robgar Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei, jeg prøvde meg på litt Java Script med en funksjon som skiftet verdi på et skjult felt , avhengig av hvilken kanpp man trykker på. <script language="JavaScript"> function vis(val) { var v = document.form.skjult.value; if (val == "1") { v = "1"; } else { v = "0"; } } </script> <input type="submit" value="Post" onClick="Javascript:vis(1);"> <input type="submit" value="forhåndsvis" onClick="Javascript:vis(0);"> </form> La ikke til hele koden, men det er altså en form om du skulle lure. Kanskje den ikke rekker å skifte verdi da jeg sender i samme øyeblikk, eller så er det bare syntaksen som er feil tror jeg. PFT. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Fant feilen, jeg bare satte en variabel, og etterpå skiftet jeg verdien til variabelen med if testen. <script language="JavaScript"> function vis(val) { if (val == "1") { document.form.skjult.value = "1"; } else { document.form.skjult.value = "0"; } document.form.submit(); } </script> <input type="button" value="Post" onClick="Javascript:vis(1);"> <input type="button" value="forhåndsvis" onClick="Javascript:vis(0);"> Jeg tror jeg løste problemet med posting og skiftin av verdi også (om det var noe problem), da jeg tok å "submit'et" formen i skriptet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå