Gå til innhold

Kan jeg klokke mitt x800 SE PCI-E i Dell'n?

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et ATI Radeon 9700 i min dell PC. Var ikke noe problem å overklokke det, eneste var at det ble fryklig varmt grunnet dårlig kjøling.

PS: brukte ATItool :thumbup:

Men hvorfor bruke ATi Tool når du isteden kan bruke et ordentlig klokkeprogram som lagrer klokke innstillingene? Kan jeg ødelegge pcn ved å bruke ATi Tool ?

Lenke til kommentar

først, dette er et forum.. ikke en norsktime.. ro ned med "språkpirkinga" en liiiiten smule.. ?

on topic --> Dell maskiner er absolutt ikke anbefalt å klokke no særlig med, da disse som regel bare har "akuratt passe" kjøling. Skjermkortet skal være mulig å klokke, hvis ikke Dell plutselig har begynt å flashe skjermkort de selger og sperrer overklokkingsmulighetene der OG. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Avinstaller Dell-drivere til skjermkortet. Installer nyeste Catalyst (hvis du ikke har gjort det). Søk etter Radclocker på Google og installer det.

Da får du opp en side i avanserte skjerminstillinger som heter Radclocker. Her kan du stille kjerne og minne akkurat som i AtiTool, men her kan du også sette klokken som default, så du slipper å skifte frekvens hver gang du skal kjøre et spill.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Uansett, det er jo ikke ulovlig å overklokke, så om trådstarter er anonym når han ringer inn eller ikke er vel irrelevant. Bare ring og spør du! Det bør vel være i Dells interesse at kundene får mest mulig ut av pc'ne deres. (Men jeg blir ikke overrasket om Dell har et annet syn på saken...)

Dell har som mål å selge mest mulig pcer som er uten problemer.

Så mange av de "råeste" skjermkortene dems er faktisk Underklokket i biosen for å ungå varme problemer og artifacts.

Mitt 9700 kort fra Dell kjørte default på 235/235 noe som er et underklokket R9700 NonPro kort.

standard på 9700 kort skal være 275/275 så det var klokket ned fra "fabrikk"

pr idag kjører jeg 300/375 med vannkjøling.

men da har jeg Bytta Bios på skjermkortet til et Saphire 9700Np kort.

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...