brusher11 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg har nettopp kjørt chkdsk på en av partisjonene mine, og den fant mange feil. Problemet er at chkdsk sier at den ikke kan gjøre mer fordi den kjører i skrivebeskyttet modus. Hvordan kan jeg få chkdsk til å skanne disken å reparere disken utenfor skrvebeskyttet modus? Er det f.eks. mulig å starte XP i MS-DOS? Takk for svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Boot fra XP CD, og velg R for Recovery Console. Så kan du kjøre chkdsk. Men jeg vet ikke om det hjelper. Lenke til kommentar
brusher11 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Takk for svar. Det viste seg å være lettere sagt enn gjort ettersom jeg har SP2 installert. XP-cden er SPP1 (tror jeg). Andre forslag...? Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Gå ut i "ledetekst" og skriv (der x: er stasjonsbokstaven): chkdsk x: /f /r Svar ja på spørsmålet. Restart deretter PCen. Under neste oppstart starter chkdsk å sjekke FØR disken er skrivebeskyttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå