Gå til innhold

hvor mye 96% sprit dreper en 15åring?

chokke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler vel på at en klarer to shotter med 96%. Holder nok med den ene, blir bra dårlig etter den tror jeg!

Hvorfor ikke kjøpe 40%, smelte en passelig mengde tyrkisk pepperdrops i litt kokende vann, tilsette det i spriten (la det stå en dag helst) og du har ypperlig tyrkershot. Dette tipset gjelder selvfølgelig kun de over 20, som vet å drikke! Hold dere unna spriten barn!

Lenke til kommentar

2 shots med 96% er ikke noen dødelig alkoholmengde, men hvis man tar de rett ned så kan det være farlig fordi det kommer så fort og fordi ren 96% kan skade slimhinnene i munn og svelg. Hvis man likevle prøver på dette så bør man ta emå slurter og samle opp nok spytt i munnen til at spriten blir instant vannet ut.

Og uansett: Hvor gøy er det når kvelden varer i 20 minutter før man ligger med hodet i do? Nei, bland heller ned og drikk sakte. Da varer kvelden kanskje i mange mange gøyale timer.

Lenke til kommentar

en halvliter dagen...alene? det er sikkert mulig, men jeg vil ikke anbefale det. Tror du skal holde det gående ganske kontinuelig hvis du skal klare det :p

Det kommer selvfølgelig litt ann på størrelsen/vekta di, hvor tolerant du er ovenfor alkohol, hvor fyllesyk du blir o.l.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

En halvliter 96% om dagen tror jeg ikke er mulig i 4 dager på rad. Dvs. første dagen kommer overlever man nok om man drikker jevnt, men nedbrytingen skjer ikke raskt nok i forhold til inntaket. (vel, det varierer med vekta, men for normalt bygde 16-åringer tviler jeg på det er mulig.)

Husk: 0,5 liter 96% = 1,2 liter 40% = 10,2 liter 4,7% = 31 flasker med 0,33 liter 4,7% øl. Man er jammen ikke edru 24 timer etter å ha helt nedpå så mye. Ergo man akkumulerer alkohol og kommer opp i farlige nivåer allerede første dagen. 4 dager på rad tror jeg er ganske umulig.

For ikke å si: Hva er vitsen?

Lenke til kommentar

Hmm eg husker at når eg var 17 så var eg på en fest der en hadde "96%" og eg hadde jo aldri drukket av dette og skulle få en slurk men det eg gjorde var at eg tok flasken og gurglet i meg noe som må ha tilsvart 3-4 shoter. Eg husker at eg mistet pusten i noen sekunder og at tungen ble lammet en stund og det brente naturligvis nedover strupen og magen. Det var rett og slett smertefullt og eg var faktisk godt kjent med alkohol i den alderen. Var vel 30min eller noe etter dette så fikk eg blackout og eg våknet ikke før mange timer etterpå. Fikk høre at eg var oppe og var helt ute men eg husker ikke en dritt. Kan dette ha være ren 96% eller svakere. Var allerede godt brisen når eg tok slurken. Dette var første og siste gangen eg drakk "96" rent.

Lenke til kommentar

Da jeg var 14 fant jeg en fin svær spritflaske (94%) i skapet hjemme. Tok en halvlitersflaske og fylte den litt mer enn halvfull. Så tilsatte jeg Jägermeister-esssens og ristet godt. Den flaska tømte jeg den kvelden, og det var den eneste fylla jeg ikke husker stort av. Husker bare vage minner fra badet og en stakkars far som prøvde å hjelpe meg i dusjen (masse grining, spying og generelt triste tilstander).

Det positive med dette er at jeg er så godt som avholds i dag. Det der var min første fyll, og en av de ytterst få.

Ligg unna spriten barn, drikk øl, og drikk sakte.

Lenke til kommentar
Æsj, hjemmebrendt er ekkelt...

Korreksjon: Æsj, dårlig hjemmebrendt er ekkelt...

Desverre så er det mer regelen enn unntaket at hjemmebrent er dårlig. Men for dere andre: Hjemmebrent kan være bra om det er laget på riktig måte og ikke spart på filtreringa. Bare synd at den gode hjemmebrenten er en skjelden vare.

Lenke til kommentar
Hvor mye du kan ta kommer jo ann på hvor stor du er. Altså hvor mye blod du har i kroppen. Med mindre jeg tar veldig feil.

Er vel ikke så forskjellig mengde blod fra person til person. Men store folk tar tregere opp alkohol i bloden enn de lettere. Selv om jeg ikke har drukket så veldig ofte tåler jeg en ganske bra mengde alkohol. Varierer fra person til person

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg leser det som står skrevet med nærmest sjokk og vann tro! At det i hele tatt blir omtalt som at alkohol er greit når man drikker sakte er helt fullstendig bak mål. At en 15åring drikker ren 96% reagerer jeg ganske kraftig på, for øvrig på de som sier at øl er OK når man er ung. Det er ikke OK, alkohol er gift og jo yngre man er jo mere farlig er det. Det er ikke verdt å eksprimtiere med alkohol og det som verre er. Livet er alt for kostbart.

Jeg vil ta et utdrag fra en annen tråd:

”-hahaha!

du kan vel ta deg en pils selv om du ikke er 18???

eller var det bare det at du ikke liker pils... :p

Hva kalles dette? Spør dere selv om dette var det mest fornuftige å si til en som ikke ville ha pils. Den som ikke drikker bør være stolt og de som er så langt nede at de lar seg påvirke av med elver til drikke kan bare beundre slike. Nå snakker jeg om mindreårige, ikke voksne som "har lov". Selv om jeg mener at voksne som ikke drikker har grunn til å være stolt.

Det er flere ting som kan nevnes, dette har jeg hørt mange ganger i klassen:

”Jævli bra festi i går, husker ikke en dritt!”

Nei vel… Hvordan kan man vite hvordan festen var når man ikke husker noe? Svært ofte så hører jeg dette og når jeg konfrontere de med det overnevnte så svarer de ofte slik:

”Veit’a det vel! Alle sa jo det!”

LAVMÅL! :nei:

Nå kan det virke som at jeg går å kjefter på alle og en hver som tar seg en Pils i sol steken ect. Men det er ikke meningen. Jeg har aldri smakt alkohol og har heller ikke tenkt det, men det er mitt valg for øvrig er jeg heller ikke gammel nok til å drikke. At andre vil nyte alkohol bryr jeg meg ikke om, men når man på et forum med mange, mange tusen lesere nærmest sier det er greit å drikke bare man drikker sakte er bra teit! Det finnes mange lett på virkelige mennesker. Kjenner til 3 og alle snuser og drikker nå….På grunn av at noen ville at de skulle. Det taler for seg selv.

Jeg legger meg ikke opp i at enkelte ødelegger livene sine med å drikke seg drita i helgene, men slutt å si at det er greit at mindreårige drikker!

Mvh

Magnus Kofoed, 14år

Endret av Makofoed
Lenke til kommentar
Jeg legger meg ikke opp i at enkelte ødelegger livene sine med å drikke seg drita i helgene, men slutt å si at det er greit at mindreårige drikker!

Så jeg ødelegger livet mitt ved å drikke i helgene? Neppe.

Helt enig i at man ikke skal oppfordre mindreårige til å drikke, men da har da heller ingen i denne tråden gjort.

For øvrig har du sannsynligvis et mer nyansert syn på alkohol om noen år. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...