GunSystem Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) jeg lurer litt på hvilket skjermkort jeg skal velge. spiller multiplayer spill (counter-strike, wc3, wow når det kommer) pcn jeg har i dag holder til counter-strike 1.6, men tenker litt framover på counter-strike source (half-life 2). har lest litt tester rundt om kring, men som mange vet er multiplayer gamere ute etter god fps ikke bra kvalitet, di fleste tester går mye på kvalitet og ytelse i høy oppløsning osv. noe jeg egentlig ikke har brukt for. lurer da på hvilket skjermkort dere anbefaler til cs:source (half-life2) ?? lurte på om det var noen kort som ikke koster en formue man mulig kan bruke? Endret 24. november 2004 av GunSystem Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Med 6800LE, kommer du nok langt. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Med 6800LE, kommer du nok langt. du kommer enda litt lengre med 6600gt. men hvis du er en klokker så er 6800le best. Lenke til kommentar
docf666 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Spørs hvor mye peng du vil bruke på det:) Har et Sapphire X800XT PE (AGP) selv, og det tar HL2 så det suser Men jeg regner med at et ATI X800PRO 256MB (AGP) til ca 3500kr. ikke er så langt unna i ytelse. Eller et Nvidia 6800GT 256 MB (AGP) til ca 3300kr. hvis du foretrekker Nvidia kort Disse to tror jeg er minimum for å kjøre HL2 med max på alt, på en passe god PC. Hvis det ikke er så viktig ta et lettere kort Mvh [WarRUs]AlucarD alias DocF666 Lenke til kommentar
GunSystem Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 skal ikke under noen omstendigheter ha problemer med fps når jeg spiller. de fleste sir at jeg burde velge et ati kort, men vet at recoilen er forskjellig fra ati og nvidia. så vil helst ha et nvidia kort. lurte også på om jeg skal velge et PCIe eller AGP kort. med et PCIe kort vil jeg jo få muligheten til å oppgradere til SLI seinere om jeg vil det. Lenke til kommentar
GunSystem Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 er ikke så viktig å kunne kjøre alt på max, men når counter-strike verdenen går over til cs:source som da er half-life 2 skal jeg ikke under noen omstendigheter ha problemer med fps. vil helst ha et nvidia kort AGP eller PCIe? Lenke til kommentar
docf666 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Forskjellig recoil??? Der datt jeg av Men hvis du skal ha Nvidia, vil jeg anbefale et 6800GT eller 6800Ultra(Spesielt hvis du skal ha PCI-Express og SLI i etterkant Men jeg tror PCI-Express er underutviklet, så jeg satser selv på AGP enda. Sånn at du vet det kommer ATI med alternativ til Nvidia sitt SLI system neste år. Jeg personlig tror at SLI systemet er pr. idag underutviklet. Altså for liten ytelse iforhold til at man har 2 syncroniserte (GPU)er. Er ikke imponert over benchmark(ene) til nå ihvertfall Mvh [WarRUs]AlucarD alias DocF666 Lenke til kommentar
GunSystem Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) hadde egentlig bestemt meg for dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301395&cks=PRL kortet før jeg starta svaie over på PCIe. men tror du jeg heller burde gå for et 6800gt kort? 128 eller 256 ram? Endret 24. november 2004 av GunSystem Lenke til kommentar
guezz Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg tror "Skjermkortguide: High-End" vil hjelpe deg litt med å velge det riktige kortet. Lenke til kommentar
GunSystem Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 har vært der å lest men vil høre fra noen som direkte har testet det, og helst en gamer som vet kordan det er når man plutselig sitter med bare litt mindre fps Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) vil helst ha et nvidia kort why? skal du spille hl2 bør du for all del ha ati! et kort mellom 9600pro ca 1000,- opp til x800xt pe ca 4100,- et kort mellom her et eller annet sted er hva du trenger! ser du har skrivd andre spill og men virker som hl2 er favoritten? Endret 24. november 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
docf666 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 [quote name='GunSystem' date='24/11/2004 : 18:45']hadde egentlig bestemt meg for dette [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301395&cks=PRL"]http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301395&cks=PRL[/url] kortet før jeg starta svaie over på PCIe. men tror du jeg heller burde gå for et 6800gt kort? 128 eller 256 ram?[/quote] Tror du er i riktig retning der Tror GT og Gamers Edition ikke er så langt unna hverandre Men headcleaver har rett, hvis CSS og HL2 er viktigst for deg er ATI tingen Men det er DU som velger,så velg selv!! Mvh [WarRUs]AlucarD alias DocF666 Lenke til kommentar
GunSystem Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 spiller counter-strike på "høyt nivå", å tenker da litt fremover når man skal over på cs:source som er til hl2 motoren. vet jo at ati ville være det mest naturlige valget, ettersom at jeg faktisk skal kjøpe pcn min ut fra at jeg kommer til å spille det spillet. men er forskjellig recoil på nvidia og ati, og jeg vil beholde nvidia recoilen jeg har i spillet. derfor vil jeg helst ha et nvidia kort, som kan gi meg "MAX" fps når jeg spiller. er ikke noe problem å rive ut et kort til 4000kr men vist noen vet om et billigere kort som faktisk klarer å yte så si samme i akorat dette spillet så vil jeg gjærne vite det. per dags dato har jeg et GF3 ti200 kort som har holdt meg oppe på 100fps i cs 1.6, dette kortet brukte jeg 800kr på mange som har kjøpt seg mye dyrere kort av typ radeon 9800 pro/xt og FX kortene til nvidia og bare klarer samme ytelsen som meg med mitt gf3 kort. at jeg har 100fps med dette kortet er sant, og vet det er typ "tror det ikke før jeg får se det" traff et gull korn når jeg kjøpte dette kortet håper på å gjøre det samme igjen Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 ok, syntes fortastt det er en dum avsluttning, men det er ditt valg!(skjønner tankegangen din da ) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) why? skal du spille hl2 bør du for all del ha ati!et kort mellom 9600pro ca 1000,- opp til x800xt pe ca 4100,- et kort mellom her et eller annet sted er hva du trenger! ser du har skrivd andre spill og men virker som hl2 er favoritten? Ren tullprat fra ende til annen! nVidia kortene gjør HL2 omtrent like bra som ATi kortene... Blir hipp som happ! GunSystem: I den prisklassen du har satt opp anbefaler jeg følgende kort: AOpen GeForce 6800GT 256Mb w/ Doom III http://www.psdata.no/ps.asp?it=107862&mlevel=011301 Det koster: 3395,- Det er til og med på lager! Der får du 16 pipelines, altså et fullverdig GT-kort, og du kan klokke det rett opp i Ultra hastighet. Bra kort, det gir mye ytelse for pengene! Endret 24. november 2004 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 nope, ati kortene yter bedre i hl2 enn nVidia kortene! har ikke sakt at forsjellen er stor, bare at de yter bedre(noe jeg ikke trudde på selv før jeg fikk det bevist av en kamerat. 6800ultra vs x800xt i hl2!) Lenke til kommentar
GunSystem Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 for å si det sånn cs1.6 = nvidia (recoil) css = ati spiller cs1.6 nu og vet ikke kor lenge man kommer til å spille det så vil ha et nvidia kort pga det. hadde alle gått rett over på css hadde jeg klart kjøpt meg et ati kort. nu ville da all logikk tilsi at "du kan jo bare vente med å kjøpe skjermkort" har penger NU bruker jeg dem ikke på et skjermkort kommer jeg til å søle det bort på noe shit. å da har jeg plutselig ikke skjermkort som holder når jeg skal spille css. så om noen vet av et nvidia kort som funker fett til css så vil jeg vite det, ellers kommer jeg til å bare kjøpe meg et ati x800pro eller.no Lenke til kommentar
GunSystem Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 men så kommer spm 2 AGP eller PCIe skal nemlig kjøpe helt ny pc? Lenke til kommentar
guezz Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) hadde egentlig bestemt meg for dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301395&cks=PRL kortet før jeg starta svaie over på PCIe. men tror du jeg heller burde gå for et 6800gt kort? 128 eller 256 ram? Jeg har aldri likt Asus sin A9999, dette grunnet at jeg mener den har villedende merking av produktet! Kortet er et vanlig 6800 NU med DDR3-minne i stedet for DDR1, men har som vanlig 12 pipelines mot GT sine 16 pipelines. Hvis en har lyst å bruke så mye penger, hvorfor ikke kjøpe et ekte GT-kort som ikke koster noe særlig mer? Test av ASUS V9999 Gamer Edition 256-MB Edit: Jeg vurderer sterkt å inkludere V9999 i High-End-tråden. Hva sier dere? Endret 24. november 2004 av guezz Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 alle de nye nVidia kortene funker fint til cs:s, det er ikke det! hvis du har et 6800gt går cs:s fint på best grafikk, men det hadde gått enda bitte litt bedre hvis du hadde hatt et x800pro/xt/xt pe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå