Edstro Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Eg vet at eg kan gå inn i cmd og skrive net send og så ip og så shutdown så går maskinen så har den ipen eg skrev inn av. Men dette virker ikke hvorfor ikke? Noen forslag til løsning? Endret 24. november 2004 av eddielie30 Lenke til kommentar
frozen_cpu Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Mener du at det ikke går ann å skrive shutdown -m \\ maskinnavn? Jeg har selv prøvd et par ganger, men har aldri lykkes Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Eg skrive net send ** shutdown **= ipen på maskinen er dette rett eller? Eg har norsk win98 på den maskinen eg skal slå av. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) og win200 på min Endret 24. november 2004 av eddielie30 Lenke til kommentar
wormy Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 bare skriv shutdown, så kommer det opp hva du kan skrive, Så vidt jeg vet, funker det ikke ås kru av andre maskiner med WinXp, men jeg har klart å skru av en annen pc, som hadde Windows 2000..... Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Skal eg bare skrive shutdown rett inn i cmd vinduet? Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 prøv det eddielie30 så kommer det fram Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Eg har testa men det går ikke! Kan det ver at eg ikke får sent melding til en win98 maskinen?? Eg prøvde og skrive net send ** og så en melding på win98 pcen men da sa dos at kommandoen ikke finnes. Men når eg prøver og sende en melding fra min win2k til meg sjø igjen så kommer meldingen opp. Hmm.... Endret 24. november 2004 av eddielie30 Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Eg har testa men det går ikke! ok da er det nok fordi du har 2000 Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 ja vel det trur ikke eg. Det må vel gå! Men vis noen har noe og komme med så fyr løs!! Som eg sier så kan det være den andre pcen som har win98 innstallert Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Diverse kommandoer, bla. net send, fungerer ikke i Win 98.(kun i ME, 2k og XP) Men som "frozen_cpu" sa, prøv: "shutdown -m \\<navn på pc>" elller skriv "shutdown /?" for å vise alle valg. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 shutdown -m //ip -s fungerer bare å skrive _til_ Win2k maskiner.. 2000 har et sikkerhetshull som ikke stopper andre datamaskiner i å slå av pc'en.. Men XP har dette, så det går altså _ikke_ an å slå av en XP datamaskin via nettverket.. Ikke som jeg vet vertfall;) Kansje man kan åpne det "sikkerhetsområdet" sånn att XP lar folk slå seg av, slik som 2k gjør Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Eg skriver sån som du sier men det går ikke eg får bare opp at det eg trykker inn er feil. må eg skrive net send og så shutdown -m //ip -s?? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hmm... Er det bare meg eller funker ikke kommandoen "shutdown" i win2k? Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Vis eg skriver net send ** shutdown så blir meldingen sent. **= ipen til min andre maskin. Eg er ikke sikker selv det er derfor eg venter et skikelig svar! Vis eg ikke kan få dette til i win98 så får eg bare ta og skifte til win2k på den andre pcen. Noen svar??? Endret 24. november 2004 av eddielie30 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Du trenger IKKE bruke net send for å skru av den andre maskinen. Dette skal skrives inn i cmd.exe: shutdown -m \\<navn på pc> Hvis du er usikker på hvilke ekstra parametre du kan slenge på, kan du skrive shutdown /? Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Eg sier det igjen og eg har sakt det før det går ikke og skrive shutdown -m \\<navn på pc> rett inn i cmd vinduet det går ikke! Og eg har win98 på den andre maskinen kan vær det er derfor.... Eller så kan det ver at shutdown kommandoen ikke virker i win2k Endret 24. november 2004 av eddielie30 Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har win98 en telnet server? prøv å taste inn 'net start telnet', funker dette vil du kunne taste inn telnet <ip> og så få opp ein dos prompt på win98 maskinen (command.com 98) herfra vil du kunne slå maskinen av viss det lar seg gjøre fra ein win98 dos prompt.. ..og skjekk at du har ein bruker med rettigheter til å slå av win98 maskinen med samme brukernavn og passord som du bruker på win2k maskinen.. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) det virket ikke på win98 pcen men det virket på win2k maskinen Endret 24. november 2004 av eddielie30 Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) C:\>shutdownUsage: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computername] [-t xx] [-c "comment"] [-d up:xx:yy] No args Display this message (same as -?) -i Display GUI interface, must be the first option -l Log off (cannot be used with -m option) -s Shutdown the computer -r Shutdown and restart the computer -a Abort a system shutdown -m \\computername Remote computer to shutdown/restart/abort -t xx Set timeout for shutdown to xx seconds -c "comment" Shutdown comment (maximum of 127 characters) -f Forces running applications to close without warning -d [p]:xx:yy The reason code for the shutdown u is the user code p is a planned shutdown code xx is the major reason code (positive integer less than 256) yy is the minor reason code (positive integer less than 65536) dette er utlisting av hvilke funksjoner jeg kan bruke med shutdown-kommandoen fra winxp. eddielie30: gjør tilsvarende som meg her fra win98 og post resultatet, så blir det lettere å hjelpe deg! Endret 24. november 2004 av el_cash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå