Gå til innhold

Erfaringer med "hjem på døren"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg har bestilt hjem-på-døren har prisen variert en del. I enkelte tilfeller har det blitt billigere enn å hente på posten, mens det andre ganger blir 20-30 kroner dyrere.

Har dog merket at de ikke alltid holder det de lover - nemlig at du får pakken hjem kvelden før du vanligvis får hentelapp i posten. Har tatt både 2 og 3 dager etter ankomst på lokal postterminal før det kommer noen på døren - pleier derfor å stikke innom terminalen på vei hjem fra jobb for å få den raskest mulig.

Lenke til kommentar
så blir det typisk levert når du ikke er hjemme -_-

Brukte engang den såkalte "hjem på kvelden" leveringen og det var hvertfall en vits. Kl. 17:01 ringte det en kar og sa at han stod utenfor. Jeg befant meg da ca. 15minutter hjemmefra så jeg kunne selvfølgelig ikke ta imot forsendelsen. Hadde jeg visst at "Hjem på kvelden" faktisk betydde "Hjem på kvelden eller deromkring" hadde jeg skyndet meg hjem litt tidligere. Han kunne selvfølgelig ikke komme tilbake litt senere eller neste dag nei. Måtte hente pakken selv på postkontoret dagen etter. :thumbdown:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

HAr selv brukt hjem på døren flere ganger. Ja det koster litt mere, men så slipper du å dra til postkontoret og stå i kø etc. Du sparer der tid, men kanskje også penger (da du slipper å reise til postkontoret om det ligger litt unna). Dette er ting som man selv må vurdere opp fra gang til gang.

Hjem på kvelden her på østlandet skal bli levert mellom 1700 og 2100. For meg som bor på skedsmokorset så bestille jeg fra netshop på søndag kveld (PSU og CPU, venter på reste fra komplett nå, wohoooo :D) og jeg fikk det på døren kl 1730 tirsdag. Tross alt mandag pakkes og sendes til oslo, natt til tirsdag sorteres og distrubueres ut til post avdelingene og bilene.

Betaling gjøres enten via vanlig bærbar bankterminal som postmannen har med seg, eller om nettbutikken har muligheten så kan man forhåndsbetale der for å slippe postoppkravet, men porto/frakt kommer jo seff.

Jeg har bare positive erfaring med "hjem på døren". :o)

Lenke til kommentar

Hjem på døren koster ikke så mye mer enn vanlig hent selv på posten.

Ganske kjekt når du bestiller store og tunge ting som CRT skjermer og annet snax.

Problemet jeg har hatt med på-døren levering, er at postmannen ikke gidder å ringe og avtale leveringstidspunkt. Dermed så må jeg hente pakken selv...

avtalebrudd? jupp - har jo tross alt betalt for det :(

Anefales, men tving de til å avtale levering via telefon. Ellers er det fare for at du må hente pakken selv på postkontoret :thumbup:

Endret av MultipleTinBitZ
Lenke til kommentar

Om du ikke er hjemme i det tidsrommet den dagen 1700 til 2100 så vil pakken bli levert på postkontoret ditt og du får hentelapp, men du kan få ut pakken ved hjelp av sporingsnummeret også da.

Når du handler med "hjem på døren" som leveringsmetode så "binder" du deg om å være hjemme og tilgjengelig den dagen fra 1700-2100.

(PS, til han som hadde posten på døren kl 1701 og han ikke var kommet hjem enda, men var 14 minutt unna. Da burde Posten kanskje ha en ordning med å løse slikt, komme senere eller vente eller noe. Men tross alt så har jo posten en rute som de skal ta hensyn til da. Tenk om alle stoppesteder blir forsinket med 15 minutt?

[EDIT] Posten hjem på døren har ingen funksjon om å avtale leverings tid via tlf, i allefall sist jeg sjekket slikt (par år siden tenker jeg). Så man må nok bare vente kvelden hjemme til de har kommet. Men Posten burde kanskje ha ett system hvor man f.eks når man handler fra f.eks netshop.no og går til kassen go avslutter, så kan man velge hjem på kvelden, så legge til ekstra tekst om at kom helst på fredag etter kl 19. Ikke det at posten kan garantere dette, men da kan de ta hensyn og ta det til betraktning når de lager reise rute. :)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Ikke ta det for gitt at du får utlevert pakken dagen etterpå om du ikke er hjemme klokken 17.01 når det står noen med budbil som vil levere til deg.

I Oslo er det slik at hjem på døren distribueres av hovedpostterminalen.. får de ikke tak i deg så sendes pakken tilbake dit for så å sendes til ditt lokale postkontor. Har opplevd dette selv at jeg måtte vente en ekstra dag pga dette. Hadde vel bare meg selv å takke for at jeg ikke rakk hjem i tide. En ting skal de ha (budbilene), de er effektive mhp klokkeslett.

Lenke til kommentar
Når du handler med "hjem på døren" som leveringsmetode så "binder" du deg om å være hjemme og tilgjengelig den dagen fra 1700-2100.

(PS, til han som hadde posten på døren kl 1701 og han ikke var kommet hjem enda, men var 14 minutt unna. Da burde Posten kanskje ha en ordning med å løse slikt, komme senere eller vente eller noe. Men tross alt så har jo posten en rute som de skal ta hensyn til da. Tenk om alle stoppesteder blir forsinket med 15 minutt?

Greit nok, jeg var ikke hjemme og forventet ikke at han skulle vente i 15minutt, men som sagt, jeg ble villedet av navnet på leveringsmetoden som het "Hjem på kvelden" Hadde jeg bestilt noe som het "Hjem på ettermiddagen" hadde jeg selvfølgelig vært hjemme i riktig tid.

Kl. 1700 er definitivt ikke "på kvelden", det tror jeg de aller fleste også skjønner. Alle andre budfirmaer prøver vel å levere 3 ganger før de gir opp, men i dette tilfellet var det ikke engang mulig å få avtalt ny leveringstid etter første forsøk.

Lenke til kommentar

Den tjenesten kunne det lagt opp, har blitt skuffet flere ganger....

De gidder jo ikke å levere, iallefall ikke i kristiansund..

Flere ganger at jeg har ventet på pakke og postmannen ikke har kommet, står på websiden til posten at pakken er forsøkt utlevert kl 1700 og at pakken er levert til post i kiosk som jeg har. dette blir først registrert på nettet ca kl2155, also 5 min før kiosken stenger...

En gang reiste jeg i 2 timer hjem i en ærrend for å ta imot en pakke ventet i gangen fra kl 1650 -> 1725, men det kom ingen, satt meg i stuen og ventet..

Så sjekket nettet og postmannen hadde pastååt at han var hos meg 1705 men da stod jeg å fulgte med og ikke en eneste bil har vært innom området da..

Dette har skjedd flere ganger, har klaget til posten men de gjør ingenting med dette. Bor i blokk og jeg regner med at postmannen har vært så lat at han ikke har giddet å gått opp trappene. Så han har lagt hentelappen i postkassen og stukket av.. HAr nå flyttet derifra...

Posten er en latterlig bedrift som ikke har kontroll på noe...

Mvh

RScue

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...