Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med oppgradering av "firmware" til modem

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte nylig "firmwaren" til Thompson Speedtouch 510i modemet mitt (det som du bl.a. får når du har Tiscali), på anbefaling fra en kjenning da jeg ville ha mere funksjoner å rutte med... delvis pga problemer med å åpne porter for spilling, ftp o.l.

Jeg oppgraderte firmwaren fra Speedtouch sine sider: http://www.speedtouchdsl.com/support.htm og nå kommer jeg ikke på internett lenger... modemet står å blinker oransje på det @ tegnet oppe på modemet...

Søkte litt på de engelske forumene etter hjelp, å så da noen som anbefalte å "resete" modemet via en trykkesekvens på AV/PÅ knappen, gjorde dette... Modemet resetta seg (tror jeg), men fortsatt skjer det samme og jeg kommer ikke på nett...

Sitter på biblioteket nå for å skrive dette og er ganske oppgitt..

Hjelp tas imot med STOR takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nok du må gå inn i webkonfigurasjonen og sette det opp igjen, det har som default 10.0.0.138 som IP-adresse.

Hvor fant du firmwaren?

Har et setup-program til disse her hvor du kan konfigurere det opp igjen både som modem og som router.

Lenke til kommentar

Du nok du må gå inn i webkonfigurasjonen og sette det opp igjen, det har som default 10.0.0.138 som IP-adresse.

Hvor fant du firmwaren?

Har et setup-program til disse her hvor du kan konfigurere det opp igjen både som modem og som router.

Hei!

Svarer litt sent, men som sagt så har jeg ikke internett tilgang til vanlig... (er nå hjemme på søndagsmiddag hos mor og far :thumbup: )

Hvor konfigurerer jeg denne webkonfigurasjonen du nevner?

Firmwaren fant jeg her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...