Gå til innhold

minnekortsurr 6630 : voltproblem.

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt dette kortet :

http://www.memonor.no/index.php?module=non...401&detail=1817

men nå har jeg fått privat melding fra en av dere her på forumet som skriver det ikke funker pga. volten...?

men de fleste sier det virker! bare at batteritiden blir kortet ned litt.

sitat nokia: "Nokia støtter nå 1,8 volts Reduced Size MultiMediaCard (RS-MMC), da dette reduserer

energiforbruket og gir lengre driftstider for mobiltelefonene. Det første produktet som

støtter 1,8 volts RS-MMC, er Nokia 6630-telefonen. Derfor vil Nokia 6630-telefonen ikke

kunne brukes med 3,0 volts RS-MMC. Bare kort med to spenningsalternativer som støtter

1,8 volts drift korrekt, kan brukes på Nokia 6630-telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snakket med memonor.no

kortet funker IKKE !

Nokia prøver å rette om feilen.. (?). jeg skulle ringe imorgen og snakke med en som heter Pål, han viste vist hva som skjedde mere konkret.

gudsjelov jeg ikke åpnet pakningen!!! :whistle:

det må nemlig returneres.

kansje ikke jeg får tak i 512Mb kort til den da? huff...

skriver imorgen etter telefonsamtalen.

Lenke til kommentar

dette skal vel være korrekt!

https://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43633

1,8 volt, slik det står innpå www.nokia.no/6630

10 MB internt dynamisk minne for kontakter, tekstmeldinger, multimediemeldinger, ringetoner, bilder, videoklipp, kalendernotater, huskeliste og programmer

64 MB Reduced Size MultiMediaCard (MMC) med varmveksling

Bare kort med to spenningsalternativer som støtter 1,8 volts drift korrekt, kan brukes på Nokia 6630-telefonen.

Endret av jmmk
Lenke til kommentar

Som jeg sa i en annen tråd her :-) . jeg ringte memonor i går da jeg ble obs på at det kunne være et problem med dette, og de skulle se på det. Gjorde dem også oppmerksom på at 6630 sto oppført som kompatibel. Det gjør den fortsatt. :

"NYHET: 512MB RS-MMC

512MB RS-MMC MULTIMEDIA CARD REDUCED SIZE Passer til: Nokia 7610, Nokia 6630, Siemens S65, With adapter: Nokia 6230, Nokia 6600/6620, Nokia n-Gage, Siemens SX1, Siemens SL45, Nokia n-Gage QD, Motorola A920/A925, Motorola A1000, Motorola mpX200, Nokia 3300, Nokia 3650/3660, O2 XDA II, Sharp/Vodafone GX-30, Orange/Handspring Treo 600, Orange SPV E100/E200"

Dette burde de vel fikse !!

Fikk denne mailen fra memory corp i går. :

Thank you for contacting us regarding our RS-MMC.

I am glad to inform you that our cards are one of the only ones that can handle Dual voltage.

So bee safe and buy from MPX. J

I will make sure that they get this information.

Best regards.

Michael Agerholm

Nordic Key Account Manager

Memory Corp

Egå Havvej 19-21

8250 Egå

Denmark"

Så det funker sannsynligvis.

Synd at man må studere alt i detalj for å unngå problemer. Det går nok litt fort i svingene i den bransjen :-)

banone

Lenke til kommentar

kortet innpå memonor er nå 6630 tatt bort fra lista,sissi i tlf med han på memonor, skal sende det i retur.

de har sjekket masse, kortet passer IKKE i 6630.

jeg har funnet ut at under tilbehør 6630 innpå www.mpx.no , der ligger det rinktig kort.

det har jeg bestilt nå. det fra memonor har gått i retur, og alle får tilbake pengene sine.

memonor har bestilt riktig kort de får etterhvert opå sidene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...