JimE Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Heisann! Jeg skal nå kjøpe meg nytt skjermkort. Men jeg har 2 problemer.. 1: Pris, hva som gir mest ytelse for prisen. (Kortet MÅ klare CS:S og BF2 glatt) 2: Plass. Jeg har et barebone kabinett (Shuttle SB75G2) og har derfor ikke plass til kjempe kjølere. Kort som tar et xtra PCI spor får ikke plass. Vet ikke hvordan de "normale" passer, men: Kortet jeg har nå Radeon 9600 PRO Ult. (Vifteløst) får akkurat plass (2-3 mm klarering). Varmen og innsug for vifta er ikke et problem siden kabinettet har en stor grill som går over nesten hele siden. Og vil defor dekke ca 90% av kortet. Har ingen planer om å overklokke, så dere trenger ikke ta med det i vurderingen. Hadde også vært fint om jeg hadde råd til no gaver denna jula og.. så prøv å hold det under 4k, helst mindre ;] På forhånd takk! =) Emne: "Skulle gjerne hatt noe hjelp" er endret til noe mer beskrivende Endret 24. november 2004 av el-asso Lenke til kommentar
sixx Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 6600gt(ca. 1800kr) er bra....6800le(ca.2000kr)(bra, men først hvis du softmodder litt) eller 6800, litt dyrt....men veldig bra kort... ellers så kan du sjekke i prisguiden... Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Radeon 9800 pro skulle vel holde. Link Du kan jo søke litt rundt på prisguiden.. Om du skal ha noe som holder langt frem i tid, ville jeg nok satset på X800. Og ikke glem at det kommer mange gode tilbud i advent! btw: Du bør skifte tittel Endret 24. november 2004 av zorm Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Ja 6600GT er vel et fint valg for deg dersom du ikke vil betale en arm og en fot. Dette f.eks: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=147347 Det lager ikke så mye varme heller visstnok. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Ja 6600GT er vel et fint valg for deg dersom du ikke vil betale en arm og en fot. Dette f.eks: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=147347 bra valg, men det kommer an på hva du skal bruke kortet til om du bør velge det eller ikke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå