Gå til innhold

hvor mye 96% sprit dreper en 15åring?

chokke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal ma dø av 96% tror jeg man dør av innvendige brannskader før man dør av for mye alkohol i blodet..

Du dør vel etter at leveren svikter fordi den ikke klarer å kvitte seg med den enorme mengden alkohol. Leveren kollapser og man får en temmelig smertefull død.

Sannelig bra man er drita på det tidspunktet, da :)

Lenke til kommentar
Jeg legger meg ikke opp i at enkelte ødelegger livene sine med å drikke seg drita i helgene, men slutt å si at det er greit at mindreårige drikker!

Så jeg ødelegger livet mitt ved å drikke i helgene? Neppe.

Helt enig i at man ikke skal oppfordre mindreårige til å drikke, men da har da heller ingen i denne tråden gjort.

For øvrig har du sannsynligvis et mer nyansert syn på alkohol om noen år. ;)

For å si det slik, ikke kom å klag til meg når du ligger der med skrump lever.

I tråden går det tydelig fram at det er "ok" at mindreårige drikker bare de drikker sakte. Det må da nesten kalles oppfording. I alle fall så virker det kanskje overbevisende for de som tviler.

Om jeg får et nyansert syn om noen år? Neppe!

Har flere venner som støtter meg(Eldre vel og merke.) Erik er en av de som på ingen måte har endret synet på den saken. Fra han var 14år. Idag er han 63år gammel. Sier ikke mere.

Mvh

Magnus

Lenke til kommentar

Makofoed, jeg er faktisk enig med deg.

Det å drikke seg sanseløs er rett og slett tåpelig imo, jeg ser ihvertfall ikke noe poeng i det.

Er selv gammel nok til å drikke, men har aldri vært det som så fint kalles dritings. Har jo vært på et par fester osv, men kun drukket i moderate mengder. Morsommere å se på alle som har fått i seg litt for mye og gjør seg selv til latter.

Men det å ta fullstendig avstand fra alkohol er bare tøys.

Selv hender det ofte jeg nyter et par pils eller en flaske vin i hyggelig lag, og ser ikke noe galt i det da det faktisk er ganske så velsmakende.

Makofoed, kom tilbake om 6 år og se hva som har skjedd, kanskje du har funnet ut at det går an å nyte alkohol.

Det blir litt dumt å komme med de bastante holdningene dine da du fortsatt er et par år unna tiden da ungdom fester på sitt verste.

Kanskje du selv ender opp som disse du har omtalt. ;)

Tar forebehold om skrivefeil, det er midt på natta og jeg har eksamen om noen timer...

Lenke til kommentar
Skal ma dø av 96% tror jeg man dør av innvendige brannskader før man dør av for mye alkohol i blodet..

Du dør vel etter at leveren svikter fordi den ikke klarer å kvitte seg med den enorme mengden alkohol. Leveren kollapser og man får en temmelig smertefull død.

Sier bare tittel på en film

"Leaving Las Vegas" :cool:

Lenke til kommentar
2 shots med 96% er ikke noen dødelig alkoholmengde, men hvis man tar de rett ned så kan det være farlig fordi det kommer så fort og fordi ren 96% kan skade slimhinnene i munn og svelg. Hvis man likevle prøver på dette så bør man ta emå slurter og samle opp nok spytt i munnen til at spriten blir instant vannet ut.

Og uansett: Hvor gøy er det når kvelden varer i 20 minutter før man ligger med hodet i do? Nei, bland heller ned og drikk sakte. Da varer kvelden kanskje i mange mange gøyale timer.

Simen, jeg vet om en lokal alkoholiker som er stum.

ryktet sier at denne mannen mistet talemuligheten av for sterk drikke.

muligeten er der?

O/t

hvor lenge kan man ha hjemmebrendt på plastflaske uten å ende opp med plast-smak?

Lenke til kommentar
Makofoed, jeg er faktisk enig med deg.

Det å drikke seg sanseløs er rett og slett tåpelig imo, jeg ser ihvertfall ikke noe poeng i det.

Er selv gammel nok til å drikke, men har aldri vært det som så fint kalles dritings. Har jo vært på et par fester osv, men kun drukket i moderate mengder. Morsommere å se på alle som har fått i seg litt for mye og gjør seg selv til latter.

Men det å ta fullstendig avstand fra alkohol er bare tøys.

Selv hender det ofte jeg nyter et par pils eller en flaske vin i hyggelig lag, og ser ikke noe galt i det da det faktisk er ganske så velsmakende.

Makofoed, kom tilbake om 6 år og se hva som har skjedd, kanskje du har funnet ut at det går an å nyte alkohol.

Det blir litt dumt å komme med de bastante holdningene dine da du fortsatt er et par år unna tiden da ungdom fester på sitt verste.

Kanskje du selv ender opp som disse du har omtalt. ;)

Tar forebehold om skrivefeil, det er midt på natta og jeg har eksamen om noen timer...

Hei,

Setter pris på at mine meninger blir respektert og respekterer også dine.

Som jeg skrev så sier jeg ikke at å nyte et par pils eller en flaske vin(På deling ja, ikke alene.) er fy, fy. Derimot når mindreårige gjør det! Les innlegget før du påstår at jeg står med finger å kjefter. Jeg bryr meg ikke om at du tar deg et tar pils. What ever. Bare man har måtehold så er jeg fornøyd.

Det jeg IKKE aksepterer er slike påstander som at jeg begynner å drekke.

Jeg har på ingen måte lyst til ha i meg den giften. Jeg mener det er gift og det er det. Du er andre person som prøver å si at jeg kommer til å drikke, men jeg kjenner tross alt meg selv og vet dette best selv. Les om Erik, han drikker ikke og har aldri gjort. Vet om flere og de hadde samme meninger som meg, men de er alle eldre nå.

Så jeg må vente til at det tar av for alvor... Vel synes det er ille nok at fjortisser drikker seg full jeg!

Forøvrig er det en passende anledning til å ta med noe som erger de som tar avstand fra alkohol. Erik B Har mange ganger fått høre dette: "Hæ, skal du ikke ha alkohol?", "Joda, kom igjen", "Er du teit?" Osv... RESPEKTER DE SOM IKK DRIKKER OG SLUTT Å MOBB DE!!!

Mvh

Magnus

Lenke til kommentar
Ligg unna spriten barn, drikk øl, og drikk sakte.

Sprit går fint nok det, om man lærer seg å bruke det riktig - og faktisk klarer å starte kvelden med å blande det ut. ;)

alkohol er en svært sosialiserende ting.

Inntil ei viss grense - ja ;)

Betyr det:

1. Drikke så masse at du er heilt vill i hue og har det supermorro med alt som skjer?

2. Drikke så masse at du ender i grøfta og spyr til du blir plukka opp av en ambulanse?

IMO er en grad tilnærma 1. veldig morro. 2. har eg heldigvis aldri opplevd - men har vert nær nok til å vite at det er forferdelig, patetisk og kun dumt.

Lenke til kommentar
Forøvrig er det en passende anledning til å ta med noe som erger de som tar avstand fra alkohol. Erik B Har mange ganger fått høre dette: "Hæ, skal du ikke ha alkohol?", "Joda, kom igjen", "Er du teit?" Osv... RESPEKTER DE SOM IKK DRIKKER OG SLUTT Å MOBB DE!!!

Meget bra poeng!

Må bare få si at det samme gjelder de som er hellig overbevist om en eller annen relgion. Respekter de som ikke tror eller tror noe annet og ikke prøv å tving på de noe de ikke ønsker. Og får å ta den helt ut: Det gjelder også de med politiske overbevisninger og røykere.

Lenke til kommentar

@Makofred:

Ikke vær så skråsikker på at du aldri kommer til å drikke. En ting er det direkte drikkepresset, som du skisserer. Det er forholdsvis lett å ha et bevisst forhold til. Det andre er det indirekte drikkepresset. Kanskje blir du nyskjerrig etterhvert? Kanskje skal alle kompisene dine ut og drikke litt en dag, og lurer på om du vil være med?

Aldri si aldri ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...