int20h Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 800 GB per kassett Tape-drev er fortsatt aktuelle som backup-løsninger i mange bedrifter. IBM har nå lansert TotalStorage 3580, med en overføringshastighet på opptil 80 MB/s. Les artikkelen her Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 tøft, men det blir vel lite aktuelt for min del. Kunne man kjørt os på de?? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 tøft, men det blir vel lite aktuelt for min del. Kunne man kjørt os på de?? Nei. Tapestasjoner brukes KUN til backup. Hmmm, "bare" 80MB/s, var jo 75MB/s på forrige generasjon LTO... Lenke til kommentar
G Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hva koster dette monsteret? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 tøft, men det blir vel lite aktuelt for min del. Kunne man kjørt os på de?? Tidligere har det vært mulig å installere Linux rett fra tape, det er vel det nærmeste en praktisk kommer det du spør om. Siste Debian-distroen kommer vel på 8 CD-er, kildekoden tar vel omtrent like mange skiver. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 som sagt.. egentlig kun nyttig til backup.. dvs overføring nå og da.. tape har en tendens til å bli fort slitt, samt sensitiv mot elementer (magnetikk temp osv) så tape egner seg best til korttidslagring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå