Gå til innhold

Sony Network Walkman NW-HD1 MP3


Anbefalte innlegg

Min mening: 20GB er jo flott. Den har et fint, veldig fint utseende. Men om jeg må konvertere 20GB av mine mp3 filer så høres ikke det lovende ut... Prisen da? Kan den matche ipod?

Vi snakker ikke om 20 gb med Mp3. Den har 20gb lagringskapasitet i ATRAC formatet som tilsvarere ca 13000 sanger aka 40 GB MP3 spiller. Men det kommer selvsagt an på hvordan data kompresjon du velger og lengden på sangene.

 

De selger den på Telebutikken.no for ca 4000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den har 20gb lagringskapasitet i ATRAC formatet som tilsvarere ca 13000 sanger aka 40 GB MP3 spiller.

Nå tar jo normale filer i ATRAC-formatet den samme plassen som MP3-formatet, som tilsier at man får like mange MP3'er inn på spilleren som ATRAC-filer.

 

Minidisker leser ikke filer direkte men filene blir kodet som "audio", slik at der blir det en forskjell. Eksempel: En wave-fil tar omtrent 10 MB pr min i stereo, noe som tilsvarer at en CD på 74 min blir på 740 MB. Men på en 650 MBs CD er det fint mulig å legge inn 74 min med musikk.

 

Hvis Sony skulle følge den snåle logikken med å faktisk lagre ATRAC-filene som audio, er det dermed mulig (dobbelt så mange ATRAC-filer som MP3-filer er nok riktignok litt drøyt, det kommer jo ann på hvilke kvaliteter man snakker om), men da blir jo harddisken ubrukelig som "flyttbar harddisk", iallfall blir det mer tungvint.

 

Ikke misforstå meg: Jeg er meget fornøyd med Sony produkter, spesielt MiniDisker, men ATRAC-formatet irriterer meg. Å kjøpe en ATRAC-spiller fordi "den ser bra ut" er ikke aktuelt. En spiller skal høres, ikke sees. ;)

Lenke til kommentar
Den har 20gb lagringskapasitet i ATRAC formatet som tilsvarere ca 13000 sanger aka 40 GB MP3 spiller.

 

 

Ikke misforstå meg: Jeg er meget fornøyd med Sony produkter, spesielt MiniDisker, men ATRAC-formatet irriterer meg. Å kjøpe en ATRAC-spiller fordi "den ser bra ut" er ikke aktuelt. En spiller skal høres, ikke sees. ;)

Akkurat En spiller skal høres!!. Ta og test denne spilleren du så skal du se hva høyt er. Den skal også se bra ut det gjør denne også.

 

 

Se hva Dinside skriver da.

 

Kvalitet

Lydkvaliteten virker til å være svært god her – vi liker veldig godt at HD1 kan spille skikkelig høyt, og med litt justering av innstillingene får du skikkelig bass og klar diskant. Bare husk å kjøpe deg bedre hodetelefoner enn de som følger med.

 

Et viktig salgsargument den ekstreme batterikapasiteten – hele 30 timer er bedre enn noen andre spillere på markedet, og vi er imponert. Denne spilleren er skikkelig seig!

Lenke til kommentar

Gjenta etter meg: Spille høyt er absolutt ikke det samme som å spille pent!

 

Sånn. Husk det! :)

 

Personlig liker jeg ikke enheter der man må justere bass og diskant for å få bra lyd, det vil jeg den skal levere direkte. Digital EQ i slike små enheter senker ofte kvaliteten på musikken. Spill så flatt som mulig, så får du høre musikken slik den er tenkt til å høres.

 

 

 

 

 

Edit: Leif...

Endret av moskus
Lenke til kommentar
Gjenta etter meg: Spille høyt er absolutt ikke det samme som å spille pent!

 

Sånn. Husk det! :)

 

Personlig liker jeg ikke enheter der man må justere bass og diskant for å få bra lyd, det vil jeg den skal levere direkte. Digital EQ i slike små enheter senker ofte kvaliteten på musikken. Spill så flatt som mulig, så får du høre musikken slik den er tenkt til å høres.

 

 

 

 

 

Edit: Leif...

Hæææ hva prater du om. Når har jeg sagt at den spiller PENT ??? Jeg har hele tiden sagt at den SPILLER HØYT. Det gjør den også da jeg har hørt på denne Ipoden G4 20gb og Zen Touch så det er ingen tvil hvilken spiller som spiller høyest. Har du i det hele tatt testa HD1 ???

Lenke til kommentar
Gjenta etter meg: Spille høyt er absolutt ikke det samme som å spille pent!

 

Sånn. Husk det! :)

 

Personlig liker jeg ikke enheter der man må justere bass og diskant for å få bra lyd, det vil jeg den skal levere direkte. Digital EQ i slike små enheter senker ofte kvaliteten på musikken. Spill så flatt som mulig, så får du høre musikken slik den er tenkt til å høres.

Hæææ hva prater du om. Når har jeg sagt at den spiller PENT ??? Jeg har hele tiden sagt at den SPILLER HØYT. Det gjør den også da jeg har hørt på denne Ipoden G4 20gb og Zen Touch så det er ingen tvil hvilken spiller som spiller høyest. Har du i det hele tatt testa HD1 ???

Det å spille høyt gjør ikke at HD1 er bedre enn f.eks. iPod.

 

Med andre ord: Det er ingen vits i å sammenligne lydtrykksnivåer som de forskjellige enhetene gir, bare det er tilstrekkelig (og det er det på de aller fleste slike enheter).

 

Det eneste man får med høyt volum er skadet hørsel.

Lenke til kommentar

Mobbe han ?? Er det noen som har mobba meg ? Jaja skulle tro hele gjengen var 14 år vett.

 

Jeg kommer bare med tips jeg til de som skal kjøpe seg mp3 spiller. Derfor startet jeg denne tråden. Jeg syntes spilleren var så fet så jeg måtte bare starte en tråd. Men når folk kommer og sier at jeg Reklamerer og jobber for SONY da har de røyka litt for mye sokk i det siste.

 

Jeg ville bare vært glad og takknemlig jeg hvis noen hadde starta en tråd som det jeg har gjort her. Her har du jo all informasjon og bilder ekke det flott da.

 

Men jeg må innrømme en ting jeg ELSKER å PROVESERE og terge folk litt. Det har jeg gjort på mange forumer blant annet på dvdarkivet.no og det ente med at jeg ble kasta ut hehe :D :!: Men men.

Lenke til kommentar
Men jeg må innrømme en ting jeg ELSKER å PROVESERE og terge folk litt. Det har jeg gjort på mange forumer blant annet på dvdarkivet.no og det ente med at jeg ble kasta ut hehe :D :!: Men men.

Ja, det forklarer jo en del.

 

Det er ikke bare hva du sier, men også måten du sier det på. Skal du kvirrulere kan du godt ha argumentene i orden istedenfor å si ting som: "Øhhh idioter as jeg jobber ikke for Sony da"

Lenke til kommentar

Jeg er også av den typen som tenker Design og utseende framfor funksjoner. Dette gjelder spesielt på mobiler. Før når jeg var 14-15 år så gikk det mye i Nokia som feks 3650 som ikke er noe særlig pen faktisk JESKLA stygg ;) Men den har funskjoner i massevis.

 

Men med årene så har jeg vippet over til snasne og dyrere ting som feks Samsung Mobilene. Jeg gikk også på den smellen å kjøpte meg Samsung E-700 bare fordi den var fet og pga at alle skulle ha den. Tror det går mye av det samme med den Ipoden også.

 

PS: Det er ikke noen som vil kjøpe Samsung E-700 av meg, helt ny.

 

Skal kjøpe meg Samsung D500 så jeg må få solgt denne. Selger Også Masse DVD Special Editions som er factory sealed. (plastikk ting rundt for de som ikke tok den)

 

bare å sende meg epost så skal jeg sende bilder.

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...