Ola_os Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei, Jeg lurer på å kjøpe meg en Fujitsu-Siemens Lifebook B-2175 laptop. Den har en 500 MHZ Mobile prosessor. Dette er en prosessor jeg har dårlig erfaring med, og jeg lurer på om det er samme socket som en standard mobile p3 prosessor. Disse er billige på Ebay for tiden, så om det kanskje var mulig, tenkte jeg jeg kanskje skulle ta meg bryet med å skifte. Noen som har erfaringer med dette? Og er det vanskelig å bytte cpu i en laptop som denne? Og, hva tror dere om prisen? 2000 kr uten harddisk. Spesifikasjoner: Typ B-2175 Prozessor (MHz) Intel Celeron mit 500 MHz low voltage Arbeitsspeicher (MByte) 128 MB SDRAM (max. 256MB) Festplattenlaufwerk (GByte) ohne Festplatte (mit IDE-Kontroller-Adapter) Second Level Cache (KByte) 128 second-level-Cache-on-die Freie Steckplätze (PC-Cards) 1 x Typ I oder 1 x Typ II CD-Laufwerk (Zoll) - Diskettenlaufwerk - Video ATI Rage Mobiliti 4MB Grafik Grafik 1024 x 768 Auflösung bei 64 Bit Farben / 85 Hz Audio Intel 440MX, SoundBlaster Pro kompatibel Stereo Lautsprächer 1x Mikrofon line in 1x Kopfhörer line out, integriertes Mikrofon Bildschirm 10.4-SVGA Bildschirm mit TouchScreen Technologie 800 x 600 Auflösung mit 64K Farben Schnittstellen 1 x Type III oder 2 x Type I/II PCMCIA 1 x Parallel 1 x Seriell 2 x USB 1 x PS/2 1 x Infrarot 1 x Mikrofoneingang 1 x Kopfhörer 1 x Line In 1 x Externer Monitor Tastatur deutsch Kommunikation integriertes 10/100 Mbit LAN Modul (Mini PCI) integriertes 56k Modem Maße (H x B x T) in mm 252 x 29 x 216 mm Gewicht (kg) 1,3 kg Lenke til kommentar
enl Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Kan ikke svare, forstår ikke tysk Hmm...mange bærbare maskiner har prosessorene loddet fast på hovedkortet, og da er det ikke mulig å bytte CPU uten å bytte hovedkort. Jeg ville tatt en telefon eller sendt en mail til Fujitsu-Siemens. Lenke til kommentar
Ola_os Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Hei, Takker for svar. Har lest litt på nettet nå, Sitat fra: http://www.hardwareanalysis.com/content/se...article/1371.5/ "If you happen to have a notebook equipped with an Intel Mobile Celeron you’re also much better off with upgrading it to a Mobile Pentium III." Så i teorien skal det kanskje gå. Men jeg har også lest at FS B2135 bruker et spesielt prinsipp for å feste cpu-en til hovedkortet. Noen som vet noe mer om dette? Takker for alle svar, Ola Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Etter det jeg kan se i delelistene og bilder er denne cpu'en fastmontert på hovedkort. Lifebook B serien er bygget for å være minst mulig, derfor er det mange spesialløsninger på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå