superreven Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg oppgraderte nylig "firmwaren" til Thompson Speedtouch 510i modemet mitt (det som du bl.a. får når du har Tiscali), på anbefaling fra en kjenning da jeg ville ha mere funksjoner å rutte med... delvis pga problemer med å åpne porter for spilling, ftp o.l. Jeg oppgraderte firmwaren fra Speedtouch sine sider: http://www.speedtouchdsl.com/support.htm og nå kommer jeg ikke på internett lenger... modemet står å blinker oransje på det @ tegnet oppe på modemet... Søkte litt på de engelske forumene etter hjelp, å så da noen som anbefalte å "resete" modemet via en trykkesekvens på AV/PÅ knappen, gjorde dette... Modemet resetta seg (tror jeg), men fortsatt skjer det samme og jeg kommer ikke på nett... Sitter på biblioteket nå for å skrive dette og er ganske oppgitt.. Hjelp tas imot med STOR takk! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hjelp tas imot med STOR takk! Du nok du må gå inn i webkonfigurasjonen og sette det opp igjen, det har som default 10.0.0.138 som IP-adresse. Hvor fant du firmwaren? Har et setup-program til disse her hvor du kan konfigurere det opp igjen både som modem og som router. Lenke til kommentar
superreven Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Hjelp tas imot med STOR takk! Du nok du må gå inn i webkonfigurasjonen og sette det opp igjen, det har som default 10.0.0.138 som IP-adresse. Hvor fant du firmwaren? Har et setup-program til disse her hvor du kan konfigurere det opp igjen både som modem og som router. Hei! Svarer litt sent, men som sagt så har jeg ikke internett tilgang til vanlig... (er nå hjemme på søndagsmiddag hos mor og far ) Hvor konfigurerer jeg denne webkonfigurasjonen du nevner? Firmwaren fant jeg her. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvor konfigurerer jeg denne webkonfigurasjonen du nevner? Firmwaren fant jeg her. Bruk denne: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 Du finner webgrensesnittet på IP-en 10.0.0.138 Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Husker da jeg oppgraderte firmwaren på mitt TopCom modem, så måtte jeg skrive inn brukernavn og passord samt konfigurere resten på nytt.. Siden det blir resetta alle innstillinger i modemet da man oppgraderer firmware.. Sjekk om brukernavn, passord osv står der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå