stigv Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Kjøpte EOS20D fra en velrennomert nettbutikk. Hentet ut kameraet fra posten den 22. oktober. Kameraet ble sendt til reperasjon den 29. oktober. Returnert fra verksted den 4. november. Feilen var ikke rettet. Sendt tilbake til verksted den 5. november og har vært der siden. Reperatør har byttet img. prosessor uten at det hjalp. Venter nå på nye deler. Noen som har peiling på om jeg kan kreve å få nytt kamera? Er det evt. en tidsfrist inne i bildet her? Fikk i vår en projektor fra en annen nettbutikk. Pæra var gåen. De sendte meg da ny projektor samme dag. Jeg returnerte den første. Var dette bare ekstraservice eller? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven): http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html Dine rettigheter etter den nye forbrukerkjøpsloven: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...2/1030479043.51 Lenke til kommentar
geokri Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 vel på reperasjoner over 7 dager har du rett på lånekamera, vet ikke hva som er lettest for butikken, å sende deg et lånekamera, eller å gi deg et bytt, dessuten er ikke du tilbydd lånekamera innen 7 dager kan du kreve å heve kjøpet Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Etter mitt synspunkt, så har du ikke anledning til å heve kjøpet her. Da må det drøye litt lenger når det gjelder tid varen er hos verksted, siden det er venting på deler inne i bildet. Så om det tar noe særlig lenger tid nå, så bør heving kunne gjennomføres. Også, om kameraet ikke skulle ha fått fikset feilen da du får det igjen nå, da kan du heve kjøpet da også. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Feil 3 ganger gir deg rett til ny vare! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Tullball! SAMME feil 3 ganger gir deg rett til å _heve_ kjøpet! Få ny vare kan du om selger velger det allerede etter første gang du har en feil. Men dette gjøres sjelden. Om det er forskjellige feil, så har du ikke rett til å heve noe som helst, da dette står det ingenting om i lov om forbrukerkjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå