Nettulf Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei. Bruker i dag et integrert lydkort, som holder i massevis til mitt bruk når det gjelder vanlig lyd. Men det er jo bare sorgen når det gjelder MIDI.... Hadde i gamle dager et Soundblaster AWE 32 med ekstra RAM og 8Mb soundbank på MIDI, det funket bra. Noen som vet om relativt rimelige lydkort i dag som har brukbar lyd på MIDI delen? Mener Yamaha skal ha noen kort mellom 5-700 kroner, men klarer ikke å finne noen som har det. Noen tips? Nettulf Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 ....Ingen som har noen tips altså? Disse rimeligere Soundblaster Live kortene til rundt 500, noen som vet hvordan de lyder på MIDI? Er vel ingen mulighet til å utvide minnet å legge inn andre soundfonts der vel? Nettulf Lenke til kommentar
jogamaster Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Joda de nye SB live kortene har de samme mulighetene med sound fonter som de gamle AWE kortene. Forskjellen er at de nye kortene benytter ramen i maskina i stede for ram på kortet. Men nå er det egentlig slutt med MIDI synth på lydkortene, dette fordi det er vanlig å bruke software synther i stede, dette gir mye større muligheter og større fleksibilitet. Bare se alle software synthene du finner på www.procom.no . Lenke til kommentar
enl Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Synes ingen av de nyere Creativekorta er noe særlig på MIDI. Har et guillemot maxisound 64 dynamic 3d i en eldre maskin. Kortet har en synth fra franske Dream, og hittil har jeg ikke funnet noe som er bedre Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hvis du på død og liv vil ha gode MIDI-lyder på lydkortet, er løsningen å få seg et SB Live!/Audigy og finne den største SoundFonten som finnes på nett. Har sett noen opp i 512 MB. Men husk: SoundFont spiser av system-minnet ditt. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Creative Soundblaster live 5.1 låter relativt bra. Men hvis du vil har gode lyder blir du nok nødt å enten bruke softsynth, eller hvis du har litt eldre maskinvare, kjøpe en midilydmodul. Men disse er dyre! Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Creative Soundblaster live 5.1 låter relativt bra. Men hvis du vil har gode lyder blir du nok nødt å enten bruke softsynth, eller hvis du har litt eldre maskinvare, kjøpe en midilydmodul. Men disse er dyre! Maskinen er ikke så ille gammel, kan vel kanskje bli best resultat med softsynth da. AMD Athlon 2500+/1GbDDR400 og 2x160Gb HD er det jeg har. Finnes det noen brukbare gratis softsynth noe sted? Nettulf Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Finnes en haug (med noen gratis) alternativer på www.kvr-vst.com Lenke til kommentar
Reino Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hei. Jeg leker meg litt med å lage musikk med softsynther i Fruity Loops og noen ganger er det litt for lang forsinkelse før lyden kommer syns jeg. Jeg har bare et integrert lydkort og en P4 2.26GHz med 512 MB DDR 333MHz minne. Hva må forbedres for at det skal bli mindre forsinkelse? Jeg holder egentlig en knapp på at ikke lydkortet har noe med lyden fra softsynthene og gjøre men at det er prosessoren som tar seg av den biten og da er det vel ett fett åssen lydkort man har? Men jeg bommer sikkert fullstendig nå Lenke til kommentar
Snask Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hei. Jeg leker meg litt med å lage musikk med softsynther i Fruity Loops og noen ganger er det litt for lang forsinkelse før lyden kommer syns jeg. Jeg har bare et integrert lydkort og en P4 2.26GHz med 512 MB DDR 333MHz minne. Hva må forbedres for at det skal bli mindre forsinkelse? Jeg holder egentlig en knapp på at ikke lydkortet har noe med lyden fra softsynthene og gjøre men at det er prosessoren som tar seg av den biten og da er det vel ett fett åssen lydkort man har? Men jeg bommer sikkert fullstendig nå bruk et lydkort som støtter asio-drivere for minst mulig forsinkelse. (f.eks audigy serien) Lenke til kommentar
Reino Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hei. Jeg leker meg litt med å lage musikk med softsynther i Fruity Loops og noen ganger er det litt for lang forsinkelse før lyden kommer syns jeg. Jeg har bare et integrert lydkort og en P4 2.26GHz med 512 MB DDR 333MHz minne. Hva må forbedres for at det skal bli mindre forsinkelse? Jeg holder egentlig en knapp på at ikke lydkortet har noe med lyden fra softsynthene og gjøre men at det er prosessoren som tar seg av den biten og da er det vel ett fett åssen lydkort man har? Men jeg bommer sikkert fullstendig nå bruk et lydkort som støtter asio-drivere for minst mulig forsinkelse. (f.eks audigy serien) Vil det si at det holder med den prosessoren jeg har? Er det kun lydkortet som er avgjørende om det blir forsinkelser når man bruker softsynth? Jeg er foreløpig ganske grønn når det gjelder midi og lydkort og sånt så all info mottas med takk så jeg vet hva jeg bør bytte først når jeg får penger til å handle ny maskinvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå