Gå til innhold

Butikken fulgte ikke henvendelsen min

Anbefalte innlegg

Har en Qtek 9090, som rett og slett ikke fungerer. Henvendte meg på torsdag/fredag i forrige uke. Først i går greide jeg å få kontakt med butikk sjefen, etter å ha ringt gjentatte ganger.

det viser seg at telefonen har passert antall "lovlig" samtale minutter, men jeg har sett gjennom loggen og kunnet påvise at dette ikke hadde vært tilfelle om butikken hadde fulgt opp.

hva kan jeg gjøre mer?

butikk sjefen mener det er kan virke klønete, men virker heller motvillig til å gjøre mye. Fikk dog gjennom at de skulle prøve å forklare situasjonen for ansvarlig hos Dangaard, og se om det hjalp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en liten bit jeg fant til deg Christian86... Det passer forsåvidt bra siden selger ikke vil "behandle" saken... Merk uthevet tekst...

Klager

Hvis du skal klage på en feil, må klagen rettes mot den eller de personer/firmaer du vil stille ansvarlig. Dette vil normalt være selgeren, men det er ikke noe i veien for at du også henvender deg til produsenten eller importøren.

Får du problemer med en vare du har kjøpt, og selgeren ikke er behjelpelig, kan du kontakte Forbrukerrådet. Telefonnummeret er 815 58 200. Forbrukerrådet vil forsøke å mekle i saken.

Hvis partene ikke blir enige, kan saken bringes inn for en bransjenemnd eller Forbrukertvistutvalget. Bransjenemnda kan anbefale en løsning i en sak, mens Forbrukertvistutvalget kan avsi bindende vedtak i saken.

Mener du at en næringsdrivende markedsfører produktene sine på en tvilsom måte, f.eks. hvis en garanti ikke gir deg rettigheter utover forbrukerkjøpsloven, kan du klage til Forbrukerombudet.

Lenke til kommentar

Hva mente selgeren om "antall lovlige samtale minutter"? Gjelder garantien bare i så og så mange ringeminutter. Det er i tilfelle den rareste garantien jeg noen gang har hørt om. Det hadde sikkert vært noe for vg, tv2 hjelper deg e.l. En selger som sier at - nei vår garanti gjelder bare til du har brukt telefonen i 30 min så går garantien ut- hehe hadde i hverfall vært god underholdning.

Lenke til kommentar

Det med minutter/samtaletid har med DOA regler å gjøre...hvis telefonene ikke er brukt eller noen dager gammel så kan man bytte den uten å gå om verksted...er den brukt for "mye" så kan den sendes på verksted for å rette opp feilen...har ikke noe med garanti å gjøre det...

Endret av Mobildude
Lenke til kommentar
Da plukker du opp telefonen og ringen 815 58 200 :)

for å si det sånn; det nr ringte jeg til minst 6 ganger fra og med torsdagen ca. Ble lovet at butikksjef skulle ringe, at ansatte skulle ringe osv osv, men ingen ringte opp. Så jeg har ringt en del, det kan jeg forsåvidt bevise med telefonregningen.

Lenke til kommentar

La en ting være sagt: Sålenge du har tatt i bruk tlf. og liknende leverer ikke butikken ut en ny telefon og tar inn den du har som ikke funker uten at det er konstantert at det går på garantien, og for at de skal få sjekket det må det på service (verksted)! Huff... blir så oppgitt av sånne kunder :p de tror at de bare kan komme inn å få ny vare hvis noe ikke funker, men de tenker ikke på at butikken taper penger da hvis det er en brukerfeil!

Lenke til kommentar

egentlig så forventet jeg ikke det heller. Det springende punktet er her hvor dårlig tilbakemelding de har gitt meg.

jeg vet ikke hva du tar meg for datating, men når jeg kjøper en vare til nærmere 6000 kroner, så forventer jeg at den holder lengre enn 2 uker. dersom skjerm,batteri og vibartor streiker, og support ikke kan hjelpe...vel da tviler jeg på at det er min feil.

hadde de raskt og effektivt ringte tilbake, gitt meg bekskjed om å la den ligge ubrukt, og så ringe importør og spurt om hva som kreves for doa så hadde jeg vært fornøyd.

Mshop gjorde det med min 7600. der fikk jeg tilbakemelding dagen etterpå at jeg fikk min på doa.

her har ikke butikken gjort noe nesten, før sjefen ringte i går, og da var punktene for doa oversteget. det er hva som irriterer meg.

hvis de vil sjekke for fukt/slag så væresgod, men da kan jeg få beskjed om det...noe de heller ikke har gjort.

man leker ikke butikk, såpass vet jeg ;)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
egentlig så forventet jeg ikke det heller. Det springende punktet er her hvor dårlig tilbakemelding de har gitt meg.

jeg vet ikke hva du tar meg for datating, men når jeg kjøper en vare til nærmere 6000 kroner, så forventer jeg at den holder lengre enn 2 uker. dersom skjerm,batteri og vibartor streiker, og support ikke kan hjelpe...vel da tviler jeg på at det er min feil.

hadde de raskt og effektivt ringte tilbake, gitt meg bekskjed om å la den ligge ubrukt, og så ringe importør og spurt om hva som kreves for doa så hadde jeg vært fornøyd.

Mshop gjorde det med min 7600. der fikk jeg tilbakemelding dagen etterpå at jeg fikk min på doa.

her har ikke butikken gjort noe nesten, før sjefen ringte i går, og da var punktene for doa oversteget. det er hva som irriterer meg.

hvis de vil sjekke for fukt/slag så væresgod, men da kan jeg få beskjed om det...noe de heller ikke har gjort.

man leker ikke butikk, såpass vet jeg ;)

Kan jeg spørre deg om hvor du kjøpte den til nesten 6000.-?

Spør bare fordi jeg vet om en som kunne tenkt seg en sånn en.

Lenke til kommentar
@mosymi

Har du virkelig lyst til å anbefale noen å kjøpe fra samme butikk? :no:

Noen du ikke liker regner jeg med..

Kanskje han vet om et annet sted... jeg har bare sett de til 8500.-

trenger ikke nødvendigvis å være no feil på alle 9090 som de har... :roll:

Lenke til kommentar

En smule OT fra min side, men hva er det egentlig med deg og elektronikk/butikker, Christian86? Jeg mener å ha lest innlegg om laptops, iPods og mobiler som går i stykker, samt flere poster om dårlig service i de butikkene der du reklamerer.

Hadde det vært meg dette hadde skjedd med ville jeg begynt å lure på om jeg var forhekset eller.no.

Når det gjelder DOA så kan da ikke butikken mene at de skal regne tiden fra de selger til de rapporterer til evt. bakledd? Det er jo tiden fra du kjøper til du reklamerer som teller her!

-KJ

Lenke til kommentar

Hvis ikke den fungerer etter to uker, og det ikke er brukerfeil, kan du jo bare kreve ny. Med mindre du er næringsdrivende, kan du kreve omlevering etter forbrukerkjøpsloven uavhengig av garanti. Er du sikker i din sak, så dra den gjennom Forbrukertvistutvalget, med mindre det er gebyrer der som du ikke får dekket når du vinner.

Lenke til kommentar

Jobber selv i mobilbutikk. Vi har jo en del kunder innom med telefoner som det har oppstått feil med etter at det har 7 dager og da kan vi rett og slett ikke ta den i mot som DOA. Vi skulle mere enn gjerne ha gjort det, men vi kan ikke stå der og tape penger hele tiden.

At denne butikken er litt vrang er jo noe dritt, men på en annen side her så tenker så og si alle at butikkene kan gjøre hva som helst for å gjøre kundene sine fornøyde. Vi må faktisk prioritere å ikke gå konkurs for å ha fornøyde kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...