SHU Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Noen som har forsøkt å handle fra utenlandske nettbutikker? Har sett på noen VEGA+ og MyNote maskiner hos danske SD Data. De kan levere maskinene med norsk tastatur. VEGA+ maskinene leveres med OS (det kan fåes på norsk) mens MyBook er uten OS. Makinene bygger på kabinetter fra Uniwill. Vet ikke om noen som bygger disse i Norge. Når jeg regner på prisen, om til norske kroner, pris uten MVA i Danmark og leggerr til norsk MVA så ser prisene bra ut. Noen som vet om det kommer andre tillegg i form av toll og avgifter? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det eneste jeg kan tenke meg er fortollingsavgift fra posten. Hvis det blir flere pakker kan dette bli en per pakke. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Kun moms på denne varen, du bør dog regne med at tollvesenet legger inn transporten av varen inn i vareverdien når de regner moms. Statistisk varenummer er 84.71.3000, dette finner du på www.toll.no fortollingskostnader er vel greiest via posten regner jeg med. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Kun moms på denne varen, du bør dog regne med at tollvesenet legger inn transporten av varen inn i vareverdien når de regner moms.Statistisk varenummer er 84.71.3000, dette finner du på www.toll.no fortollingskostnader er vel greiest via posten regner jeg med. Takk for informativt svar. Så spørs det om jeg tar sjangsen da. Er vel så som så med service. men jeg får vel satse på at maskinen funker. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Vega Pro Z7 ser ganske interessant ut. Den har også multibay. Du kan legge inn ekstra hd, eller hva med ekstra batteri? Det hadde vært noe. Prisen er heller ikke så gærn. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Vega Pro Z7 ser ganske interessant ut. Den har også multibay. Du kan legge inn ekstra hd, eller hva med ekstra batteri? Det hadde vært noe. Prisen er heller ikke så gærn. Vega Pro Z7 er en Asus M6N. Den kan bruke batteri, ekstra HD eller optisk stasjon i multibayen. Den er forøvrig billigere hos PSData. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hvor mye koster den der? Du får den til litt over 10k på ITbutikken. Men da med Celeron-M prosessor og uten OS. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Hvor mye koster den der? Du får den til litt over 10k på ITbutikken. Men da med Celeron-M prosessor og uten OS. Aha. Så bare den ene konfigurasjonen hos 'produsenten' SD-Data som var tilsvarende den billigste de har på PS-Data: 15.4" WXGA, P-M 725 1.6, Radeon 9700 64MB, 512MB, 60GB, DVD DUAL, 802.11 B/G, Win XP-Pro (+ Mus og veske) til 12495,- Synes fortsatt at PS-Data har det beste kjøpet her, men det er jo ålreit å ha et billigere alternativ om man vil gå litt ned på specs og samtidig ikke trenger XP. (Men da ville jeg strengt talt heller valgt 1557 hos Netshop.) Edit: Skrivefeil. Endret 24. november 2004 av qwert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå