Gå til innhold

eth0 TX error: 35020

Anbefalte innlegg

NÅr jeg bruker eth0 så får jeg veldig mange errors: etterhvert. kan være oppi flere hundre tusen. Hva kan det skyldes? Det kommer vanligvis en hvert andre eller tredje sekund uten nettverksaktivitet...

Kan det være nettverkskortet det er noe galt med

Bruker RH 7.2

PS: Hvis noen mener denne burde vært postet under Internett/Nettverk så er jeg enig, men jeg velger å gjøre det her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-29 11:58, xeon skrev:

PS: Hvis noen mener denne burde vært postet under Internett/Nettverk så er jeg enig, men jeg velger å gjøre det her.

du hadde fått sånn refs av winoholikerne! :roll: de vet ikke sitt eget beste...

Quote:

NÅr jeg bruker eth0 så får jeg veldig mange errors: etterhvert. kan være oppi flere hundre tusen. Hva kan det skyldes? Det kommer vanligvis en hvert andre eller tredje sekund uten nettverksaktivitet...

Bruker RH 7.2

har du googlet errornummeret? har ikke RH en errordatabase?

tror de mer kyndige kunne tenke seg et navn på kortet og i hvilken bruk det er :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 11:58, xeon skrev:

Bruker RH 7.2

Tipper at RH bruker feil driver for kortet. Opplevde dette med et kort med davicom brikke (CNetPro200). RH brukte tulip driver, og dette ga mange Tx Rx feil. Da jeg "byttet driver" forsvant problemet.

lsmod

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

aaaah!

modprobe dmfe!

dmfe.o er din venn!

cnet suger forøverig. Har 3 CNet kort selv. Alle 3 nekter å leke med Intel hubben, men leker fint med de to andre hubbene mine. (Uanvhengi av duplex/halfduplex 10/100 tvunget modes for de som vurderer å prøve å si no om det...).

Men men. dra ut den driveren du har (skriv lsmod, deretter rmmod (driver) der (driver) er den netverksdriveren som ikke hører hjemme (gjør lite om du tar ut en for mye. du får ikke lov å ta ut noe som er i bruk uansett (husk å ta ned nettverket først). Deretter skriver du modprobe dmfe).

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...