Gå til innhold

skrapelyder fra h-disk, vil ikke boote

PloKooN

Anbefalte innlegg

Som nevnt, IBAS er nok eneste redningen. Men det tar rundt 10000,- for sjekk, og så timepris for å hente ut data, hvis jeg ikke husker helt feil. Men det skader ikke å ringe dem.

Der tok du vel i litt... Her er et klipp fra en mail jeg fikk fra dem i april:

For at Ibas skal kunne bestemme omfanget av skaden, utføres først alltid en analyse som leveres til fast pris 3500,- til standard servicenivå. Analysen tar  normalt  to  arbeidsdager  med  mindre  ekspress  service er ønsket (7 timer).  Analyserapporten  leveres  skriftlig  og  gir  svar på hva som kan

rekonstrueres,  hvor  lang  tid  det  vil  ta,  og  prisen  på  selve rekonstruksjonen  som  utføres etter egen avtale. Prisen for rekonstruksjon er vanskelig å anslå før analysen foreligger, men mange saker ligger mellom kr. 10 000 - 30 000.

--

@

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:( billig

Edit: harddisken i fryseren med plastpose. Check! Men hvor lenge skal den ligge i fryseren?

Og det er ikke en disk som jeg har windows på. Er montert som slave.

opresterud: vet at jeg burde ta backup av disken da den falt ut. Men saken var slik: begge diskene som var koblet til ide-kortet falt ut i windows. Og da trodde jeg det var ide-kortet sin feil. Den andre disken som er koblet til ide-kortet lever jo i beste velgående. Kan prøve å koble disken direkte til en ide-slot på hovedkortet, men tviler det vil hjelpe. Er jo noe fysisk galt med disken..

Endret av PloKooN
Lenke til kommentar

Jeg har en 120gb ibm, den lager rare lyder når jeg starter pcen.. som om den ikke klarer å får start på moteren.

Av og til klarer den ikke starte så jeg må reboote, kan dette være at den har lyst til å dø snarte eller at den får for lite strøm?

(har 300watt strømforsyning og et par ekstravifter og no lys i pcen)

foreløpig virker den og dette har vart lenge. har hatt den i 1,5 år og dette har vart 0,5-1 år. =P

Lenke til kommentar
Jeg har en 120gb ibm, den lager rare lyder når jeg starter pcen.. som om den ikke klarer å får start på moteren.

Av og til klarer den ikke starte så jeg må reboote, kan dette være at den har lyst til å dø snarte eller at den får for lite strøm?

(har 300watt strømforsyning og et par ekstravifter og no lys i pcen)

foreløpig virker den og dette har vart lenge. har hatt den i 1,5 år og dette har vart 0,5-1 år. =P

Et godt råd... har du noe data som er viktig på den disken så for guds skyld ta backup :ohmy: Og skal du bruke den disken til den dør, så bruk den bare til programmer o.l, så mister du ikke noe den dagen disken vandrer over til de evige lagringsmedier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...