? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Ja Ta bort echo ""; og sjekk at du ikke har noen tomme tegn før <?php begynner. Da skal det fungere Endret 24. november 2004 av fjartan Lenke til kommentar
ggp Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Huff, jeg får det ikke til Ta en titt og se om du ser noe merkelig: Login <?php $username = "db"; $password = "db"; if ($_POST['textfield2'] == "$username" && $_POST['textfield1'] == "$password") { header("Location: login.php"); exit; } else { echo "Invalid Username/Password"; } ?> Edit: Finnes det en annen redirect kommando som kanskje virker ? Endret 24. november 2004 av ggp Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hmz...du har værtfall glemt action <form name="form1" method="post" action=""> Lenke til kommentar
ggp Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 hehe, ja den fjernet jeg med vilje.. Trodde det hadde noe med saken Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 hva er egentlig problemet? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Du må ikke skrive ut noe som helst før header(); Nå får jeg jo opp login-siden, og det er jo feil når jeg har brukt korrekt brukernavn og passord? Lenke til kommentar
ggp Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Huh ? Hva er feil sa du, sa du ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 ditt header kall sender brukeren tilbake til samme side - er det dette som er problemet, så er det banalt Lenke til kommentar
ggp Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Hmm, jeg forstod ikke helt det der. Jeg prøvde meg fram med noe som ble sikkert litt for komplisert: upload.php: - <form name="form1" method="post" action="upload3.php"> <p> <input type="text" name="textfield"> </p> <p> <input type="submit" name="Submit" value="Upload"> </p> </form> - upload3.php - <?php $value = $_POST['text']; setcookie("text", $value); ?> <meta http-equiv="refresh" content="1; URL=upload2.php"> - upload2.php - <?php $filename = 'news.txt'; $somecontent = "'$_COOKIE(text)'\n"; // Let's make sure the file exists and is writable first. if (is_writable($filename)) { // In our example we're opening $filename in append mode. // The file pointer is at the bottom of the file hence // that's where $somecontent will go when we fwrite() it. if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } // Write $somecontent to our opened file. if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo "Success, wrote ($somecontent) to file ($filename)"; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } ?> Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Foreslår at du lager to helt enkle dokumenter i php og tester ut location() slik at du forstår hvordan den fungerer. Så kan du senere putte på if/else og utvikle scriptet ditt. Har følelsen av at du har lagd noe du ikke helt vet hvordan fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå