Gå til innhold

hvor mye 96% sprit dreper en 15åring?

chokke

Anbefalte innlegg

men man blir mer enn gladhumør av 2 shots 96%?

Jeg synes det er passe mengde for å komme i godt humør (jeg er ~75kg). Men det bør som sagt ikke taes uten å blandes ut, og det er veldig kjipt å bruke 10 sekunder på drikkinga i løpet av et helt vorspiel. Det er bedre å nyte svak drikke i et langt og sosialt vorspiel. Hvis det oppstår pinlige tause øyeblikk i starten så er det lett å få litt stemning igjen ved å skåle og si et kompliment om musikken, snacs'en, klærne til folk eller noe. M.a.o. Det er lite sosialt å sluke kveldens drikke på sekunder. Drikking av svak drikke skaper ofte dokø etter hvert, noe som kan være sosialt i seg selv, men også skaper litt bevegelse, bytting av sitteplasser osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det oppstår pinlige tause øyeblikk i starten så er det lett å få litt stemning igjen ved å skåle og si et kompliment om musikken, snacs'en, klærne til folk eller noe. M.a.o. Det er lite sosialt å sluke kveldens drikke på sekunder. Drikking av svak drikke skaper ofte dokø etter hvert, noe som kan være sosialt i seg selv, men også skaper litt bevegelse, bytting av sitteplasser osv.

Oki, du må få deg noen nye drikkekammiser.

Det er ikke noe som heter pinlige pauser på normale vorspiel, og det er ikke noe som heter stille på koselige vorspiel.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Oki, du må få deg noen nye drikkekammiser.

hehe :!: Det har jeg gjort for lenge siden og har ikke kontakt med de folkene lengre. Jeg har også hørt noen skrekkhistorier om ekstremt daffe vorspiel.

Jeg prøver bare å skissere noen av de tingene som usynlig bidrar til et bedre vorspiel og som ikke ville vært til stede dersom alle hadde gjort som trådstarter spør om: shotte 2x 96% og thats it. Det er da man kan få kjedelige vorspiel. Særlig om det er mange som ikke kjenner hverandre og i den tiden før alkoholen begynner å virke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

2 shotter er nok ikke nok. jeg drakk en kvartliter 96% blandet ut med gatorade&hot`n`sweet og gatorade&champagnebrus tilsammen 0,75 liter. Det var andre gangen jeg drakk. Var 15år, veide ca 50kg og var ca 160cm høy. dere kan vel tenke dere hvordan det gikk! :ermm:

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

når man er 15-16 er leveren fullt utvikelt og vil kunne håndtere like mye alkohol som en som er over 18 eller 20.

men har man aldrig drukket før og styter en hel flaske vodka kan det gå galt, man blir som oftest mye fortere full når man drikker de første gangene en om man har drukket i 10 år. kroppen har en tedens til å tilpasse seg, men man vil ikke få skader av å drikke seg full noen ganger som 15åring, så lenge man ikke drikker til det ekstreme. men er man 12 år er det noe annet, av flere grunner.

1: leveren er ikke fullt utviklet, noe som skjer rundt 15-16 års alderen.

2: det er store muligheter for at man er "liten" og "lett" noe som gjør at man fortere blir påvirket,

3: det ser bare ikke bra ut når en unge på 12 løper gjenom stua men sneip i den ene hånda og øl i den andre...

nevøen min som er 21, har et enzym mangel i leveren, og det er dette enzymet som bryter ned og nøytraliserer alkoholen, dette gjør at han blir FULL på 2 lett øl. og han skal ikke drikke mye før han kan bli forgiftet. hadde han vært smart hadde han aldrig drukket mer, men han er ikke så smart så da risikerer han å hærpe leveren i en ung alder..

Lenke til kommentar

Magnus jeg klarer ikke å ta innleggene dine alvorlig. Når man er 14 år gammel vet en rett og slett ikke nok om livet til å uttale som så bastant som du gjør. Kom tilbake med de samme argumentene om et par år og jeg skal ta deg alvorlig. Dette er kun i enne saken, andre uttalelser om hw kan jeg deg alvorlig på.

Ok?

Lenke til kommentar

dø av 2 shotter på 96%?!? haha/lol...

når jeg er på fest bruker jeg å drikke en flaske dworek vodka (37.5%) 0,7L

jeg blir så full att jeg ikke husker alt=bra fyll...

drikking er ikke farlig viss man drikker med måte og sammen med gode kompiser og ikke drikker hæmbrent..

btw jeg er 16 år og 65 kg

Lenke til kommentar
For å si det slik, hjemmebrent som påstås å være 96% er sannsynligvis ikke mer enn 70%.

Er vansklig å lage 96% og det vil garantert ikke være 96% når du har åpna flaska endel ganger :)

Som sagt så ørten ganger før her i tråden: Hvor mange ganger du har åpnet korken har ingenting å si for alkoholprosenten i praksis.

Lenke til kommentar
RIP har riktig i endel ting. I dagens norge er det svært få seom selger ekte 96%. Mange hevder de selger det, men som oftest ligger det rundt 70% maks!

Jeg vet ikke hvilken del av landet dere bor i, men i trøndelag vet jeg at det stort sett er rundt 85-90% når det kalles 96%. Jeg har ikke kjøpt noe slikt på veldig lenge, men brukte å handle hos en som leverte ca 90-93% avhengig av om det var høysesong eller lavsesong. Ved lavsesong var det bedre tid til å destilere saktere og dermed får høyere prosent. Jeg bestillte bare ekstra godt filtrert vare selv om det kostet litt ekstra. Dårlig HB er ikke "godt" før man har fått nok av det og da bør man jo naturligvis ikke drikke mer. Ergo: Velg produsent med omhu, sjekk kvaliteten (%, lukt, smak, hodepine), og betal heller ekstra for ekstra kvalitet. Og ikke minst: Vit hvem som produserer det og hvordan så du unngår farlig sprit.

Lenke til kommentar
greit greit, man kan ikke dø av 2 shot 96% da :p

Men man kan fortsatt ikke drikke 2 liter 96% på 4 dager!

Det nekter jeg å tro

det stemmer, kan ikke det, så på discovery channel, der sto det at mennesket kvitter seg med alkoholen like raskt uavhengig av størrelse\hvor ofte man har drukket. Man forbrenner en 0,33 flaske med øl i timen.

Lenke til kommentar
det stemmer, kan ikke det, så på discovery channel, der sto det at mennesket kvitter seg med alkoholen like raskt uavhengig av størrelse\hvor ofte man har drukket. Man forbrenner en 0,33 flaske med øl i timen.

Men det er forskjellig hvor mye alkohol man har "plass" til i kroppen, og hvor mye man tåler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...