pizzi Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg har et ATI Radeon 9700 i min dell PC. Var ikke noe problem å overklokke det, eneste var at det ble fryklig varmt grunnet dårlig kjøling. PS: brukte ATItool Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Mye fantastiske formuleinger her:) Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 +r, så jeg ikke blir hjella Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Jeg har et ATI Radeon 9700 i min dell PC. Var ikke noe problem å overklokke det, eneste var at det ble fryklig varmt grunnet dårlig kjøling. PS: brukte ATItool Men hvorfor bruke ATi Tool når du isteden kan bruke et ordentlig klokkeprogram som lagrer klokke innstillingene? Kan jeg ødelegge pcn ved å bruke ATi Tool ? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Okay, nå er jeg vel der inne jeg skal være? Er det bare å prøve seg fram? kan pcn plutselig kvelde hvis jeg stiller inn? (Jeg har ikke noen ny kjøler) Kan jeg åpne pipelines på kortet mitt? Endret 24. november 2004 av Kurt P Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 først, dette er et forum.. ikke en norsktime.. ro ned med "språkpirkinga" en liiiiten smule.. ? on topic --> Dell maskiner er absolutt ikke anbefalt å klokke no særlig med, da disse som regel bare har "akuratt passe" kjøling. Skjermkortet skal være mulig å klokke, hvis ikke Dell plutselig har begynt å flashe skjermkort de selger og sperrer overklokkingsmulighetene der OG. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Avinstaller Dell-drivere til skjermkortet. Installer nyeste Catalyst (hvis du ikke har gjort det). Søk etter Radclocker på Google og installer det. Da får du opp en side i avanserte skjerminstillinger som heter Radclocker. Her kan du stille kjerne og minne akkurat som i AtiTool, men her kan du også sette klokken som default, så du slipper å skifte frekvens hver gang du skal kjøre et spill. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Har akkurat snakka med en som har litt peil.. Han mener at her må bios1 flashes hvis noe som helst skal klokkes/moddes.. Men jeg fikk en gladmelding .. Har 16 pipelines .. Bare det at 8 av dem er på ferie .. Skal se om jeg får gjort noe med det.. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Uansett, det er jo ikke ulovlig å overklokke, så om trådstarter er anonym når han ringer inn eller ikke er vel irrelevant. Bare ring og spør du! Det bør vel være i Dells interesse at kundene får mest mulig ut av pc'ne deres. (Men jeg blir ikke overrasket om Dell har et annet syn på saken...) Dell har som mål å selge mest mulig pcer som er uten problemer. Så mange av de "råeste" skjermkortene dems er faktisk Underklokket i biosen for å ungå varme problemer og artifacts. Mitt 9700 kort fra Dell kjørte default på 235/235 noe som er et underklokket R9700 NonPro kort. standard på 9700 kort skal være 275/275 så det var klokket ned fra "fabrikk" pr idag kjører jeg 300/375 med vannkjøling. men da har jeg Bytta Bios på skjermkortet til et Saphire 9700Np kort. Endret 8. desember 2004 av JonV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå