Gå til innhold

Kan jeg klokke mitt x800 SE PCI-E i Dell'n?

Kurt P

Anbefalte innlegg

Som topic sier.. Er det mulig å klokke for meg? Åpne pipes eller noe sånt? Hadde vært kjekt med litt mer ytelse :roll:

Er det noen som har noen sikre kilder på at Dell maskiner blir helt mongoloide når man klokker/modder skjermkort ? Eller trur dere det vil være ca det samme som klokking av vanlig sjølvbygd maskin? Hva er isåfall det værste som kan skje hvis jeg begynner å ordne litt på kortet? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kamerat av meg har samme kort i sin DELL!!

Han klokker sitt kort når han skal spille med ATITool! :D

spille med ATi tool? Er det ikke det program som skjekker etter artifacts ved klokking da? :dontgetit:

Tror dere jeg kan ringe (som anonym) å spørre Dell om det går ann å klokke delene demmes?

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

spille med ATi tool? Er det ikke det program som skjekker etter artifacts ved klokking da? :dontgetit:

Tror dere jeg kan ringe (som anonym) å spørre Dell om det går ann å klokke delene demmes?

Duh, han klokker kortet MED atitool FØR han skal spille et spill

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar

Dårlig norsk der ja!!

Han klokker kortet med ATITool for så og spille spill!! :roll:

Lenke til kommentar

Duh, han klokker kortet MED atitool FØR han skal spille et spill

Hver gang han skulle spillet et spill? Håper da ikke jeg må gjøre det hver gang jeg skal spille.. Klokke/modde, finne ut når den arbeider stabilt og la det være slik.. Uten å kjøpe ny kjøling..

Lenke til kommentar

Ikke mye bedre det du skriver. Feil bruk av og / å.

Var:

Han klokker sitt kort når han skal spille med ATITool

Ikke bedre:

Han klokker kortet med ATITool for så og spille spill!!

Burde vært:

Han klokker kortet sitt med ATITool før han skal spille.

Endret av Millmax
Lenke til kommentar

Har selv et Radeon9700 NP fra dell i boksen min.

Det lot seg IKKE Overklokke før jeg Bytta Bios på det til en Saphire Bios

Kunne stille inn i Riva tuner men ble altid resatt.

Default på kortet var 235/235 Altså underklokket.

Klokket idag til 275Core/300Minne.

Men er dette en maskin med Garanti så mister du den.

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Det er enkelt å klokke et kort med ATITool, tar ikke lang tid, fordi man kan lagre egne profiles der innstillingene er lagret!!

Det er jo ikke mye vits å klokke kortet hvis man skal lese på internet eller skrive noe i word! ;)

edit: en leif

Endret av barvini
Lenke til kommentar

Hyggelig å se at dagens ungdom engasjerer seg i rettskrivning og grammatikk. Men det var vel ikke det tråden handler om... :p

Uansett, det er jo ikke ulovlig å overklokke, så om trådstarter er anonym når han ringer inn eller ikke er vel irrelevant. Bare ring og spør du! Det bør vel være i Dells interesse at kundene får mest mulig ut av pc'ne deres. (Men jeg blir ikke overrasket om Dell har et annet syn på saken...)

Lenke til kommentar
Hyggelig å se at dagens ungdom engasjerer seg i rettskrivning og grammatikk. Men det var vel ikke det tråden handler om... :p

Uansett, det er jo ikke ulovlig å overklokke, så om trådstarter er anonym når han ringer inn eller ikke er vel irrelevant. Bare ring og spør du! Det bør vel være i Dells interesse at kundene får mest mulig ut av pc'ne deres. (Men jeg blir ikke overrasket om Dell har et annet syn på saken...)

hehe.. tar en tlf jeg.. Hei, det er sondre seim som ringer.. :p

Lenke til kommentar
Hold oss oppdatert om hvilken policy Dell har da  :yes:

De hadde ikke noe svar på det.. :roll: De som satt i teknisk support hadde ikke noen aning om det var mulig .. herregud, de henter sikkert ansatta fra Oslo S.. :roll: Er det noen andre forum i verden hvor det er folk med overklokkings kunnskaper til 1000 sitter?

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Du kan bruke ATI tool til å finne ut om kortet lar seg klokke, men denne klokken er bare midlertidig. Neste gang du booter maskinen er verdiene på normalt nivå igjen. Det er jo helt idiotisk å bruke ATI tool til å overklokke hver gang man skal spille!! Da er det bedre å bruke et eget overklokkingsprogram som f.eks. Powerstrip, R3Dtweak eller lignende..

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Kan ikke lagre klokken i Ati tool, og takk gud for det :dribble: :!:

Så hvis jeg laster ned ATi Tool og installerer det, så skjekker programmet om jeg kan klokke kortet mitt? og er det mulig så kan jeg klokke. Er det ikke mulig kommer det en beskjed om at det ikke er mulig å klokke? La oss si det er mulig da.. Så laster jeg ned et ordentlig klokkke program som lagrer verdiene for alltid, (helt til jeg stiller på de igjen) ?

Lenke til kommentar
Ja, eller de blir lagret til neste gang du formaterer.....

Det er kun i Windows de blir lagret, ikke i Bios og Før det!,,,,

Men kan det skje noe med pcn min da? hvis jeg prøver å klokke? Kan jeg åpne pipelines på kortet mitt? Tror egentlig det hjelper fryktelig godt om jeg får åpna fra 8 til 16 pipelines... :yes: Enn å klokke rammen litt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...